2024-11-24, 21:43
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Vet du varför nigeriabrev fungerar fast de är så sjukt uppenbara? Därför att de endast fungerar på de där få riktigt jävla korkade naiva idioterna. Breven är särskilt uppenbara för att locka till sig rätt offer.

På liknande sätt riktar sig de här kurserna till folk som är lite korkade och inte klarar av högskolan.

Det är tragiskt.
Har du sett dokumentären "Skamlös"? Ser likheter i "arbetsmetoder", skrämseltaktik, skapar botar som kommentar positivt eller köper röster, pyramid scheme, lurar kunder på avtal under misstänksamma förhållande osv, osv...
Citera
2024-11-24, 21:48
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charsiubao
Ja just det, minns hans videos på tiktok, som vanligt mycket flummande kring hur han styr sin egen tid genom att ha lämnat 9-17 livet (även detta som kopierat rakt av från amerikanska gurus). Satt och mediterade i Bali, och levde livet utan bekymmer, allt genom sin laptop

Nej Cindy är nog inte smart nog att själv vara drivande, hon kanske rent ut tror själv på sina uttalanden. Har nog blivit en och annan dubbelmacka med henne för killarna
TikTok entreprenörer i ett nötskal - alla är mellan 16-25 år spirituella gurus som har tips på hur man ska leva och skapa "ekonomisk självständighet", med hjälp av svampar och falsk marknadsföring.
Citera
2024-11-24, 21:56
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChocoH8
Har du sett dokumentären "Skamlös"? Ser likheter i "arbetsmetoder", skrämseltaktik, skapar botar som kommentar positivt eller köper röster, pyramid scheme, lurar kunder på avtal under misstänksamma förhållande osv, osv...
Yep har sett den. Det är ju viss skillnad om upplägget lockar till sig idioter som flugor till bajs. I skamlös driver de mer hänsynslöst bedrägeri med lagens hjälp.

Båda är lika vidriga. De ansvariga förtjänar dödsstraff.

Edit: läs tråden om Adam Rönnberg Smith här på flashback. Han är nog den värsta bedragaren jag läst om.
Citera
2024-11-25, 00:05
Medlem
B´stards avatar
I den här skojarens bolag sitter hans bror som suppleant, samma bror sitter i en annan person med samma efternamns (troligen kusin) framgångsrika fastighetsbolag (huvudbolaget heter "storsala")

Han kanske skulle fråga efter råd, eller haka på hans bolag istället för att blåsa småtjejer. I vilket fall är efternamnet ovanligt i Sverige, inte helt schysst att dra det i smutsen...
Citera
2024-11-25, 00:08
Medlem
Han har ju lite bilder från diverse resor tillsammans med Cindy och den där Daniel, lever gott på pengarna från tjejerna som skulle ta över världen från sina laptops

Cindy verkar helt störd, riktig sociopat
Citera
2024-11-25, 10:04
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Yep har sett den. Det är ju viss skillnad om upplägget lockar till sig idioter som flugor till bajs. I skamlös driver de mer hänsynslöst bedrägeri med lagens hjälp.

Båda är lika vidriga. De ansvariga förtjänar dödsstraff.

Edit: läs tråden om Adam Rönnberg Smith här på flashback. Han är nog den värsta bedragaren jag läst om.
Jag tog 2 timmar av mitt liv och läste igenom en hel del. Redan efter 5 minuter hade gåshuden börjat längs armarna. Man får ju hoppas att David, Daniel eller Cyndi inte kommer i närheten av den nivån.
Citera
2024-11-25, 10:07
Medlem
ChocoH8s avatar
Man kan ju tycka att framgångsrika familjemedlemmar vore bästa källan för hur man kan få igång sitt företagande. Vanligt att när någon väl börjat fuska en gång och kommit någorlunda undan med det, att det utvecklas till större och värre scams.
Citera
2024-11-25, 10:09
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charsiubao
Han har ju lite bilder från diverse resor tillsammans med Cindy och den där Daniel, lever gott på pengarna från tjejerna som skulle ta över världen från sina laptops

Cindy verkar helt störd, riktig sociopat
Jag tror sällskapet eller människorna omkring stärker det, då alla 3, med tanke på vad man kan hitta på nätet/sociala medier, inte är färdigutvecklade människor. Uppenbarligen.
Citera
2024-11-25, 10:36
Medlem
Citat:
Jag tog 2 timmar av mitt liv och läste igenom en hel del. Redan efter 5 minuter hade gåshuden börjat längs armarna. Man får ju hoppas att David, Daniel eller Cyndi inte kommer i närheten av den nivån.

Läste även jag en hel del i tråden.

Han är en sjuk jävel, helt störd

Det sjukaste är ju att han blev friad och kan fortsätta sina bedrägerier som jag förstår det.

