Citat:
Ursprungligen postat av
Momika
Har ej läst fup eller boken men kollat serien. Men läs i denna tråden sida 954. Där diskuterar ju några om att han skulle ha knarkskulder. Och någonstans har jag läst att han drog in 100k i månaden vitt.
Det är ett stort mysterium varför han gick med på att köra den helikoptern. Det mest rimliga är ju dock att han kunde få en skuld avskriven om han körde helikoptern. Då är det ju vanligtvis två alternativ, knark eller spel.
Edit: Vet inte vad jag tror att han var ”smartare” irl. Han dumpade en helikopter där han inte skulle dumpa den, går in på McDonalds inte långt ifrån, tar taxi på sitt kort. Det är ganska tydliga tecken på att han iallafall då inte visste vad han sysslade med.
Okej! Tack för rättningen!

Har inte läst fup men sett lite intervjuer med honom när han fortfarande satt inne. Han ger ett ganska bright intryck, men det är ju bara min känsla. Sedan är det lite roligt att han fortfarande står kvar vid att han är oskyldig. Han måste väl vara den enda av samtliga dömda så gör det?
Håller med om att det är ett mysterium. Verkade ha ett ordnat liv, god ekonomi och fru. Men måste ha varit stora skulder eller likande som låg bakom det.
Och ja han gjorde stora misstag, att gå till en donken och ta taxi hem är väl urtypen av rookie misstag. Hur kan han inte veta att polisen kommer undersöka varenda gruskorn runt helikoptern och då förslagsvis börja med donken två km bort?

För han måste ju ha anat att de skulle hitta helikoptern.
Undra vad de övriga hade för plan med honom och helikoptern. Han blev ju orolig att de skulle skjuta honom? Åtminstone i serien. Jag håller ändå inte för otroligt att de faktiskt ville eliminera honom för att behålla mer av kakan. Men det lär vi väl aldrig få veta. Att de ville bränna upp helikoptern på den badstranden är väl ganska givet dock.