2024-11-26, 17:10
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Män drabbas värst.

Feminism är ett hot mot jämställdheten om du frågar mig. Men med mitt ställningstagande i det yttrat, undrar jag ändå hur korkade ni är?

Mäns våld mot kvinnor går inte att förneka, och har ingenting med mäns våld mot män att göra.

Det är en sak att ställa sig mot det narrativ som säger att jag och alla andra av de 90% av män som inte skadar kvinnor ska axla ansvaret över vad andra män gör bara för att vi har kuken som gemensam nämnare, men med det sagt kan ni ju inte förneka fakta? Ingen tar det maskulina perspektivet på allvar förrän ni slutar med era dumma jävla prepubertala argument.

Män dödar kvinnor, men kvinnor dödar inte män - fakta, med reservation för fösvinnande små undantag som bara bekräftar regeln. Fokusera istället på frågan varför vi andra ska skämmas? Det är en diskussion vi vill ska lyftas på allvar.
Citera
2024-11-26, 17:14
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Verklighetsfrånvänd kommentar. Om du tittar på domar som fallit vid dödligt våld mot kvinnor så har det ytterst sällan handlat om att "mucka igång" våldet. Tvärtom är förövarna ofta återfallsförbrytare (de misshandlar oavsett partner), de missbrukar ofta (de får sämre impulskontroll), de är ofta uppväxta i en miljö där våld har förekommit (våld i hemmet är normaliserat) och utöver det så är de kontrollerande och uppvisar psykiskt avvikande beteende.

Det handlar alltså i stort sett aldrig om att man har "muckat fram något". Det är för övrigt rätt intressant att höra att någon uttrycket den tanken, känns som du tickar en del av boxarna ovan.

dina anekdotiska exempel och utan att presentera rena domslut , och trötta insinuationer ovanpå det , så hjälper det inte så mycket i sak. Det måste du väl som annars är så tvärsäker kanske det första du borde ta till dig ?

Det här med familjevåld, partnervåld (inkl. mord) och gatuvåld var redan på 70-talet utredd och klart. Mycket av det berodde på att uppemot 70-80% av alla fall skedde under att någon var helt plakat... Män och kvinnor, spelar ingen roll. Våld, såväl sexuellt som i dominant beteende är till största delen utlöst av div. substanser i kroppen , då man gör saker man i normala fall inte gör.

I radikalfeministernas tidevarv 30 år senare senare så har man framgångsrikt klätt om den här enkla redan utredda socialpsykologiska sanningen till enkla omstöpta paroller som " Mäns våld mot kvinnor"

Man tar bort kvinnans ansvar, jag är inte nöjd med det. Men det kanske är du ? Är du då jämställd frågar man sig eller bara en förklädd sexist innerst inne ? Det är inte acceptabelt
Citera
2024-11-26, 17:24
Medlem
Dishys avatar
Jag hade nog haft mer emot att bli mördad hemma av min partner än att bli mördad ute på gatan. Eller jag hade ju dött i vilket fall och inte kunnat ha en åsikt. Vi kan väl ta grov misshandel istället. Hade föredragit en snyting på krogen av en främling än en blåtira av partnern hemma. Rätt tråkigt också att inte kunna känna sig trygg i hemmet, krogen eller våldsamma puckon ute på stan kan man lättare avlägsna sig från. Så frågan handlar nog om omständigheterna runt omkring också.
Senast redigerad av Dishy 2024-11-26 kl. 17:28.
Citera
2024-11-26, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Tidningsartikeln (och jag) hänvisade till en FN-rapport som handlar om hela världen, du hänvisar till svensk statistik.
Ah så när det gäller hela världen så blir män mördade av sina kvinnor i hemmet?
I vilka länder blir män mest förtryckta och dödade av sina kvinnor?
Är kvinnorna stora och våldsamma i de länderna?
Blir män våldtagna av kvinnorna också i en systematisk omfattning?
Låter jättehemskt att män ska behöva gå omkring och vara rädda för att bli dödade av kvinnor
Citera
2024-11-26, 17:41
Medlem
Citat:
Verklighetsfrånvänd kommentar. Om du tittar på domar som fallit vid dödligt våld mot kvinnor så har det ytterst sällan handlat om att "mucka igång" våldet. Tvärtom är förövarna ofta återfallsförbrytare (de misshandlar oavsett partner), de missbrukar ofta (de får sämre impulskontroll), de är ofta uppväxta i en miljö där våld har förekommit (våld i hemmet är normaliserat) och utöver det så är de kontrollerande och uppvisar psykiskt avvikande beteende.

