2024-11-24, 12:48
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Enkom svagbegåvade som blir lurade i slika scams - självklart fördjävligt men folk måste skärpa sig en masse. Det blir så när man får sin verklighet inpräntat i hjärnan från influencers och social media. Lyft för fasiken blicken från era apparaturer och lev i verkligheten, så slipper ni bli lurade gång, på gång - djävla nötter!
Absolut! Det är obegripligt hur man kan gå på sådant här. Det finns ett engelskt uttryck som beskriver attityden. Personerna försöker "get something from nothing". Lär er jobba och skapa någon form av värde för kunder!
Citera
2024-11-24, 12:48
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Denna Cindy Lay då, som ska vara ansiktet utåt? På hemsidan påstås det att hon tjänar över 500k i månaden och jobbar i bla New York eller nåt liknande utifrån bilden..
Uppenbarligen bs, alla bilder är tagna i fastigheter restaurang eller liknande, för att bygga upp en falsk image. David har pluggat marknadsföring, och är därför väldigt inriktad på just det. Cindy Lay har antagligen en liknande bakgrund, dock är hon bättre på att dölja sin identitet än David. Sen att han inte har något vettigt att erbjuda eller bakom pannbenet, börjar ju komma fram.
Citera
2024-11-24, 12:52
Medlem
Farbaute666s avatar
Tycker inte om "Victimblaming", men varför har de här lite godtrogna tjejerna inte anmält sig till en termin på högskolan, eller en YH-utbildning. Varför skulle just Empera motsvara deras förväntningar? För att de riktade sig till tjejer och ges på distans, eller?
Citera
2024-11-24, 12:54
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Ja jag undrade även om henne. Finns ju ingen med det namnet i Sverige. Namnet låter taget för att passa. På riktigt heter hon Busarakham Nguyen eller något sådant säkert. Inte så lyxigt och västligt.
https://www.skool.com/@cindy-lay-9626
Det är denna kvinna, men jag får bara upp information om en kvinna som bor i Hässleholm och är 26 år. Inte helt omöjligt, men har ej tillräcklig med info.
Citera
2024-11-24, 12:56
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Tycker inte om "Victimblaming", men varför har de här lite godtrogna tjejerna inte anmält sig till en termin på högskolan, eller en YH-utbildning. Varför skulle just Empera motsvara deras förväntningar? För att de riktade sig till tjejer och ges på distans, eller?
Jag ska ändå ge David lite cred som har lyckats "isch", utnyttja västerländska tjejer som riktar sig just att bli "boss bitches" med en hint spiritualism. Perfekt för narcissistiska feminister tbh.
Citera
2024-11-24, 13:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Pga. att många flickor och kvinnor av idag, är för fina för att jobba för sitt uppehälle och utbildning - allt skall numera vara tillrättalagt och ges till dem, utan uppoffringar. Bara att se på att så många som vill vara influencers, skapar Only Fans-konton, är horor i Dubai etc. etc. etc. Kvinnor blir idag upplärda att inte tänka eller jobba själva - de manipuleras till att bli marionetter och själlösa dockor, med bara yta och inget innehåll - detta är vad social media gör med folk, oftast kvinnor, i dagens samhälle!
Citera
2024-11-24, 13:06
Medlem
Cindy Lay är hennes riktiga namn och hon är från Hässleholm. Vet då jag är från trakterna och har sett henne IRL.

Sjukt att vara villig att smutskasta sitt riktiga namn på detta vis..tänk om man i framtiden vill driva något seriöst.

Liten jobbig knulldocka som reser med killarna på scam-pengarna och tar bilder för att visa upp sin ”dyra livsstil”. Sättet hon pratar på går en verkligen på på nerverna.
Senast redigerad av charsiubao 2024-11-24 kl. 13:16.
Citera
2024-11-24, 13:09
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charsiubao
Cindy Lay är hennes riktiga namn och hon ör från Hässleholm. Vet då jag sett henne IRL och är från trakten.

Sjukt att vara villig att smutskasta sitt riktiga namn på detta vis..tänk om man i framtiden vill driva något seriöst.

Liten jobbig knulldocka som reser med killarna på scam-pengarna och tar bilder för att visa upp sin ”dyra livsstil”. Sättet hon pratar på går verkligen en på nerverna.

Skönt att veta. Enligt https://se.linkedin.com/company/empera-agency?trk=public_profile_experience-item_profile-section-card_subtitle-click så finns det andra anställda, två vita tjejer av vad jag kan se, men går inte att bekräfta då bolaget inte uppdaterat sin information på allabolag.se
Citera
2024-11-24, 13:14
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven13
Här är hans ”moderbolag”

https://www.allabolag.se/foretag/abrigal-ab/stockholm/skolor-och-utbildning/2KILASPI63IKI

Vilket avskum, kolla Trustpilot, nu börjar det komma in mycket som sänker bolagets ranking i och de som blivit utsatta.

Sök på empera agency eller cindy lay på
trustpilot
Skönt att folk reagerar. Sålänge folk söker hans namn och denna tråd dyker upp, så får ju framtida arbetsgivare/anställda/kunder en chans att tänka om.
Citera
2024-11-24, 13:28
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Hittar vare sig mannen eller bolag.

Länka gärna!
Sorry, hoppas du såg nya länkarna!
Citera
2024-11-24, 13:59
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charsiubao
Cindy Lay är hennes riktiga namn och hon är från Hässleholm. Vet då jag är från trakterna och har sett henne IRL.

Liten jobbig knulldocka som reser med killarna på scam-pengarna och tar bilder för att visa upp sin ”dyra livsstil”. Sättet hon pratar på går en verkligen på på nerverna.

Cindy Lay låter extremt mycket som ett taget/på hittat namn. Så är skeptisk till att det verkligen är så?
Citera
2024-11-24, 14:03
Medlem
ChocoH8s avatar
Citat:
Själv går jag en utbildning som jag har två år kvar på högskolan, men hela jävla snacket och mentaliteten om "ekonomisk frihet" har ju spridit sig i vårt samhälle. Pengar ska göras snabbt och helst i gråzonen av vad som är lagligt. Aktier och fonder är roligare och ger bra utdelning om man vet vad man gör och följer rätt bolag, i min erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in