2024-11-25, 19:19
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Oklart. Jag vet inte vad trolljägarna är eller hur de arbetar.
Högst troligt är det en hög med event som går av stapeln pga publicering och tillvägagångs sätt av Dumpen.

Oavsett. Självmorden har skett pga deras publicering, så de har de yttersta ansvaret för händelsena som skedde där efter. Så är det.

Det är som att tända eld på en dynamittunna och sedan frånsäga sig ansvaret av explotionen för att man inte hade ställt tunnan där. Så fungerar det ju inte. Det är därför övrig media är så noga med övervägningar med mera och har ett samfund om hur de anser att de bör uppträda rent etiskt och moraliskt.

Och varför det finns regler om hur man skall publicera med mera.

Det finns massa regler om media både lagar och etisk/moraliska som Dumpen skiter i för att få göra vad fan de vill och anser att de inte skall behöva ta ansvar där efter. Så fungerar det inte.

så det är alltså publiceringen som är den utlösande faktorn, inte att det just är Dumpen som publicerat, det hade kunnat vara vilken publicist som helst, har jag fattat rätt?
Citera
2024-11-25, 19:28
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ten
så det är alltså publiceringen som är den utlösande faktorn, inte att det just är Dumpen som publicerat, det hade kunnat vara vilken publicist som helst, har jag fattat rätt?

Titta på hur mycket debatt Benny Fredrikssons självmord orsakat och fortsätter orsaka. Det är någonting som kommer jaga Åsa Lindeborg resten av hennes liv. Hade Trolljägarna orsakat ett antal självmord så hade det också debatterats hett - nu gjorde programmet inte det så vitt vi vet. Man får anta att de gjorde vissa övervägningar, även om man givetvis kan diskutera det etiska i programmet (vilket också har gjorts).

Det verkar som dumplingar konstant inte tror att massmedias metoder diskuteras eller kritiseras. Det gör det. Både internt och externt.
Citera
2024-11-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plommon11
Saras dotter!
Misstänkte det.
Citera
2024-11-25, 19:36
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Titta på hur mycket debatt Benny Fredrikssons självmord orsakat och fortsätter orsaka. Det är någonting som kommer jaga Åsa Lindeborg resten av hennes liv. Hade Trolljägarna orsakat ett antal självmord så hade det också debatterats hett - nu gjorde programmet inte det så vitt vi vet. Man får anta att de gjorde vissa övervägningar, även om man givetvis kan diskutera det etiska i programmet (vilket också har gjorts).

Det verkar som dumplingar konstant inte tror att massmedias metoder diskuteras eller kritiseras. Det gör det. Både internt och externt.

Den jämförelsen går inte att göra då media kastade alla möjliga anklagelser på Fredriksson och Dumpen bara visar vad gäddan gjort.
Citera
2024-11-25, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Du får inte begära för mycket. De läser, i de fall de är läskunniga, enbart smalmedia och därmed är de helt borta från samhällsdebatten. Ämnen skall bara belysas från ett enda perspektiv, annars är det fake news. Självklart blir tillvaron enklare då , så låt dem hålla på.
Citera
2024-11-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmysdiktator
Njae, det är naturligt antalet ökar med tiden, det säger inte så mycket om stödet.

Så du menar att folk följer Dumpen även om de inte gillar vad de gör?
Det verkar ju jätterimligt! LOL
Citera
2024-11-25, 20:34
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator

Jag hade aldrig besökt deras sida tills detta hände och då har jag ändå fått inbjudningar från vänner som är med där. Jag tycker sidan är vedervärdig men har ändå klickat ett tiotal ggr för att kolla vissa saker som nämnts här och i media
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-25 kl. 20:41.
Citera
2024-11-25, 20:37
Avslutad
Citat:

Så du menar att du är efterbliven? LOL!

Folk följer av alla möjliga anledningar, och sen är folk med i grupper utan att ha det i flödet. Det märks på engagemanget.
Citera
2024-11-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Enligt senaste uppgift från https://www.merinfo.se/person/G%C3%B6teborg/Jan-Niklas-Patrik-Sj%C3%B6berg-1965/bp649-2c4js : "Jan Niklas Patrik bor tillsammans med Isabella Nasilowski 21 år." Får väl kanske hjälp med hyran därifrån.

Jag tvivlar på att hon bidrar med pengar till hyran, mer sannolikt så hjälper hon bara till att snorta upp kolan.
Citera
2024-11-25, 21:50
Medlem
Max3xs avatar
Citat:

Haha, givetvis! Du vet talesättet "att man skall hålla sin fiende närmast". Jag följer många kreatörer jag ogillar, för att hålla koll på hur det går åt helsike för dem.
Senast redigerad av Max3x 2024-11-25 kl. 22:16.
Citera
2024-11-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Den jämförelsen går inte att göra då media kastade alla möjliga anklagelser på Fredriksson och Dumpen bara visar vad gäddan gjort.

Bra, en viktig distinktion.
Citera
2024-11-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Det finns massa regler om media både lagar och etisk/moraliska som Dumpen skiter i för att få göra vad fan de vill och anser att de inte skall behöva ta ansvar där efter.

Men går hissen aldrig upp för dig va!?
Vem bär i grunden ansvaret för att chatta med vad de tror är en minderårig, komma till en träff med vad de tror är en minderårig och sen då eventuellt ta livet av sig?

Vilket led i kedjan är det du inte begriper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in