2024-11-25, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Att en vältränad judotjej skulle bli så rädd för att en harmlös klasskamrat tar lite på henne att hon ger upp och låter sig våldtas i timmar är helt osannolikt.

Hon undanhöll i två förhör att hon red honom och har inga skador i underlivet vilket starkt talar för att hon var kåt och våt. Hon ljuger även om stryptagen där det bevisligen inte finns några märken.

Hon säger att hon inte var intresserad men kallar honom fuckboy vilket är ett epitet för en attraktiv alfahanne brudar gärna ligger med samtidigt som hon går med på att dela säng.

När det gäller viking finns det inget som motsäger hans berättelse medan hennes är fullständigt osannolik. Därför tror vi mer på Viking, för vi ser på det objektivt. I andra våldtäkts mål bland annat posthotellet så tror jag mer på målsägande.

Du kommer bara med dina påståenden och de är inte underbyggda med annat än vad du anser och tilldelar andras handladen som svagheter eller styrkor som när det passar dig.

Finns inget juridiskt underbyggt.

Vad du tror är upp till dig, uppenbarligen är det ett antal som inte delar din tro.
Tex jag och TR.
Citera
2024-11-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Hon säger att hon inte var intresserad men kallar honom fuckboy vilket är ett epitet för en attraktiv alfahanne brudar gärna ligger med samtidigt som hon går med på att dela säng.

Kunde faktiskt inte det här bara rinna igenom, något som du framför i alla dina inlägg.

Uttryckt "Fuck boy" är ett negativt utryck för en man som utövar manipulation, oärlighet eller att bara vara intresserad av egna behov.

Jag skulle anta att den tilltalade har antisocial personlighetsstörning och/eller narcissistisk personlighetsstörning och/eller borderline.

Men det är något som psykiatrin kan undersöka, beteendet visar dock på det.

Så nu har du lärt dig det också.
Senast redigerad av PR400 2024-11-25 kl. 22:23.
Citera
2024-11-25, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Jag ska passa på att svara på detta också.

Du har så rätt i att det finns personer som blir dömda felaktigt, nu menar jag generellt inte enbart gällande sexualbrott.

Inom svenskt rättsväsende med utryck "utom rimligt tvivel" är det tänkt att en objektivt mätning/skattning som belastar den tilltalade ska vara 95% till 98%.

Det är orimligt att påstå sig kunna uppnå 100%.
Det skulle innebära video upptagning och vittnen som varit på plats som direkt bevittnat brottet.

Nu vad jag förstår finns det några oroliga själar här som vill påpeka att det sitter en drös med män som är oskyldigt Dömda för våltäckt.

Jag skulle gå så långt att rent statistiskt stämmer det nog att det finns ett fåtal som blivit Dömda för våldtäkt fast de är "absolut" oskyldiga.

Man ska ha klart för sig att av alla våltäcktsanmäningar som görs prövas 50% och endast 5% av de som juridiskt prövas leder till fällande Dom.

Hur tycker du att beviskravet ska se ut?
Det är oftast två individer som har olika utsagor om något som skett utan vittnen.
I det här fallet en kvinna som säger att hon har utfört en sexuell handling under tvång och den andra, vilket jag uppskattar 100% av våldtäktsmännen, säger att de är oskyldiga.

De invändningar jag läser här på tråden om stödbevisningen är rent befängt och visar på att vissa har en skrämmande syn på våra medmänniskor.

Men jag tröstar mig med att det är bara ett fåtal och de verkar finnas här på fb.

Jag hoppas att du förstår vad konsekvenserna av ansvarsbegränsningar för kvinnor kommer leda till framöver om det går i denna takt. Om du inte göra det föreslår jag att du gör praktik i Saudiarabien.
Citera
2024-11-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag hoppas att du förstår vad konsekvenserna av ansvarsbegränsningar för kvinnor kommer leda till framöver om det går i denna takt. Om du inte göra det föreslår jag att du gör praktik i Saudiarabien.

😅 ansvarsbegränsningar för kvinnor, det var något nytt.
Men visst, skydda en part från orealistiska eller oproportionerliga krav.

Varför skulle jag göra paraktik i ett muslimskt land där det är legitimt att stenas till döds för att hon visat sitt ansikte eller kör bil?

