Citat:
Ursprungligen postat av
Saviland
Det är väl märkligt att den stora majoriteten då resonerar ungefär som jag, nämligen att mäns våld mot kvinnor är ett avsevärt större problem eftersom
1. Män är fysiskt starkare och gör därför större fysisk skada på kvinnan/ orsakar hennes död
2. Män är betydligt aggressivare än kvinnor på gruppnivå
Men självklart är det majoriteten som har fel och du har rätt.
Skärp till dig!
Och, jag har aldrig skrivit att kvinnor ska slå sina män heller. Ingen bör bruka våld överhuvudtaget. Halmgubbe!
Tack för att du belyser YTTERLIGARE en anledning till varför kvinnors våld mot män är ett större problem än mäns våld mot kvinnor:
- Att statens, tillsammans med feminismens, indoktrinering av människor till att förtrycka män leder till att folk blir efterblivna att tro att mäns våld mot kvinnor är ett större problem.
Du styrker bara mitt tidigare inlägg, genom att visa att män är förtryckta. Inte bara ac kvinnor, utan även i alla instanser i landet. Förtrycker är så genomsyrat att folk är inte ens kapabla att forma en egen tanke. Man följer helt enkelt bara massan och dess grupptänk.
Bara för att den stora massan tycker likadant, innebär inte det att dom tänker rätt. Skärp dig!
1. Styrka betyder i inte mycket vid misshandel. Jag var en 65kg tanig 17 åring som slog skiten ur 90kgs 30 åringar när jag var tonårsligist. Slag gör ont oavsett vem som delar ut dom. Du låter bara efterbliven som inte förstår det.
2. Kvinnor är betydligt mer manipulativa och provocerande än män är på gruppnivå och därför triggar dom misshandel i betydligt större omfattning än män i relationer. Du låter bara efterbliven som anser att det är mer OK att kvinnor slår män bara för att kvinnor kan manipulera medan män blir arga.
3. Kvinnor står för majoriteten av allt våld i nära relationer, då det är statistik bevisat i många studier. I det fall våldet är ENKELRIKTAT står kvinnor för 70% av allt våld i nära relationer. Män står för 30%.
Källa: University of Florida i en studie publicerad 2004.
Bokstavligen ingenting av den propaganda du kommer med, övertygar en tänkande individ att det är mer synd om kvinnor som åker på stryk än män i relationer.
Bara någon som hatar det andra könet resonerar så.
Det är lika efterblivet som att tycka att kvinnor förtjänar att våldta bara för att dom inte släpper till. Det är babbigt.
Men du kanske är stolt över att resonera efterblivet och babbigt?