2024-11-24, 19:02
  #85561
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag tycker inte heller det är rätt att önska livet ur gäddorna även om ja kan ha viss förståelse för det med tanke på vad dom gjort

Men jag tycker många bland dumpenkritiker är betydligt värre med tanke på allt hat dom spyr ur sig som riktas mot både Patrik och Sara och övriga volontärer på fimpen

Det räcker tydligen inte med att rikta kritik utan man måste ägna sig åt både hat och härskartekniker
Ja man undrar vad detta hat hos dumpenkritikerna kommer ifrån.
Det är fascinerande att ta del av deras ilska. Dom slår nästan knut på sig själva.
Risken att överlevare skulle döda gäddorna är nog mycket liten men känslan och ilskan kan finnas där.
Det förstår alla utom autisterna.
Citera
2024-11-24, 19:17
  #85562
Medlem
moralhoras avatar
Det är alltid intressant när människor använder ord som "överlevare" och "trauma" som en ursäkt att bete sig hur som helst. Hint: människor som varit utsatta för sexuella övergrepp blir inte nödvändigtvis bättre för att man slätar över deras dåliga beteende. Snarare leder det till motsatt effekt - de tror att de har carte blanche att bete sig hur som helst med hänvisning till deras "trauma", vilket i sig gör att de snarare hamnar i en nedåtgående spiral.

Se t ex: Sara och Patrik.
Citera
2024-11-24, 19:33
  #85563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det är alltid intressant när människor använder ord som "överlevare" och "trauma" som en ursäkt att bete sig hur som helst. Hint: människor som varit utsatta för sexuella övergrepp blir inte nödvändigtvis bättre för att man slätar över deras dåliga beteende. Snarare leder det till motsatt effekt - de tror att de har carte blanche att bete sig hur som helst med hänvisning till deras "trauma", vilket i sig gör att de snarare hamnar i en nedåtgående spiral.

Se t ex: Sara och Patrik.

Den svenska offermentaliteten är särskilt utbredd och bejakad. Självklart ska de få bete sig hursomhelst , som en absolut rättighet.
Citera
2024-11-24, 19:46
  #85564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du kan inte tänka dig att en del som skriver i trådarna om Dumpen och gäddorna har kanske blivit utsatta för övergrepp eller har någon närstående som är drabbad?
Såklart överlevare(ett ord som ni gärna skrattar åt)söker sig hit.
Alla överlevare har kanske inte bearbetat sina trauman.

Så du menar att det är okej att vara sadist om man själv har blivit utsatt för ett övergrepp?
Eller menar du att man per automatik blir sadist om man varit utsatt för övergrepp?
Eller är de här kanske ett subtilt försök från dig att byta ståndpunkt i frågan om dumpen och dra en parallel mellan dom som tycker om dumpen och sadister?

Jag tror faktiskt inte folk brytt sig om användningen av ordet "överlevare" om det inte vore så att det fått spridning och förknippades så mycket med SoP.
Med andra ord eftersom det associeras med SoP förlorar ordet sin seriositet.

Sen att människor väljer att göra sitt trauma till sin identitet och vill gå runt o presentera sig som "överlevare" ser jag som både ohälsosamt och osannolikt.

Hade jag hört någon kalla sig de i en värld där Dumpen inte existerade hade jag tagit de mycket mer seriöst.
Men nu far ju tankarna direkt till SoP deras avsaknad av trovärdighet, empati, pengafiffel, fiktiva barn, uthängningar, självmord etc etc etc.
Svårt att ta de seriöst då.
Med andra ord gör dom nog riktiga "överlevare" en björntjänst.
Citera
2024-11-24, 19:59
  #85565
Medlem
entilllirares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
30.000 i månaden betalade IK för reklam på Dumpen. De övriga företagen som har annonsplats på Dumpen, vad betalar de? Ja, nog inte fan är det 30.000 månaden i alla fall.

Antingen betalade IK orättvist mycket för att få annonsera via Dumpen eller ville de bara vara extra generösa eller är annonsintäkterna förtäckta utpressningspengar. Vad tror ni? Och hur tro ni utredarna och rätten kommer att resonera kring detta?

Värdet på att inte bli uthängd är ju cirka 2 miljoner per år, såatteh...
Citera
2024-11-24, 20:18
  #85566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du glömde att även gäddorna behöver vård.
Annars förstör de för andra, sig själva och sina ev familjer.
Gäddorna har ett osunt och skadligt beteende som går ut över många.
Ditt inlägg handlade om att det var såkallade överlevare som sitter här och förespråkar att folk skall ta livet av sig. Varför skall jag i de fallet dra in saker som inte har med saken att göra?
Alla kan ju inte argumentera som Sara och att man skall ta in och upp saker som inte har med saken att göra.
Citera
2024-11-24, 20:24
  #85567
Medlem
Flera nya gäddor utlagda idag. Kan det vara sådana som betalat för att inte bli uthängd.
Citera
2024-11-24, 20:28
  #85568
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag tycker inte heller det är rätt att önska livet ur gäddorna även om ja kan ha viss förståelse för det med tanke på vad dom gjort

Men jag tycker många bland dumpenkritiker är betydligt värre med tanke på allt hat dom spyr ur sig som riktas mot både Patrik och Sara och övriga volontärer på dumpen

Det räcker tydligen inte med att rikta kritik utan man måste ägna sig åt både hat och härskartekniker


Fullständigt meningslöst att ösa näthat över dom, men alla volontärer är medansvariga för självmorden.

Jag antar att du anser att det vore rätt att hänga ut dom publikt.
Citera
2024-11-24, 20:36
  #85569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Fullständigt meningslöst att ösa näthat över dom, men alla volontärer är medansvariga för självmorden.

Jag antar att du anser att det vore rätt att hänga ut dom publikt.
Nej, det får man ju inte, det är ju bara de som blivit övertalade att nästan begå brott som skall hängas ut och förnedras. För de är mycket roligare och samhället kan enas och förnedra och förstöra.

Precis som det var en i Gräv idag som uppmandade övriga grävisar att begå Förtal för att få en människa som förlänge sedan blev konfronterad att bli av med sin bostad. För det är ju helt klart ok.
Citera
2024-11-24, 20:50
  #85570
Medlem
DrComforts avatar
”Du kan få se vår fakturering”, säger Sara som ett mantra. Ljusskygga verksamheter blir inte mindre tydliga när man gapar om att faktureringen och bokföringen är ren. Snarare är det avslöjande och en vals vartenda fifflare drar med utan att först ha blivit tillfrågad först. Praktiskt taget avslöjar hon hela upplägget som Dumpen och Knullkollen haft. Hon underskattar ständigt sin fiende, tror de är lika bakom flötet som hon och hennes sektmedlemmar är, det kommer inte bli hennes fall ty det har alltid varit hennes fall.
Citera
2024-11-24, 21:00
  #85571
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Flera nya gäddor utlagda idag. Kan det vara sådana som betalat för att inte bli uthängd.

Mycket intressant spekulation. Typ du tänker att de betalat och slupit uthängning och Sara och Putte nu hämnas för att de snackat med media och polisen? Skulle ju knappast förvåna. Har länge tänkt att något dylikt skulle ske. Det mesta man tänkt att Dumpen ska hitta på besannas förr eller senare och yeah well here we go again möjligen. Haha, vilken jävla fars.
Citera
2024-11-24, 21:01
  #85572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Vad bra! Då kanske sadisterna kan få njuta av fler självmord! Det kommer säkert att lindra den inre tomheten.

Den enda som njuter av ett självmord är gäddan själv som smiter från sitt ansvar och skadar sina anhöriga ännu mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in