Han har förekommit på TikTok som någon slags "guru" inom frihet och självbehärskning, om jag förstått det rätt. Själv köper jag inte spiritualism i marknaden, det kan man uppleva själv gratis. Att sälja kultur/spiritualism/religion är bara girighet och omoraliskt. Men han har lyckats marknadsföra sig själv som att han levt i 50 år och har svaret på allt. En duktigt scammer med andra ord.
Han har befattningar inom två bolag, som genererar noll eller så deklarerar han inte. Väldigt misstänksamma verksamheter som inte ger intryck av vad de håller på med.
Senast idag har han kommit på nyheterna och företaget Empera Agency, som lyckats lura unga kvinnor på online kurser.
(
https://www.svt.se/nyheter/granskning/my-skrev-en-negativ-recension-hotades-med-fangelse )
David har lyckats sälja ett koncept för kvinnor, med hjälp av en kvinna (kumpaner ska inte glömmas, Cindy Lay) och även hotat folk med fängelse, när de gett dåliga recensioner. Företaget försöker rädda ansiktet utåt, men är nog bortom räddning för David och Cindy.
Personligen, hatar jag blufföretag och människor som scamar, samhällets avgrund tillsammans med pedofiler och våldtäktsmän. Skadan David orsakat är inte fysiskt, men ekonomisk skada hos oskyldiga kvinnor. Som fortfarande behöver betala ut, trots allt som kommit ut. Frågan är bara, vad borde straffet för företag och människor som David få?