2024-11-25, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Det fick den, via död.

Visst hade Göran en dotter?
I tråden har nämnts Anna, som studerade juridik?
Jenny Skytte träffade jag när hon gick sin läkarutbildning i Norge (där hon fick vara mer anonym, efter vad som sas). Är nu narkosläkare i Göteborg.
Finns det fler döttrar?
Citera
2024-11-25, 08:43
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helikon
När uppdaterade du dig senast om Skytte?

Han har ju varit ärkekonservativ och äckligt nykristen i över tjugo år... han var vänster för 40 år sedan!

Kanske därför jag tyckt att han var sympatisk.

Men utgick ifrån att mannen fortfarande var kommunist.
Citera
2024-11-25, 10:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VVVictor
Media består till 100 procent av sataniska feminister så ur deras synvinkel finns inget värre än en kristen person som nämner Jesus.

Någon som vet om Skytte 2.0 var pro-sionist?

Det var han säkert, det är ju en vanlig bieffekt av den typ av hjärnskada som drabbade Skytte
Citera
2024-11-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Det var han säkert, det är ju en vanlig bieffekt av den typ av hjärnskada som drabbade Skytte
Skytte skrev i kristna högertidningar så att han var pro-Israel e väl rimligt. Skyttes största scoop var väl rainer-affären och programmet om romers brottslighet.
Citera
2024-11-25, 10:52
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Efter att Lill-Babs intervjuats i "Skytte" den 30/3 1991 började de dejta. Ingen hemlis och inte kontroversiellt. Men du var väl inte så stor då, kantänka?
Jag minns det också, skulle vilja se det igen men hittar det inte någonstans.
Citera
2024-11-25, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

En ovanlig svensk version av det svåra Neokonservativa hjärnviruset tänker du?

Hur man än vrider och vänder på det är det ju likväl en grad av tillfrisknande från kommunist-HIV.

Bortsett från den pro-sionistiska aspekten då...
Citera
2024-11-25, 12:01
Medlem
Skönt att han äntligen är död.
Citera
2024-11-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byrokrat
Skönt att han äntligen är död.
Gillar du inte konservativa kristna.
Citera
2024-11-25, 13:01
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Skytte skrev i kristna högertidningar så att han var pro-Israel e väl rimligt. Skyttes största scoop var väl rainer-affären och programmet om romers brottslighet.

Fast programmet om zigenares brottslighet (det här sändes på mitten av 80-taket då folkgruppen ännu inte bytt namn) stod ju Jan Guillou för. Men att det var Rekordmagasinet, tror jag bestämt, sänt från radio/tv-huset vid Delsjövägen i Gbg.

Jösses vad mycket skit han fick för det!

Veckan efteråt var det ett slags uppföljande avböns-program, där det hade bjudits in ett antal zigenare som den ene efter den andra fick skälla ut en mycket behärskad Guillou, samt, aningen otippat, en äldre jude som lyckades få till en koppling mellan utpekande av romer som tämligen brottsbenägna med förintelsen av judar.

Olle Palmlöf har i en långt senare publicerad artikel (som jag förgäves letat efter nu), berättat att det efter det senare programmets sändning uppdagades att alla bestick och allt porslin hade stulits i uppehållsrummet i anslutning till tv-studion, där fika serverades inför sändningen, något det absolut inte fick talas högt om, men som tydligen blev till en varaktigt traderad anekdot i tv-kretsar. Inget nytt under solen alltså.
Citera
2024-11-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Gillar du inte konservativa kristna.

Skytte var en hoppjerka - valsade hit och dit med sina olika politiska åsikter. Rak var han inte.
Citera
2024-11-25, 16:31
Medlem
Nle201s avatar
Han gjorde en jäkligt bra intervju med Jan Stenbeck minns jag,
Citera
2024-11-25, 16:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nle201
Han gjorde en jäkligt bra intervju med Jan Stenbeck minns jag,