2024-11-26, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
lastbilschaufför
Samma
Citera
2024-11-26, 06:44
Avslutad
Privat investerare på heltid. Arbetar ungefär 4-5 timmar per dag. Umgås endast med min familj och vänner.
Citera
2024-11-26, 07:41
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogfury
Drömjobb!!
Finns det verkligen kvar, eller trollar du?

Alla fyrar är idag automatiserade. Iaf i Sverige.
Citera
2024-11-26, 07:44
Medlem
Kock på en skola. Ensam i köket och trivs.
Citera
2024-11-26, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsesfriluftsliv
Grattis, då är du en på miljonen som utan formell utbildning klarar av att arbeta på ett mjukvaruföretag, och att du ens anser det rimligt att föreslå för andra säger rätt mycket om hur galen du måste vara
Haha du var mig en otrevlig jävel. Eller är du sarkastisk? Svårt att läsa av. Jag började i support och sen fick jag olika roller längs vägen för att jag tog initiativ. Men du kanske är för fin för att ta vad som helst och jobba upp dig?
Citera
2024-11-26, 09:03
Medlem
Litauens avatar
I en gruva. Arbetslag på två. Andra halvan kan varken svenska, litauiska eller engelska. Vi vet vad vi ska göra.
Citera
2024-11-26, 09:27
Medlem
Klemos avatar
......Försäljare
Citera
2024-11-26, 09:29
Medlem
Vet inte om jag är introvert men kanske kan upplevas som det i vissa sammanhang. På jobbet så har man en roll vilket jag kan tänka mig underlättar.
Citera
2024-11-26, 09:31
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Fyrvaktare på en öde ö. Endast lite besök på sommaren men det får man stå ut med.

Finns väl inte kvar som yrke?
Citera
2024-11-26, 09:54
Avslutad
Medicinsk sekreterare. Innebär mest att sitta vid datorn och skriva diktat, men visst förekommer det tillfällen då jag måste prata i telefon (vilket jag inte gillar) samt även prata med annan vårdpersonal.
Citera
2024-11-26, 10:14
Medlem
Jag jobbade tidigare inom resebranschen men blev utbränd av att jobba i öppet kontorslandskap på ett stort företag. Är fortfarande sjukskriven men kommer nog aldrig kunna jobba på det sättet igen. Tycker generellt att de flesta människor är väldigt tråkiga och kallprat i lunchrummet är inte min grej. Jobbar ungefär dubbelt så snabbt som mina kollegor när jag är i hyperfokus och tycker inte om att bli störd.
Citera
2024-11-26, 10:29
Medlem
Loreias avatar
Är hemmafru nu för tiden men har tidigare arbetat inom grundskola, olika åldrar. Har även jobbat i butik.

Butiksjobb var verkligen inget för mig, att hjälpa kunder på "golvet" som man kallade det var inte så jobbigt men att sitta i kassan var olidligt. Man är så utlämnad och tvingad att prata med knepiga människor, allt från flörtande, märkliga konversationer, klagomål och rent av utskällningar om butikens priser (som att kassapersonalen kan påverka det...). Självklart var många trevliga men jag tror att jag som introvert tog åt mig av det negativa.

Att jobba inom skola passade mig mycket bättre, även om det är mycket människor så lär man ju känna kollegor och barnen och jobbar man med äldre barn är ljudnivån inte så jobbig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in