2024-11-24, 03:04
Medlem
ChocoH8s avatar
Han har förekommit på TikTok som någon slags "guru" inom frihet och självbehärskning, om jag förstått det rätt. Själv köper jag inte spiritualism i marknaden, det kan man uppleva själv gratis. Att sälja kultur/spiritualism/religion är bara girighet och omoraliskt. Men han har lyckats marknadsföra sig själv som att han levt i 50 år och har svaret på allt. En duktigt scammer med andra ord.
Han har befattningar inom två bolag, som genererar noll eller så deklarerar han inte. Väldigt misstänksamma verksamheter som inte ger intryck av vad de håller på med.

Senast idag har han kommit på nyheterna och företaget Empera Agency, som lyckats lura unga kvinnor på online kurser.
( https://www.svt.se/nyheter/granskning/my-skrev-en-negativ-recension-hotades-med-fangelse )

David har lyckats sälja ett koncept för kvinnor, med hjälp av en kvinna (kumpaner ska inte glömmas, Cindy Lay) och även hotat folk med fängelse, när de gett dåliga recensioner. Företaget försöker rädda ansiktet utåt, men är nog bortom räddning för David och Cindy.

Personligen, hatar jag blufföretag och människor som scamar, samhällets avgrund tillsammans med pedofiler och våldtäktsmän. Skadan David orsakat är inte fysiskt, men ekonomisk skada hos oskyldiga kvinnor. Som fortfarande behöver betala ut, trots allt som kommit ut. Frågan är bara, vad borde straffet för företag och människor som David få?
Citera
2024-11-24, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChocoH8
Han har förekommit på TikTok som någon slags "guru" inom frihet och självbehärskning, om jag förstått det rätt. Själv köper jag inte spiritualism i marknaden, det kan man uppleva själv gratis. Att sälja kultur/spiritualism/religion är bara girighet och omoraliskt. Men han har lyckats marknadsföra sig själv som att han levt i 50 år och har svaret på allt. En duktigt scammer med andra ord.
Han har befattningar inom två bolag, som genererar noll eller så deklarerar han inte. Väldigt misstänksamma verksamheter som inte ger intryck av vad de håller på med.

Senast idag har han kommit på nyheterna och företaget Empera Agency, som lyckats lura unga kvinnor på online kurser.
( https://www.svt.se/nyheter/granskning/my-skrev-en-negativ-recension-hotades-med-fangelse )

David har lyckats sälja ett koncept för kvinnor, med hjälp av en kvinna (kumpaner ska inte glömmas, Cindy Lay) och även hotat folk med fängelse, när de gett dåliga recensioner. Företaget försöker rädda ansiktet utåt, men är nog bortom räddning för David och Cindy.

Personligen, hatar jag blufföretag och människor som scamar, samhällets avgrund tillsammans med pedofiler och våldtäktsmän. Skadan David orsakat är inte fysiskt, men ekonomisk skada hos oskyldiga kvinnor. Som fortfarande behöver betala ut, trots allt som kommit ut. Frågan är bara, vad borde straffet för företag och människor som David få?

Hoppas någon utsatt vill kommentera här
Citera
2024-11-24, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChocoH8

Hittar vare sig mannen eller bolag.

Länka gärna!
Citera
2024-11-24, 10:14
Medlem
https://www.emperagency.com/

https://www.svt.se/nyheter/granskning/tova-och-rebecka-kopte-kvinnokurs-i-foretagande-kanner-mig-blast
Senast redigerad av SirapsLimpan11 2024-11-24 kl. 10:20.
Citera
2024-11-24, 10:32
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera
2024-11-24, 10:54
Medlem
tjorven13s avatar
Här är hans ”moderbolag”

https://www.allabolag.se/foretag/abrigal-ab/stockholm/skolor-och-utbildning/2KILASPI63IKI

Vilket avskum, kolla Trustpilot, nu börjar det komma in mycket som sänker bolagets ranking i och de som blivit utsatta.

Sök på empera agency eller cindy lay på
trustpilot
Citera
2024-11-24, 12:19
Medlem
Rhodezs avatar
Och som vanligt när det gäller scams, bluffar, bedrägerier, båg... är det babbar som ligger bakom. Babbar, babbar, babbar och åter babbar. Någon gång ett undantag. Och så när någon exponerar dessa så att deras scam riskerar att skadas börjar de hota folk. De beter sig som de lärt sig i u-länderna de kommer ifrån. Vi måste börja dra åt skruvstädet för sådana här personer. Visa att vi inte accepterar sådant här.
Citera
2024-11-24, 12:21
Medlem
Rhodezs avatar
Bor hemma hos mamma i en 2:a med lillebror så det verkar inte ha lyft ännu.
Citera
2024-11-24, 12:28
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Bor hemma hos mamma i en 2:a med lillebror så det verkar inte ha lyft ännu.

Denna Cindy Lay då, som ska vara ansiktet utåt? På hemsidan påstås det att hon tjänar över 500k i månaden och jobbar i bla New York eller nåt liknande utifrån bilden..
Citera
2024-11-24, 12:32
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Denna Cindy Lay då, som ska vara ansiktet utåt? På hemsidan påstås det att hon tjänar över 500k i månaden och jobbar i bla New York eller nåt liknande utifrån bilden..
Ja jag undrade även om henne. Finns ju ingen med det namnet i Sverige. Namnet låter taget för att passa. På riktigt heter hon Busarakham Nguyen eller något sådant säkert. Inte så lyxigt och västligt.
Citera
2024-11-24, 12:40
Medlem
ChocoH8s avatar
Hans farsa bor inte med de heller, han driver ett mer lyckosamt bolag, där man inte hotar kunderna. Synd att äpplet föll långt ifrån trädet.
https://news.cision.com/se/storsala/i/orlando-villacrez--grundare-och-vd--storsala,c3266747

Utöver hans lillebror, så har han en äldre bror som sitter som suppleant i flera bolag. Han kan lika väl va delaktig, då han är suppleant i Davids moderbolag Abrigal AB. https://www.allabolag.se/befattning/tomas-villacrez-ramos/-/12902286

David har tidigare på TikTok uppmuntrat folk att testa hallucinagena svampar för att utveckla ekonomisk frihet, men han har tagit bort allt och ersatt alla sina "guruvideos" med en annan skam istället. Sök "David Villacrez TikTok" så får ni upp pajasen på mass videoförslag från Google, men går ni in på TikTok så möts man av "Kämpar du med räkningar/skulder...fundways micro finance bank är här för att förändra spelet och förverkliga dina drömmar om ekonomisk frihet..." Han heter vila_crezz på TikTok.
Citera
2024-11-24, 12:44
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Enkom svagbegåvade som blir lurade i slika scams - självklart fördjävligt men folk måste skärpa sig en masse. Det blir så när man får sin verklighet inpräntat i hjärnan från influencers och social media. Lyft för fasiken blicken från era apparaturer och lev i verkligheten, så slipper ni bli lurade gång, på gång - djävla nötter!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in