Men jävlar vilka idéer han har, smart, farlig jävel. Totalt empatilös. Hur fan fick han ens tag på listorna på folk med skulder, sorry för OT

Men ja folk gör ju allt för pengarna, men bedrägerier brukar man åka dit för till sist i Sverige, hoppas alla får konsekvenser, både Smith, Cindy, David och hela högen. Kan de sitta och meditera och vara spirituella i fängelset.
Citera
2024-11-26, 02:08
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
För er som inte orkar läsa alla artiklar är en sammanfattning nedan:

SVT:s granskning avslöjar att företaget Empera Agency, som marknadsför sig som en exklusiv kurs för kvinnliga entreprenörer, i själva verket drivs av en man i 20-årsåldern. Flera unga kvinnor har köpt den dyra onlinekursen och känner sig lurade av dolda villkor och bristande innehåll.

Empera Agency säljer en kurs i digital marknadsföring för 45 000 kronor, riktad specifikt till kvinnor. I sin marknadsföring framställs företaget som drivet av "grundaren" Cindy Lay, en kvinnlig coach. Men SVT:s granskning visar att Cindy Lay inte är ägare till Empera Agency, utan att ett företag med två manliga ägare står bakom verksamheten.

Missnöjda kunder vittnar om falsk marknadsföring och otydliga villkor. Tova och Rebecka, som båda köpt kursen, kritiserar innehållet för att vara tunt på faktamässiga kunskaper i digital marknadsföring och istället fokusera på "mindset" och "boss queen"-identitet. De menar att företaget utnyttjar en kvinnlig målgrupp genom att framställa kvinnor som bättre lämpade för entreprenörskap.

Empera Agency har fått in 15 klagomål till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och kritiseras för otydliga avtal. Företaget lovar full återbetalning vid misslyckande, men döljer viktiga villkor i finstilta textstycken. Konsumenter som vill hävda sina rättigheter möts av komplicerade juridiska processer som kan kosta hundratusentals kronor.

En kund som skrev en negativ recension på Trustpilot om kursen fick hotfulla mejl från Empera Agency, med krav på att hon skulle ta bort recensionen och dra tillbaka sin anmälan. My Eriksson, som köpte kursen för 40 000 kronor, blev rädd och följde företagets krav. SVT har varit i kontakt med ytterligare två personer som känner sig hotade av företaget.

Empera Agency hävdar att negativa recensioner utgör förtal, men ändrar sig senare och erkänner felaktigheter i kundkommunikationen. Företaget lovar nu att förbättra sina rutiner för att säkerställa respektfull kommunikation.

My Eriksson har delvis fått tillbaka pengarna mot att ta ner recensionen, men företaget vägrar att häva avtalet. Hon känner sig fast i situationen och vet inte vart hon ska vända sig.
Citera
2024-11-26, 02:15
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Tycker inte om "Victimblaming", men varför har de här lite godtrogna tjejerna inte anmält sig till en termin på högskolan, eller en YH-utbildning. Varför skulle just Empera motsvara deras förväntningar? För att de riktade sig till tjejer och ges på distans, eller?
Självklart är kvinnorna korkade som gick på en sådan uppenbar bluff. Jag hade gärna sett någon utföra ett IQ test på dessa kvinnor.

Citat:
Jag ska ändå ge David lite cred som har lyckats "isch", utnyttja västerländska tjejer som riktar sig just att bli "boss bitches" med en hint spiritualism. Perfekt för narcissistiska feminister tbh.
Det är ganska smart nu när alla pensionärer börjar lära sig hur man undviker bluffar - då kan man gå på blonda unga tjejer istället som också är lättlurade uppenbarligen.

Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Pga. att många flickor och kvinnor av idag, är för fina för att jobba för sitt uppehälle och utbildning - allt skall numera vara tillrättalagt och ges till dem, utan uppoffringar. Bara att se på att så många som vill vara influencers, skapar Only Fans-konton, är horor i Dubai etc. etc. etc.
Kvinnor vill bara sitta i soffan medan mannen ska göra allt slit, betala räkningarna och samtidigt berätta för kvinnan hur modig, stark och självständig hon är medan hon bara sitter där. Fram tills kvinnan har hittat sin toffelhjälte som gör detta gör de halvhjärtade försök med denna typ av scamkurser online.
Citera
2024-11-26, 12:46
Medlem
ChocoH8s avatar
De har anmält alla dåliga reviews på trustpilot och sidan har pausats. Nu ska trustpilot antagligen rensa alla kommentarer som hävdar till SVT. Fast man ser tydligt vilka kommentarer som är köpta av företaget. Att trustpilot ens har någon trovärdighet är för mig rätt oförståeligt. Vice gjorde en dokumentär om hur man bli nr på dessa sidor: https://www.youtube.com/watch?v=bqPARIKHbN8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in