Jag förstår att det kan tilltala dig, men inte mig.
Varför inte köpa en flygbiljett redan ikväll?
Citera
2024-11-25, 23:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Du har inte frågat mig, men så här svarar jag:
1. Jag tror på hennes berättelse, såvida inte något nytt tillkommer.
2. Om hovrätten frikänner V*k*ng förändrar det inte att jag fortsätter tro MÄ berättelse.

Det är ju rätt vanligt personer blir frikända fastän de är uppenbart skyldiga. Det händer även att personer döms i tingsrätt, frias i HR och döms i HD.

Vilket konstigt sätt att resonera!

Blir man frikänd är man oskyldig och det gäller även chalmeristen såvida han frias i hovrätten.

Du har kanske hört talas om fallet "Ulf"?
Han dömdes i både tingsrätt och hovrätt men friades i HD eftersom han var oskyldig.

Du borde kanske också förklara varför du tror mer på målsägandens uppgifter än på chalmeristens berättelse?
Citera
2024-11-25, 23:11
Avslutad
Citat:
😅 ansvarsbegränsningar för kvinnor, det var något nytt.
Men visst, skydda en part från orealistiska eller oproportionerliga krav.

Varför skulle jag göra paraktik i ett muslimskt land där det är legitimt att stenas till döds för att hon visat sitt ansikte eller kör bil?

Jag förstår att det kan tilltala dig, men inte mig.
Varför inte köpa en flygbiljett redan ikväll?

Jag skyddar ingen, ingen förutom GM och BO vet vad som egentligen skedde i sängkammaren.

Jag tror nog du förstår vad som kommer hända i framtiden om man framställer kvinnor som helt försvarslösa till slut och det anses farligt att gå utanför dörren.
Citera
2024-11-26, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost

Jag tror nog du förstår vad som kommer hända i framtiden om man framställer kvinnor som helt försvarslösa till slut och det anses farligt att gå utanför dörren.

Enligt vissa i tråden är det ju farligt för kvinnor att bjuda hem en manlig klasskamrat som har missat bussen. Dessa anser att kvinnor inte ska göra så. Och gör kvinnor så, så får de (enligt vissa skribenter) "skylla sig själva" om våldtäkt sker. Dessa skribenter ser det nog som farligt om kvinnor går utanför dörren själva.

Du verkar höra till det gänget skribenter. Så jag förstår inte riktigt varför du skriver som du gör. Har du blivit förvirrad? Har du plötsligt börjat inse att en kvinna visst ska kunna låta en klasskamrat sova över när han har missat bussen utan att det per automatik innebär att hon inbjudit till sex och får "skylla sig själv" om våldtäkt sker? Och att kvinnor visst ska kunna gå utanför dörren, utan att det innebär att folk får våldta dem.

Målsägande ville inte innan V kom till henne. Och hon är traumatiserad efteråt. Visst fan har våldtäkt skett. Vad handlar hennes trauma annars om, menar du?

Givetvis ska han dömas för detta. Det är sådant som gör att kvinnor kan leva friare liv. Att våldtäktsförövare vet att de kan åka dit för våldtäkt gör kvinnor friare. Så att kvinnor kan gå utanför dörren.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-11-26 kl. 06:41.
Citera
2024-11-26, 07:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Du har inte frågat mig, men så här svarar jag:
1. Jag tror på hennes berättelse, såvida inte något nytt tillkommer.
2. Om hovrätten frikänner Viking förändrar det inte att jag fortsätter tro MÄ berättelse.

Det är ju rätt vanligt personer blir frikända fastän de är uppenbart skyldiga. Det händer även att personer döms i tingsrätt, frias i HR och döms i HD.

Tack för att det åtminstone finns någon som vågar stå för vad den tycker.
Citera
2024-11-26, 07:26
Medlem
Citat:
Du kommer bara med dina påståenden och de är inte underbyggda med annat än vad du anser och tilldelar andras handladen som svagheter eller styrkor som när det passar dig.

Finns inget juridiskt underbyggt.

Vad du tror är upp till dig, uppenbarligen är det ett antal som inte delar din tro.
Tex jag och TR.