Det handlar alltså i stort sett aldrig om att man har "muckat fram något". Det är för övrigt rätt intressant att höra att någon uttrycket den tanken, känns som du tickar en del av boxarna ovan.
väldigt konstigt att dessa män hela tiden hittar kvinnor att bli ihop med när 70% är incels
hur kommer det sig att samtliga tjejer hela tiden väljer dömda män
Citera
2024-11-26, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det där påståendet grundar sig enbart på fördomar om hur destruktiva relationer ser ut.

Men om vi ska utgå ifrån din fördomsfulla bild av misshandelsrelationer så skulle alltså "Erik" ha gjort revolt mot sin kvinnliga plågoande.

(FB) ”Erik” i Tyresö brutalt misshandlad av sin fru

I Sverige var det 121 fall av dödligt våld förra året och i 88 av fallen var offret av manligt kön. Alla kan se att det är en betydande övervikt vad gäller manliga offer men ändå fokuseras det på det dödliga våldet mot kvinnor.
hela samhällsdebatten är korrupt av denna dubbelmoral. alla kvinnor är oskyldiga och har rätt att mörda män för dom förtjänar det. men samtidigt har kvinnor inget ansvar att välja farliga män, stanna hos dom och egga pa dom. manshatet är självklart nu att ingen ens tänker efter varför firar vi mord pa män som en kul sak.
Citera
2024-11-26, 18:19
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
hela samhällsdebatten är korrupt av denna dubbelmoral. alla kvinnor är oskyldiga och har rätt att mörda män för dom förtjänar det. men samtidigt har kvinnor inget ansvar att välja farliga män, stanna hos dom och egga pa dom. manshatet är självklart nu att ingen ens tänker efter varför firar vi mord pa män som en kul sak.

Jag vill minnas att Jordan Peterson har sagt om våldsbenägna manliga sociopater med en naturlig charm har det väldigt lätt att linda in någon som han är sexuellt attraherat av kring sitt lillfinger . Kvinnorna ser denne filur som en kompetent social varelse som ger henne all uppmärksamhet hon kräver.
Men detta är bara en tillfällig show, och där spelreglerna kvickt kastas om när han har erövrat henne och han har tröttnat så pass att han öppet börjar visa sin verkliga (taskiga) sida. Samtidigt som han untnyttjar hennes beroende till honom.

TJEJER , för fan. Ni har alla råkat ut för en sådan. Det är bara att checka av alla varningstecken i manualen. Sorry to say,, ni är lika mycket insyltad i det som den där mannen ni åtrådde och för sent blev varse att han var en total ytlig bluff som bara var intreseart av sexuella trofeér. Varför sker detta gång på gång.
Behöver tjejer ha en personlig assistent för att välja rätt partner och välja bort de dåliga ?

Jag har personligen skällt ut en del tjejer i min kompiskrets under mina sena tonår och början av gymnasietiden, varför de blev så duperade av den där "söte" och "trevlige" pojken som uppvaktade henne enligt konstens alla regler för att vid första bästa tillfälle rata henne för någon annan på en femöring. Det är ofta så det börjar.
Då är jag ändå man. Andra män ser saker i män som inte är pojkvänsmaterial eller ens en duglig kamrat.
Senast redigerad av Upplyften 2024-11-26 kl. 18:26.
Citera
2024-11-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jag vill minnas att Jordan Peterson har sagt om våldsbenägna manliga sociopater med en naturlig charm har det väldigt lätt att linda in någon som han är sexuellt attraherat av kring sitt lillfinger . Kvinnorna ser denne filur som en kompetent social varelse som ger henne all uppmärksamhet hon kräver.
Men detta är bara en tillfällig show, och där spelreglerna kvickt kastas om när han har erövrat henne och han har tröttnat så pass att han öppet börjar visa sin verkliga (taskiga) sida. Samtidigt som han untnyttjar hennes beroende till honom.

TJEJER , för fan. Ni har alla råkat ut för en sådan. Det är bara att checka av alla varningstecken i manualen. Sorry to say,, ni är lika mycket insyltad i det som den där mannen ni åtrådde och för sent blev varse att han var en total ytlig bluff som bara var intreseart av sexuella trofeér. Varför sker detta gång på gång.
Behöver tjejer ha en personlig assistent för att välja rätt partner och välja bort de dåliga ?

