Citat:
Ursprungligen postat av
Saviland
Att du börjar med att påstå att inte fysisk styrka har så stor betydelse i misshandel gör att jag faktiskt inte kan ta dig på allvar överhuvudtaget. Det är bara att ta reda på hur det förhåller sig gällande styrka i överkroppen mellan män och kvinnor, det finns hur mycket information som helst om detta. Det är en enorm skillnad, ok?
Så, resten av ditt inlägg kommenterar jag inte, det består bara av dina egna åsikter vilka du försöker få att framstå som fakta, vilket det naturligtvis inte är.
Är du efterbliven? Hur mycket har du slagits mot stora män? Tio gånger? Två gånger? En gång? Troligen aldrig.
Jag har haft ett riktigt pissigt skitliv som yngre, med ett våldsamt förfluten som ligist i en av Stockholms firmor.
Nej, det är inget skryt då jag inte är stolt över det. Men det är en del av vem jag var och inget jag kan ändra på i efterhand.
Detta gör att jag vet TUSEN gånger mer än dig, kvinnor eller "information på nätet om mäns styrka i överkroppen". Förstår du?
Som tonåring har jag sänkt stora vuxna män, dubbla min storlek, som ung vuxen bola torsk har jag själv blivit sänkt av taniga tonårigar som tränat kampsport.
Jag har blivit slagen av riktiga fucking monster från både Polen, Tyskland, Bulgarien och England när vi slagits mot internationella klubbar. Deras slag har gjort ont, men inte dödat mig. Sedan har jag blivit slagen av taniga tjackpundare från Bajen och deras slag har också gjort ont, men inte dödat mig.
Förstår du vart jag försöker komma...? Eller är du för efterbliven för att förstå verkligheten utanför din bubbla?
Vänd på det: om kvinnan tränar boxning då, kontra en man som inte tränar. Per automatik kommer hon ha hårdare slag än mannen. Är det då fritt fram för honom att slå sönder henne utan att hon får slå tillbaka?
Jag menar enlighet din usla logik gör ju hon mer skada och därmed är det ju mer OK för mannen att slå henne.
Eller hur funkar din hjärna?
Det finns INGENTING som är så patetiskt som en luffare som rättfärdigar kvinnors våld mot män med att det är är mer synd om en kvinna bara för att hon är kvinna.
Problemet med den retoriken är att du mer eller mindre anser att kvinnor är små svaga barn. Det är väl OK, men då ska vi män också behandla kvinnor som små svaga barn i ALLA avseenden i samhället, inte bara när set gynnar kvinnor.
Om vi ska godta din retorik, då ska den gälla kvinnor JÄMT. Vilket innebär att kvinnors rättigheter måste tas ifrån dom, då dom bara är barn och därför bara ska ha rättigheter som ett barn.
Är du OK med det? Eller du kanske bara tycker att vissa saker ska gälla kvinnor när det gynnar dom men inte när det missgynnar dom?
Fy fan för Mongon som dig. Du hatar både kvinnor och män.