Citat:
Ursprungligen postat av
Loreia
Är hemmafru nu för tiden men har tidigare arbetat inom grundskola, olika åldrar. Har även jobbat i butik.
Butiksjobb var verkligen inget för mig, att hjälpa kunder på "golvet" som man kallade det var inte så jobbigt men att sitta i kassan var olidligt. Man är så utlämnad och tvingad att prata med knepiga människor, allt från flörtande, märkliga konversationer, klagomål och rent av utskällningar om butikens priser (som att kassapersonalen kan påverka det...). Självklart var många trevliga men jag tror att jag som introvert tog åt mig av det negativa.
Att jobba inom skola passade mig mycket bättre, även om det är mycket människor så lär man ju känna kollegor och barnen och jobbar man med äldre barn är ljudnivån inte så jobbig.
Jag känner igen det. Det är kanske det som gör att man blir mer och mer introvert ju längre man jobbar på samma ställe. Man samlar på sig allt negativt och till slut mår man jättedåligt. Jag har haft många olika jobb, i olika branscher och alltid har det gått bra i början men efter några år har man bara mått dåligt. Och ändå har man haft trevliga kollegor och inga större problem.
Städjobb har jag funnit ganska bra för oss introverta. Man går där ensam, och ingen noterar en. Bara någon gång träffar man någon som vill prata och då kan det kännas helt ok, för det händer inte hela tiden. Fast det jobbet orkar man inte ha på heltid, men kan ju kombineras med något annat deltidsjobb. Det bästa är att kombinera med två olika jobb. Nuförtiden har jag eget enmansföretag på deltid och 20% anställning på ett städjobb. Och jag är nöjd.