Jag har personligen skällt ut en del tjejer i min kompiskrets under mina sena tonår och början av gymnasietiden, varför de blev så duperade av den där "söte" och "trevlige" pojken som uppvaktade henne enligt konstens alla regler för att vid första bästa tillfälle rata henne för någon annan på en femöring. Det är ofta så det börjar.
Då är jag ändå man. Andra män ser saker i män som inte är pojkvänsmaterial eller ens en duglig kamrat.

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/understanding-narcissism/201711/why-do-narcissists-and-borderlines-fall-in-love
jordan har fel. har flertal mer studier att det är kluster b tjejer (80% av tjejer är narcissister) som söker sig till sociopatiska män för dom har samma anknytnings metod. JP har rätt att dom är ytligt charmiga men vill infatilisera tjejer som att dom inte har eget ansvar. tjejer ignorerar red flags för dom anser intensiteten av snabba ligg som dramatiskt stimulerande.
tjejer ger sig själva ett spektrum av borderline genom att ligga runt o ha traumatiska anknytningar
Citera
2024-11-26, 18:38
Medlem
Citat:
Du talar om oprovocerat våld. Innebär det att du även har någon slags acceptans för provocerat våld?

Dessutom blir det lite att du jämför äpplen med päron. Att kvinnor i mycket högre utsträckning än män mördas i nära relationer skulle inte vara ett problem för att majoriteten av alla mord ändå är män som mördar män? Svårt att se logiken i det. Givetvis är båda ett problem.
Om någon använder våld mot mig så har jag rätt att freda mig med våld om så krävs. Så ja, jag har någon slags acceptans för provocerat våld, jag har aldrig köpt argumentet om att vända andra kinden till. Internationellt (enligt FN-rapporten) mördas dagligen 140 kvinnor i nära relationer. Motsvarande siffra för män är 110. Jag håller inte med om att 27% mer är detsamma som "i mycket högre utsträckning." Sedan ser förhållandet annorlunda ut i Sverige, men det gör även den totala frekvensen. Dödligt våld mot kvinnor i nära relation är exempelvis 5 ggr vanligare i Afrika än i Europa. Och jag misstänker att det är vanligare i södra Europa än i norra Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av spacebubble
Ah så när det gäller hela världen så blir män mördade av sina kvinnor i hemmet?
I vilka länder blir män mest förtryckta och dödade av sina kvinnor?
Är kvinnorna stora och våldsamma i de länderna?
Blir män våldtagna av kvinnorna också i en systematisk omfattning?
Låter jättehemskt att män ska behöva gå omkring och vara rädda för att bli dödade av kvinnor
En kvinna behöver inte vara stor och stark för att mörda en man, det krävs inte mycket muskelstyrka för att sticka en kniv i någon. Särskilt inte om den andre personen sover. Att förgifta någon kräver inte heller någon övermänsklig styrka. Att avfyra en pistol klarar även ganska små flickor.
Citera
2024-11-26, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Att du börjar med att påstå att inte fysisk styrka har så stor betydelse i misshandel gör att jag faktiskt inte kan ta dig på allvar överhuvudtaget. Det är bara att ta reda på hur det förhåller sig gällande styrka i överkroppen mellan män och kvinnor, det finns hur mycket information som helst om detta. Det är en enorm skillnad, ok?

Så, resten av ditt inlägg kommenterar jag inte, det består bara av dina egna åsikter vilka du försöker få att framstå som fakta, vilket det naturligtvis inte är.

Är du efterbliven? Hur mycket har du slagits mot stora män? Tio gånger? Två gånger? En gång? Troligen aldrig.
Jag har haft ett riktigt pissigt skitliv som yngre, med ett våldsamt förfluten som ligist i en av Stockholms firmor.
Nej, det är inget skryt då jag inte är stolt över det. Men det är en del av vem jag var och inget jag kan ändra på i efterhand.
Detta gör att jag vet TUSEN gånger mer än dig, kvinnor eller "information på nätet om mäns styrka i överkroppen". Förstår du?
Som tonåring har jag sänkt stora vuxna män, dubbla min storlek, som ung vuxen bola torsk har jag själv blivit sänkt av taniga tonårigar som tränat kampsport.
Jag har blivit slagen av riktiga fucking monster från både Polen, Tyskland, Bulgarien och England när vi slagits mot internationella klubbar. Deras slag har gjort ont, men inte dödat mig. Sedan har jag blivit slagen av taniga tjackpundare från Bajen och deras slag har också gjort ont, men inte dödat mig.
Förstår du vart jag försöker komma...? Eller är du för efterbliven för att förstå verkligheten utanför din bubbla?

