Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Tror förvisso inget mer kommer hända med den anmälan än att den slängs ut - om de ens gör den, får påpekas. Sara har ju också yrat om att de skulle anmäla "Sanna" för sekretessbrott. Vi kommer nog höra en hel del anklagelser från Sara mot de som vågar gå mot henne det kommande året. Hon måste ju visa styrka inför sekten nu vad som händer så att de inte avviker

Jag tror du har rätt. Dels är svenska åklagare rätt lata (eller så måste de bara prioritera, vad vet jag), och lägger oftast ner utredning av den här typen av brott. Alternativt om Sara och Patrik skulle komma att åtalas för betydligt grövre brott som grov utpressning, penningtvätt m.m. så är svensk praxis (till skillnad från i vissa andra länder, t.ex. USA) att lindriga brott "konsumeras" av de grövre, så att man inte har 500 olika åtalspunkter.
Å andra sidan är jag inte
helt säker på hur det där funkar - jag kan ha blandat ihop det lite, och det där med "konsumtion" kan vara specifikt när när man t.ex. har slagit ihjäl någon och åtalas för mord och så åtalas man inte också för grov misshandel, vållande av kroppskada, etc., utan dessa konsumeras av mordbrottet.
Men hur som helst: Jag tror tyvärr inte heller de kommer åtalas med den här brottsrubriceringen i slutändan (och framför allt inte Bodström för den delen) och att jag - och hela världen - kommer få leva vidare utan att Patrik och Sara dömts för falsk tillvitelse för att i ett tjackrus (i Saras fall) respektive ett kokainrus (i Patriks fall) ha polisanmält Thomas Bodström för falsk tillvitelse. (Kanske är det bäst så: Kanske hade ironi på den nivån skapat ett svart hål i rättssalen som hade ätit upp hela solsystemet eller något.)
Och ja, dessutom går jag händelserna i förväg även på så sätt att Sara än så länge bara har "hotat" med detta. Inte ens hon kan väl tro att detta skrämmer Thomas Bodström av alla människor, men som du säger är det nog snarare performativt inför sekten.