Okej fakta är inga skador inte minsta bevis bara en anklagelse och hörsägen som inte ens hade fått användas i riktiga rättsstater men som tydligen kan fälla folk i bananrepubliken Sverige.

Att du och de sovande pensionärerna i rätten köper hennes skitsnack säger en del om hur iQ befriade ni är.

Och jo att hennes historia är fullständigt osannolik är i allra högsta krav juridiskt irrelevant
Citera
2024-11-26, 07:27
Medlem
Citat:
Kunde faktiskt inte det här bara rinna igenom, något som du framför i alla dina inlägg.

Uttryckt "Fuck boy" är ett negativt utryck för en man som utövar manipulation, oärlighet eller att bara vara intresserad av egna behov.

Jag skulle anta att den tilltalade har antisocial personlighetsstörning och/eller narcissistisk personlighetsstörning och/eller borderline.

Men det är något som psykiatrin kan undersöka, beteendet visar dock på det.

Så nu har du lärt dig det också.

Eftersom det inte skett någon våldtäkt är det snarare MÄ som behöver undersökas. Men jo fuckboy betyder precis det jag säger, att ni försöker få det till något annat är bara pinsamt
Citera
2024-11-26, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Enligt vissa i tråden är det ju farligt för kvinnor att bjuda hem en manlig klasskamrat som har missat bussen. Dessa anser att kvinnor inte ska göra så. Och gör kvinnor så, så får de (enligt vissa skribenter) "skylla sig själva" om våldtäkt sker. Dessa skribenter ser det nog som farligt om kvinnor går utanför dörren själva.

Du verkar höra till det gänget skribenter. Så jag förstår inte riktigt varför du skriver som du gör. Har du blivit förvirrad? Har du plötsligt börjat inse att en kvinna visst ska kunna låta en klasskamrat sova över när han har missat bussen utan att det per automatik innebär att hon inbjudit till sex och får "skylla sig själv" om våldtäkt sker? Och att kvinnor visst ska kunna gå utanför dörren, utan att det innebär att folk får våldta dem.

Målsägande ville inte innan V kom till henne. Och hon är traumatiserad efteråt. Visst fan har våldtäkt skett. Vad handlar hennes trauma annars om, menar du?

Givetvis ska han dömas för detta. Det är sådant som gör att kvinnor kan leva friare liv. Att våldtäktsförövare vet att de kan åka dit för våldtäkt gör kvinnor friare. Så att kvinnor kan gå utanför dörren.

Hennes trauma är uppenbarligen bara ett skådespel för att kunna underbygga polisanmälan och få skadestånd. Det är helt uppenbart.

Sen ville hon visst att viking skulle komma innerst inne annars hade hon inte bjudit in honom och gett honom massa vägbeskrivningar för att han skulle hitta.
Citera
2024-11-26, 08:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Om du menar det här målet som inte har med detta att göra

Jonathan Engberg har genomfört ett analt samlag med NN 2 som inte
deltog frivilligt. Jonathan Engberg utnyttjade otillbörligt att NN 2 på
grund av sömn befann sig i en särskilt utsatt situation. Det hände den 29
januari 2023 på Rännsjön 150, Bergsjö, Nordanstigs kommun.
Jonathan Engberg begick gärningen med uppsåt.
Ansvarsyrkande i andra hand
OAKTSAM VÅLDTÄKT
Jonathan Engberg var i vart fall grovt oaktsam till omständigheten att NN
2 inte deltog frivilligt

Läs Domen rätt.

Det du tar upp är en invändning från den tilltalades Adv om att inte DNA spår på kvinnan säkrats.
Vilket TR inte såg som ett avgörande. Annan stödbevisning finns.

Om du vill läsa på om bevisvärdering/krav gällande DNA finns direktiv från HD som avhandlar detta och gäller alla brottmål.

Sluta nu man kan inte ta dig på allvar.

Återigen menar du att man ska läsa domen rätt genom att tro på vad MÄ säger. Eller vad menar du med att läsa rätt?

Citat:
Målsäganden bad henne under kvällen att fråga åtalad om målsäganden fick sova kvar. Hon frågade honom varvid han svarade att det var okej.
Varför vill hon sova över? Varför frågar hon inte själv?