Vänd på det: om kvinnan tränar boxning då, kontra en man som inte tränar. Per automatik kommer hon ha hårdare slag än mannen. Är det då fritt fram för honom att slå sönder henne utan att hon får slå tillbaka?
Jag menar enlighet din usla logik gör ju hon mer skada och därmed är det ju mer OK för mannen att slå henne.
Eller hur funkar din hjärna?

Det finns INGENTING som är så patetiskt som en luffare som rättfärdigar kvinnors våld mot män med att det är är mer synd om en kvinna bara för att hon är kvinna.
Problemet med den retoriken är att du mer eller mindre anser att kvinnor är små svaga barn. Det är väl OK, men då ska vi män också behandla kvinnor som små svaga barn i ALLA avseenden i samhället, inte bara när set gynnar kvinnor.
Om vi ska godta din retorik, då ska den gälla kvinnor JÄMT. Vilket innebär att kvinnors rättigheter måste tas ifrån dom, då dom bara är barn och därför bara ska ha rättigheter som ett barn.
Är du OK med det? Eller du kanske bara tycker att vissa saker ska gälla kvinnor när det gynnar dom men inte när det missgynnar dom?

Fy fan för Mongon som dig. Du hatar både kvinnor och män.
Citera
2024-11-26, 18:48
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexman
https://www.psychologytoday.com/intl/blog/understanding-narcissism/201711/why-do-narcissists-and-borderlines-fall-in-love
jordan har fel. har flertal mer studier att det är kluster b tjejer (80% av tjejer är narcissister) som söker sig till sociopatiska män för dom har samma anknytnings metod. JP har rätt att dom är ytligt charmiga men vill infatilisera tjejer som att dom inte har eget ansvar. tjejer ignorerar red flags för dom anser intensiteten av snabba ligg som dramatiskt stimulerande.
tjejer ger sig själva ett spektrum av borderline genom att ligga runt o ha traumatiska anknytningar

Va ?
"tjejer ger sig själva ett spektrum av borderline genom att ligga runt o ha traumatiska anknytningar"[/i]

Jag var med fram till den meningen.
Kan man bli borderline genom att ha lösa förbindelse med sociopater ? Nääää ????
Citera
2024-11-26, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Feminism är ett hot mot jämställdheten om du frågar mig. Men med mitt ställningstagande i det yttrat, undrar jag ändå hur korkade ni är?

Mäns våld mot kvinnor går inte att förneka, och har ingenting med mäns våld mot män att göra.

Det är en sak att ställa sig mot det narrativ som säger att jag och alla andra av de 90% av män som inte skadar kvinnor ska axla ansvaret över vad andra män gör bara för att vi har kuken som gemensam nämnare, men med det sagt kan ni ju inte förneka fakta? Ingen tar det maskulina perspektivet på allvar förrän ni slutar med era dumma jävla prepubertala argument.

Män dödar kvinnor, men kvinnor dödar inte män - fakta, med reservation för fösvinnande små undantag som bara bekräftar regeln. Fokusera istället på frågan varför vi andra ska skämmas? Det är en diskussion vi vill ska lyftas på allvar.

Ditt inlägg blir lite patetiskt när ca 1000 män tar livet av sig varje år pga att kvinnor krossar dom.
Det är alltså nästan 100 gånger fler kvinnor som indirekt dödar män, än vad män dödar kvinnor.
Men det kanske inte gills att psykisk misshandla någon till den graden att självmord är lösningen?
Det går liksom inte att hålla en seriös diskussion med någon som förnekar verkligen och kommer med lögner om att "kvinnor dödar inte män - fakta", trots att en snabb Googling visar att kvinnor dödar män i stor omfattning, bara i Sverige. Då är inte mäns självmord inräknat, som oftast är orsakat av kvinnlig misshandel (psykisk).

Med ditt resonemang så sker inga våldtäkter av kvinnor heller - fakta. Bara kvinnor som råkar ha sex dom ångrar efteråt.
Piss-korkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in