Citat:
Ursprungligen postat av
Mobygoldfish
Tack, preach, det var exakt det här jag ville få fram men inte klarade av att formulera. Det finns en hel brunn att ösa ur om man vill diskutera/kritisera Jackie Ferm. Man behöver sjunka till en nivå under hennes egen liksom.
Ja, hon är en fascinerande persona, svår att få grepp om, som ett prisma som visar helt olika saker beroende på vilket håll man tittar från. Hon är en sån där lite magnetisk personlighet som jag gärna betraktar på avstånd men som jag aldrig skulle våga ha alltför nära i mitt eget liv. Problem verkar liksom vara hennes mellannamn. De där två verkar dessutom förstärka varandra på ett sätt som bara inte kan sluta lyckligt, jag menar, kan ni tänka er de där två tålmodigt sätta sin egentid och sig själva på paus i veckor/månader/år, moget överväga barnens instagramnärvaro, kanske rentav sluta posta på Instagram 30 ggr per dag, läsa saga 43250 gånger istället för att kolla på Netflix eller härja om verkliga och inbillade oförrätter på sociala medier, byta tusentals bajsblöjor, genomlida 53 magsjukor, 127 oidentifierade andra dagisvirus, 97 nerkissade lakan, matvägran från barnen på deras favoriträtter, samtidigt som ekonomin är i botten och de varken har råd eller tid att ägna sig åt hunden, botox/fillers, ost, vin, oändligt seriebinge:ande och eller för den delen sex varje dag. Resor? Tillåt mig småle. Om de inte ens klarar av att göra minsta anpassning för eller visa hänsyn till det befintliga barnet, rucka på sin egen bekvämlighet så mycket som en millimeter…
Ja det finns som sagt en oändlig brunn att ösa ur.