2024-11-24, 18:17
  #85549
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du kan inte tänka dig att en del som skriver i trådarna om Dumpen och gäddorna har kanske blivit utsatta för övergrepp eller har någon närstående som är drabbad?
Såklart överlevare(ett ord som ni gärna skrattar åt)söker sig hit.
Alla överlevare har kanske inte bearbetat sina trauman.
Hjälps överlevare av självmord?
Citera
2024-11-24, 18:23
  #85550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hjälps överlevare av självmord?
De hjälps nog inte att se folk Dumpen fiskat upp och terroriserar pga deras sex/porr missbruk i chatt tar livet av sig. Kanske kort glädje av att njuta av deras lidande.
Ett rop på hjälp isf och ett tecken på att de bör söka vård för sitt trauma eller de intresset och önskan att andra skall dö.

Det är många i Dumpens omkrets som behöver vård och hjälp, en tydlig sådan kan vara de personer de pekar ut, en annan är Sara och Patrik samt endel följare. Det positiva är att Sara själv presenterat siffror att deras vård hjälpt över 90% av de som fått hjälp på mindre än ett år gått ifrån totalt mörker till ljusa tider och framtidsplaner.
Citera
2024-11-24, 18:27
  #85551
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du kan inte tänka dig att en del som skriver i trådarna om Dumpen och gäddorna har kanske blivit utsatta för övergrepp eller har någon närstående som är drabbad?
Såklart överlevare(ett ord som ni gärna skrattar åt)söker sig hit.
Alla överlevare har kanske inte bearbetat sina trauman.

Är detta en terapeutisk intervention du förespråkar?

Herregud...
Citera
2024-11-24, 18:32
  #85552
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Då har de 2 saker att söka sig till vården för. Ena som du nämner och andra att de önskar livet av folk.
Osunt beteende och bör vårdas.
Du glömde att även gäddorna behöver vård.
Annars förstör de för andra, sig själva och sina ev familjer.
Gäddorna har ett osunt och skadligt beteende som går ut över många.
Citera
2024-11-24, 18:38
  #85553
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Helt klart, dock 2 konton som nämnt samma sak var de ända jag syftade på

Hade varit bra med mer information, men helt klart som du säger.
Vi lär inte få veta mer om inte åklagare godkänner det iom pågående FU, om inte Aftonbladet redan sitter på ett ägg eller två som ligger och marinerar och låter lögnerna ifrån de misstänkta välla ut tills de kommer med saftiga motsägelser och bryter ner deras lögner, drömma och hoppas kan man ju alltid iaf
Jag vet inte hur van du är med flashback men det händer att 1 person har flera olika konton.
Så att något kommer från flera säger alltså inte så mycket.
Man får vara lite kritisk här och inte tro på allt som skrivs.
Citera
2024-11-24, 18:48
  #85554
Medlem
[quote=MeggieCleary|90202949]Du kan inte tänka dig att en del som skriver i trådarna om Dumpen och gäddorna har kanske blivit utsatta för övergrepp eller har någon närstående som är drabbad?
Såklart överlevare(ett ord som ni gärna skrattar åt)söker sig hit.
Alla överlevare har kanske inte bearbetat sina trauman.[/QUOTE

Så du inbillar dig att denna sjuka människa som jublar över och förespråkar självmord är en överlevare?
Citera
2024-11-24, 18:48
  #85555
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Är detta en terapeutisk intervention du förespråkar?

Herregud...
Men Herregud, jag förespråkar ingenting.
Du är okunnig när det gäller överlevare och hur deras liv kan se ut.
Något du behöver läsa på om.
Citera
2024-11-24, 18:51
  #85556
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men Herregud, jag förespråkar ingenting.
Du är okunnig när det gäller överlevare och hur deras liv kan se ut.
Något du behöver läsa på om.

Högklassigt svar.
Citera
2024-11-24, 18:53
  #85557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Då har de 2 saker att söka sig till vården för. Ena som du nämner och andra att de önskar livet av folk.
Osunt beteende och bör vårdas.

Jag tycker inte heller det är rätt att önska livet ur gäddorna även om ja kan ha viss förståelse för det med tanke på vad dom gjort

Men jag tycker många bland dumpenkritiker är betydligt värre med tanke på allt hat dom spyr ur sig som riktas mot både Patrik och Sara och övriga volontärer på dumpen

Det räcker tydligen inte med att rikta kritik utan man måste ägna sig åt både hat och härskartekniker
__________________
Senast redigerad av Bertil87 2024-11-24 kl. 19:04.
Citera
2024-11-24, 18:57
  #85558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men Herregud, jag förespråkar ingenting.
Du är okunnig när det gäller överlevare och hur deras liv kan se ut.
Något du behöver läsa på om.

Så vad ville du kring inlägget som handlade om en person som jublade över självmord?
Citera
2024-11-24, 19:00
  #85559
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du kan inte tänka dig att en del som skriver i trådarna om Dumpen och gäddorna har kanske blivit utsatta för övergrepp eller har någon närstående som är drabbad?
Såklart överlevare(ett ord som ni gärna skrattar åt)söker sig hit.
Alla överlevare har kanske inte bearbetat sina trauman.
Rent generellt tycker jag detta är viktigt att komma ihåg. Jag har full förståelse för de som blivit utsatta, eller har närstående råkat illa ut, som ger utlopp för detta i tråden. Men jag kan tycka att de gäller i båda riktningarna.

Jag tror inte jag hade kunnat vara speciellt saklig och ägnat mig åt att diskutera ”rättssäkerhet för peddos” om jag hade varit nära övergrepp.

Men att anklaga andra för att vara peddovurmare när de kastar, förtjänad eller ej förtjänad, skit på dumpen och samtidigt ha en relation till dessa övergrepp övergår mitt förstånd, eftersom jag anser att man då förminskar allvaret i detsamma. Det är också något jag anklagar Dumpen för - att urvattna övergrepp på minderåriga.
Citera
2024-11-24, 19:02
  #85560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag tycker inte heller det är rätt att önska livet ur gäddorna även om ja kan ha viss förståelse för det med tanke på vad dom gjort

Men jag tycker många bland dumpenkritiker är betydligt värre med tanke på allt hat dom spyr ur sig som riktas mot både Patrik och Sara och övriga volontärer på fimpen

Det räcker tydligen inte med att rikta kritik utan man måste ägna sig åt både hat och härskartekniker

Hat i alla former är förkastligt och har bara lett till katastrofer historiskt sett.
Dock är det just härskartekniker och överdrifters Sara ägnar sig åt vid minsta lilla kritik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in