2024-11-25, 18:01
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
En restaurang som vägrar att ta kontanter och är för statens nolltolerans mot droger har man rätt att stjäla av. Du är en sån fånig kälkborgare.
Nej, det har man inte alls rätt att göra. Och du är bara en oärlig tjuv och parasit på ärliga människor som gör rätt för sig.

Detta skulle kunna uppfattas som ad hominem, men poängen är alltså att du ju själv nu har falsifierat ditt påstående om att antinatalister skulle vara ärligare än andra människor. Det är ju en direkt lögn när det kommer från dig, och alltså ännu ett sätt som du är oärlig på. Du stjäl och du ljuger.
Citera
2024-11-25, 18:04
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Antinatalismen som ideologi är ologisk, ja. Jag har redan förklarat för dig varför i tråden men du blev ju helt tyst och kunde inte bemöta det. Sök så skall du hitta.

Men du är definitionen av mycket snack och lite verkstad. Men nåväl, låt höra! Vilka militanta aktioner har du tänkt att utföra? Det var bara för något inlägg sedan jag skrev att du är farlig för din omgivning - jag måste vara Nostradamus.

Nej, det är för att du fullständigt saknar empati och inte kan sätta dig in i hur andra känner som du inte kan förstå det här. De flesta vill leva. Jag förstår dock att du inte vill göra det med tanke på hur ditt liv ser ut. Du är en bitter gammal gubbe nu som levt hela ditt liv utan att arbeta där du snyltat på staten och du har vare sig familj eller barn. Tacka fan för att ditt liv är helt tomt och meningslöst och värre blir det såklart på äldre dar.

Du fyller dock en funktion så misströsta inte; som en varning för hur man inte ska leva sitt liv!

Då har du varit otydlig, varför är den ologisk?
Citera
2024-11-25, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Nej, det har man inte alls rätt att göra. Och du är bara en oärlig tjuv och parasit på ärliga människor som gör rätt för sig.

Det är för att du är en kälkborgare/NPC som du tycker så. Du är en stor fjant, precis som min far.

Jag är bara oärlig och stjäl från dem som har förtjänat det. Jag har t.ex. många ggr gett 10% av min sjukpension till fattiga modeller på Chaturbate utan att kräva att de ska ge något tillbaka i form av camshower. Hur mycket av din feta lön har du gett till fattiga, din hycklare?

Citat:
Detta skulle kunna uppfattas som ad hominem, men poängen är alltså att du ju själv nu har falsifierat ditt påstående om att antinatalister skulle vara ärligare än andra människor. Det är ju en direkt lögn när det kommer från dig, och alltså ännu ett sätt som du är oärlig på. Du stjäl och du ljuger.

Jag är 100% ärlig i debatter. Jag är ju faktiskt också ärlig som talar om att jag stjäl, även om jag förstås inte säger det till dem jag stjäl ifrån, eftersom de är skurkar.
Citera
2024-11-25, 18:17
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Enkelt åtgärdat med ett eller några exempel på antinatalister som inte har dåliga liv.

Cirkelresonemang, eftersom detta ju bara är antinatalisters definition på ärlig. Dvs helt värdelöst argument.

Nu projicerar du bara. Att det ens bara finns en sån här tråd visar ju att det egentligen är antinatalister som vill pådyvla andra sitt sätt att leva. Då och då sticker någon annan fram huvudet och opponerar sig, men de protesterna ser du alltså som illegitima på något sätt? Om du tycker att "det är bättre med egen kupé" är nog Flashback inte riktigt din grej.

Nej, anledningen till att en sådan här tråd finns är för att samhällsnormen är natalistisk. Men enligt vissa ska det tystas ner att nämna att livet kanske inte är så meningsfullt som vi förväntas tycka.
Det blir en individuell definitionsfråga så något objektivt svar finns inte.
Det är inget fel att anse livet vara värdefullt och det är inget fel att anse det vara meningslöst heller.
Innan man kommer fram till vad man tycker bör man betrakta båda perspektiven och vara ärlig mot sig själv.
Men du och en del andra tycker det är bättre att hålla tyst och se glad ut.
Citera
2024-11-25, 18:25
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Det ter sig som en mycket märklig taktik av antinatalisterna att hävda att det inte är psykiska problem och ett dåligt liv som ligger till grunden för deras ideologi när samma antinatalister inte gör annat än ständigt självömkar och beklagar sig över sina psykiska problem och dåliga livssituation i den här tråden.

En antinatalists definition är:

ärlig = någon som håller med antinatalismen(m.a.o. en antinatalist)

Man måste så klart resonera på detta absurda sätt med sina egna påhittade definitioner för att få antinatalismen att gå ihop. Det är enda sättet. Jag tror iofs inte att antinatalisterna gör det medvetet utan det är deras totala brist på empati och extrema narcissism som gör dem helt oförmögna att se saker och ting på ett objektivt sätt.

Om man hade vänt på det, och framfört ett argument mot antinatalismen, som grundar sig på att man definierar ärlig som natalist, så hade de nog i och för sig kunnat se hur svagt och efterblivet argumentet vore.