Citat:
Det kan stämma att hon i polisförhör uppgett att målsäganden bl.a. sa något om att hon inte ville ligga med åtalad och att det kändes konstigt att göra det första gången de träffades
MÄ uppger att hon sagt till sin vän att hon inte ville ha sex. Varför sägen man något sådant? Varför tänker hon ens i de banorna?

Citat:
Det var inte på åtalads initiativ som hon sov kvar, men hon fick en känsla av att även han ville det.

MÄs vittnesmål. Så hon vill inte ha sex men väljer ändå själv att sova över fastän hon fått en uppfattning om att även åtalad ville att hon skulle sova kvar. Vad kan det vara som fått henne att känna det?

Citat:
Hon och åtalad satte sig på en soffa och pratade. Åtalad började därefter att kyssa henne och ta av hennes kläder. Det gick snabbt men hon motsatte sig inte detta.

Varför låter man detta ske om man inte vill?

Citat:
Hon hade även kontakt med en annan kille under perioden och kände inte att hon ville vara med någon annan än denne.
Så trots att hon tydligen har en annan kille hon vill vara trogen mot så vill hon sova över hos åtalad och hon låter sig utan motstånd kläs av naken och hånglar.

Citat:
Eftersom han inte gav sig initierade hon att “gå ner” på åtalad. Ganska snart förstod hon att han inte kunde få stånd varpå hon slutade. Sedan lade hon sig bredvid honom och de talade då åter om varför hon inte ville ha sex. Hon sa något i stil med att det var lika bra eftersom han ändå inte kunde få upp den.
Så hon tar initiativ till att suga av åtalad istället för att klä på sig och gå därifrån. Hon uttalar att det inte ska bli sex för att han ändå inte får upp den. Finns inget ord om några våldsamheter från åtalads sida och inget om någon rädsla. Finns mer i berättelsen där hon enkelt hade kunnat klä på sig och gå istället för att stanna kvar.

Citat:
Hon kände att hon ville ha lite utrymme och gick därför in på toaletten omkring kl. 05.00. Hon kan då ha haft kontakt med en kille per telefon. Sen gick hon till vardagsrummet och tog på sig sina trosor så det skulle kännas tryggare. När hon kom tillbaka till sovrummet upplevde hon att Jonathan Engberg var sur eftersom hon blivit avvisad. För att situationen skulle kännas bättre sa hon “du kan ju komma hit” för att han skulle lägga sig bredvid henne vilket han också gjorde. Sedan somnade hon
I början säger MÄ att hon druckit lite men att det inte påverkat hennes minne. Men här minns hon inte riktigt om hon pratat i telefon med en annan kille eller inte när hon var på toaletten. Istället för att ta tillfället i akt att klä på sig och gå därifrån så ber hon istället den man som hon tycker beter sig illa och inte respekterar hennes nej komma och lägga sig näta henne i sängen.

Det är efter att hon lagt sig igen och somnat som hon påstår att våldtäkten har skett. Tydligen har åtalad nu helt plötsligt fått fart på penis och genomför analt samlag med MÄ.
Trots detta så finns inget DNA från åtalad när undersökningen görs strax efter det som ska ha inträffat enligt MÄ.

MÄ går hem till kompisen som varit med på kvällen för att hämta sin bil. Fast hon ringer inte på och berättar för den kompisen om vad som har hänt. Varför då? Det borde väl vara det mest naturliga?
Istället ringer hon en annan kompis och åker hen till sin mamma.

Ett fall som är väldigt likt Chalmeristfallet. MÄ pratar om att inte ha sex innan. MÄ låter ändå åtalad dela säng med dem. Initialt gör ingen av dem något motstånd varken verbalt eller fysiskt. Båda skulle väldigt enkelt ha kunnat rest sig ur sängen och avstyrt det som sedan enligt dem hänt.
Ingen tekniskt bevisning finns i något av fallen för att en våldtäkt ska ha ägt rum. Båda pratar med flera personer efteråt om vad som enligt dem har hänt.

Det enda som finns är MÄs utsagor och att de pratat med vänner efteråt.

Det här med stödbevisning är ju lite lustigt egentligen för det spelar ju egentligen ingen roll hur MÄ har uppträtt för alla typer av beteenden kan förklaras på olika sätt till MÄs fördel. Har ni tänkt på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in