Citat:
Ursprungligen postat av
herrmojd51
Vi får återkomma till ditt inlägg i slutet av säsongen och se hur det gått för alvar, men det är ju ändå konstigt att du helt avvisar påståendet att han skulle vara tidig i utvecklingen, för sånt är ju inte precis ovanligt.
Finns många i olika sporter som varit extremt bra som ung men sedan inte lyckats ta några steg till i vuxen ålder.
Jag skulle faktiskt påstå att Frida karlsson var lite så.
Minns hypen om henne när hon just börjar tävla med seniorerna men inte fan har hon dominerat eller ens i närheten nu när det gått några år.
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
"Ens varit i närheten?" Har du sovit under en sten de senaste åren? Hon har inte dominerat nej, men åtta VM-medaljer, tolv vc-segrar varav två i Kollen samt en totalseger i Tour de Ski är trots allt bättre än de flesta andra svenska kvinnliga skidåkare har åstadkommit.
Att media lyfte fram henne som "den nya Johaug" får stå för dem. Frida är Frida, och ingen annan.
Katw - jo, man tar sig för pannan när man läser inlägg som dessa!
Klart som korvspa’ att Frida är ”en på miljonen” som idrottare - visst, mycket har gått fel i överträning och chins i dörrposter, men, elitidrott är ingen lek, det är smärta, olidlig smärta emellanåt, och åkare som Frida Ebba Linn & Jonna är en liten klick som tål detta och har utvecklats mycket senaste fem åren…
Leve Frida!