Jag har inte självömkat i denna tråden, sluta generalisera.
Kan du vara snäll att framföra argument mot antinatalismen då?
Du får gärna spräcka mitt luftslott, mer än gärna faktiskt.
För jag antar att du är en ärlig natalist, att du har en massa bra anledningar till varför antinatalismen är fel medan ditt synsätt är korrekt.
Citera
2024-11-25, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Nej, anledningen till att en sådan här tråd finns är för att samhällsnormen är natalistisk. Men enligt vissa ska det tystas ner att nämna att livet kanske inte är så meningsfullt som vi förväntas tycka.
Det blir en individuell definitionsfråga så något objektivt svar finns inte.
Det är inget fel att anse livet vara värdefullt och det är inget fel att anse det vara meningslöst heller.
Innan man kommer fram till vad man tycker bör man betrakta båda perspektiven och vara ärlig mot sig själv.
Men du och en del andra tycker det är bättre att hålla tyst och se glad ut.

Min far blir förbannad när jag säger att jag hoppas att jag dör snart, samtidigt som det gamla kräket skiter i mina krämpor mm. Det är så dessa hycklare är funtade.
Citera
2024-11-25, 18:30
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Min far blir förbannad när jag säger att jag hoppas att jag dör snart, samtidigt som det gamla kräket skiter i mina krämpor mm. Det är så dessa hycklare är funtade.

Du härdar inför gud när du säger så, livet är en gåva.
Nej, skämtade bara, det är ingen annan som avgör om någons liv är värt att leva eller inte.
Alla ska dö ändå så det spelar ingen roll.
Citera
2024-11-25, 18:30
Bannlyst
Citat:
Jag har inte självömkat i denna tråden, sluta generalisera.
Kan du vara snäll att framföra argument mot antinatalismen då?
Du får gärna spräcka mitt luftslott, mer än gärna faktiskt.
För jag antar att du är en ärlig natalist, att du har en massa bra anledningar till varför antinatalismen är fel medan ditt synsätt är korrekt.

Man ska heller inte kompromissa när man är antinatalist. Det gäller att vara brutal. Inmendham sätter Magnus Vinding på plats: https://www.youtube.com/watch?v=A8pTs3FPE0M
Citera
2024-11-25, 18:32
Bannlyst
Citat:
Du härdar inför gud när du säger så, livet är en gåva.
Nej, skämtade bara, det är ingen annan som avgör om någons liv är värt att leva eller inte.
Alla ska dö ändå så det spelar ingen roll.

Det finns en brasilianare som bara är 20 på Loons discord. Han är väldigt snäll och väldigt intelligent. När jag är extra bitter brukar han trösta mig med att vi snart ska dö, fast jag är mer än 30 år äldre än han
Citera
2024-11-26, 11:04
Medlem
Citat:
Precis som med kriget i Ukraina så lätsas du alltså vara opartisk fast du tar parti, i det här fallet för optimismen.
Det är du som låtsas, eftersom du vägrar ta in information. Du och optimister är två sidor av samma mynt, och jag kastar hela det värdelösa myntet i en önskebrunn och önskar att du åtminstone försöker använda hjärnan när du läser det här så jag slipper upprepa mig.

Jag "tar parti" emot ditt nonsens, och jag har tagit parti mot optimisters nonsens vid andra tillfällen. Nonsens är alltid nonsens, oavsett vilken dåre det kommer från.

Citat:
Man har ingen plikt att ta livet av sig som antinatalist, även om vi ser människor som gör det som hjältar. Däremot är antinatalister mycket modigare genom att åtminstone säga precis som det är och genom att vara just antinatalister och barnlösa.
Snark. Ni delar era åsikter, precis som varenda jävla kotte. Att du vill låtsas att ni säger sanningen och alla andra ljuger för sig själva är bara ännu ett exempel på din bristfälliga förståelse.
Citera
2024-11-26, 11:55
Medlem
DiogenesDoxas avatar
Citat:
Antinatalism betyder bokstavligen att man är emot att skapa ett nytt liv(anti-födelseposition), men ni är bra mycket extremare än så. Det handlar inte bara om ett personligt val att inte skaffa egna barn för er utan det centrala i er ideologi är att människor måste mördas också.

Ja, jag känner också att den här tråden snabbt spårade ur i en starkt misantropisk, mordisk riktning, till synes driven av argument som påminner om bittra, nihilistiska incels (tecken på psykisk sjukdom) snarare än någon saklig diskussion om antinatalism.

Reiwa har helt rätt. Sitter man hemma på kammaren och drömmer om mord, död, utrotning av människor/mänskligheten etc så är det faktiskt ett ganska starkt tecken på att man har ganska allvarliga psykiska problem. Många av dem går att avhjälpa, men det kräver att man accepterar att något är fel (personligt mod) och att man därefter söker hjälp.
Citera
2024-11-26, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiogenesDoxa
Ja, jag känner också att den här tråden snabbt spårade ur i en starkt misantropisk, mordisk riktning, till synes driven av argument som påminner om bittra, nihilistiska incels (tecken på psykisk sjukdom) snarare än någon saklig diskussion om antinatalism.

Reiwa har helt rätt. Sitter man hemma på kammaren och drömmer om mord, död, utrotning av människor/mänskligheten etc så är det faktiskt ett ganska starkt tecken på att man har ganska allvarliga psykiska problem. Många av dem går att avhjälpa, men det kräver att man accepterar att något är fel (personligt mod) och att man därefter söker hjälp.

Din sansade vän Reiwa är nazist och vill döda judar, bara så du vet.

Vi talar naturligtvis om att utrota mänskligheten med kärnvapen eller att det ska vara så turligt att livet på jorden utrotas av en stor komet (vilket tyvärr enligt astronomerna inte verkar så sannolikt på många år).

Filosofi är inte för pisshumanistiska fjantar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in