Citat:
Ursprungligen postat av
MeggieCleary
Du kan inte tänka dig att en del som skriver i trådarna om Dumpen och gäddorna har kanske blivit utsatta för övergrepp eller har någon närstående som är drabbad?
Såklart överlevare(ett ord som ni gärna skrattar åt)söker sig hit.
Alla överlevare har kanske inte bearbetat sina trauman.
Så du menar att det är okej att vara sadist om man själv har blivit utsatt för ett övergrepp?
Eller menar du att man per automatik blir sadist om man varit utsatt för övergrepp?
Eller är de här kanske ett subtilt försök från dig att byta ståndpunkt i frågan om dumpen och dra en parallel mellan dom som tycker om dumpen och sadister?
Jag tror faktiskt inte folk brytt sig om användningen av ordet "överlevare" om det inte vore så att det fått spridning och förknippades så mycket med SoP.
Med andra ord eftersom det associeras med SoP förlorar ordet sin seriositet.
Sen att människor väljer att göra sitt trauma till sin identitet och vill gå runt o presentera sig som "överlevare" ser jag som både ohälsosamt och osannolikt.
Hade jag hört någon kalla sig de i en värld där Dumpen inte existerade hade jag tagit de mycket mer seriöst.
Men nu far ju tankarna direkt till SoP deras avsaknad av trovärdighet, empati, pengafiffel, fiktiva barn, uthängningar, självmord etc etc etc.
Svårt att ta de seriöst då.
Med andra ord gör dom nog riktiga "överlevare" en björntjänst.