2024-11-24, 17:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det behöver som sagt var inte bli märken efter strypgrepp. Fråga de som pysslar med sk. strypsex, så hör du.

Hon var klädd för att sova. De kläderna hade hon på sig. Inget hon valde att ta på sig för att han skulle komma. nattlinne är en vanlig klädsel att sova i för kvinnor.

Hon blev rädd för Vi*king när hon märkte att han sket i hennes "nej", "nej jag vill inte", bortputtande och ihopknipna ben. Det hade du nog också blivit om en mycket starkare man än dig låg bredvid dig och började hålla på med din kropp och sket i dina "nej" osv. och du insåg att du inte har en chans mot honom... Cirka 300-400 män/år anmäler att de blivit våldtagna. Bara så att du förstår att även män kan bli våldtagna. Även om det givetvis är lättare att våldta en kvinna. Kvinnor är i regel svagare än män. Även kvinnor som är bra på judo. Det är väl därför det finns så många som inte vill att kvinnor ska jobba som poliser: pga. att kvinnor, hur vältränade de än må vara, ändå alltid är svagare än män. Poliser har dock vapen. Det hade inte målsägande.

Hon blir traumatiserad vid våldtäkten och det visar sig tydligt för vännerna efter våldtäkten.

Hon dividerar med sin kompis om det kanske är bättre att ta på sig byxor o tröja istället för nattlinne men hon väljer nattlinne. Ett val hon gör. Hon väljer att säga till Viking att det går bra att ligga i sängen. Ett val hon gör. Hon väljer att i början inte säga något när Viking håller om henne och hennes bröst. Ett val hon gör. Hon väljer att inte kliva upp ur sängen vilket hade varit väldigt lätt. Ett val hon gör. Hon har under händelsen chans vid flera tillfällen att t.ex. låsa in sig på toaletten. Hon gör inte det. Ett val hon gör. Efter allt ihop så lägger hon sig iförd bara trosor bredvid den fasansfulla otäcka farliga av henne måste han varit hatad nu våldtäktsmannen och återigen låter hon denne fasansfulle personen hålla om henne och hålla om hennes bröst. Ett val hon gör.
Citera
2024-11-24, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hon dividerar med sin kompis om det kanske är bättre att ta på sig byxor o tröja istället för nattlinne men hon väljer nattlinne. Ett val hon gör. Hon väljer att säga till Viking att det går bra att ligga i sängen. Ett val hon gör. Hon väljer att i början inte säga något när Viking håller om henne och hennes bröst. Ett val hon gör. Hon väljer att inte kliva upp ur sängen vilket hade varit väldigt lätt. Ett val hon gör. Hon har under händelsen chans vid flera tillfällen att t.ex. låsa in sig på toaletten. Hon gör inte det. Ett val hon gör. Efter allt ihop så lägger hon sig iförd bara trosor bredvid den fasansfulla otäcka farliga av henne måste han varit hatad nu våldtäktsmannen och återigen låter hon denne fasansfulle personen hålla om henne och hålla om hennes bröst. Ett val hon gör.

Hon hade kunnat lega naken brevid honom och säga "Jag vill inte ha sex" och knipa ihop benen. Svårare än så är det inte. Kan man inte förstå att hur kåt man än blir så är blir det inget sex. Punkt slut. Hade han spelat sina kort rätt hade han kanske fått nuppa frivilligt på morgonen men nu blev det inte våldtäkt. Kan man inte kontrollera sig själv och sin sexuella drift är man inte mycket värd i mina ögon.
Citera
2024-11-24, 17:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Hur många gånger ska jag behöva upprepa detta? Är det så fruktansvärt svårt att förstå? Det är grundläggande principer i en rättstat. Det är så det fungerar. Det är därför man har möjligheten att överklaga. Nu är det förhållandevis få domar som ändras vid ett överklagande ändå så vi har en rätt hög rättssäkerhet redan i första instans.

Så enligt dig är alla domslut korrekta? Du vet mycket väl att jag vet att man enligt ett domslut anses vara skyldig eller oskyldig och att man då är fri eller fälld.

Men jag frågar efter din personliga åsikt utifrån de omständigheter vi känner till? Och den borde inte förändras beroende på utfallet i de 2 olika instanserna.

Törs du inte sticka ut och säga något om vad du personligen tycker i fallet? Eller är det enkom beroende av utfallet i de olika instanserna?
Citera
2024-11-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Tror att du har rätt. Hon har blivit våldtagen. Var är deras snap som du nämnde tidigare?

Den finns i FUP. Den är lite krånglig att kopiera, annars hade jag kunnat göra det! Har du FUP?
Citera
2024-11-24, 17:25
Avslutad
Citat:
Du har sett för mycket sci-fi filmer och lyssnat för mycket på Andrew Tate. Normala män våldtar inte kvinnor, de behöver inte våldta eftersom kvinnorna är attraherade av dem och vill frivilligt ha sex med dem. Men med tanke på hur du formulerar dig och hur dina tankebanor går så förstår jag att detta är extremt främmande för dig. Du har väl aldrig sett en naken kvinna annat än din mamma och i porrfilmerna som du ser på.

Det är av att se massa porrfilmer som man får låga testosteronnivåer. Då blir man som du, inte som jag. Försök inte projicera.

Det är ingen kvinna som vill röra en man med så låg testosteron och ett sånt simpaktigt beteende som du har, möjligen de extremt fula och de 50-åriga kvinnorna här i tråden.

Jag har sagt mina argument och resonemang till skillnad från dig som fokuserar fullhjärtat på förolämpningar i varje inlägg. Det blev för mycket för dig att ta in, så då är förolämpningar den enda knappen man kan trycka på. Fattar!
Citera
2024-11-24, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Den finns i FUP. Den är lite krånglig att kopiera, annars hade jag kunnat göra det! Har du FUP?

Nej, och jag har inte kollat igenom tråden än heller
Citera
2024-11-24, 17:29
Avslutad
Citat:
Så enligt dig är alla domslut korrekta? Du vet mycket väl att jag vet att man enligt ett domslut anses vara skyldig eller oskyldig och att man då är fri eller fälld.

Men jag frågar efter din personliga åsikt utifrån de omständigheter vi känner till? Och den borde inte förändras beroende på utfallet i de 2 olika instanserna.

Törs du inte sticka ut och säga något om vad du personligen tycker i fallet? Eller är det enkom beroende av utfallet i de olika instanserna?

Precis så är det. Rätt eller inte, är man dömd så är man. Då får man bita i det "sura äpplet". Don't do the crime if you can't do the time. Hade han inte våldtagit henne hade han inte bilvit dömd. Eftersom en objektiv domstol har granskat alla bevis som framkommit och fällt honom på dessa grunder så, ja, han är skyldig. Han har våldtagit henne. Per definition, enligt lagen. Det finns inget att argumentera om i det här fallet, så länge domen står sig. Blir han inte frikänd är det ett misslyckande för vårat land och vår rättstat eftersom en oskyldig människa har suttit inlåst i flera månader. Nu blir det sannolikt inte så, utan med stor sannolik blir han dömd i hovrätten också, eftersom det redan en gång har funnits bevisat att han är en äcklig våldtäktsman.
Citera
2024-11-24, 17:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hottentotteuropa
Det är av att se massa porrfilmer som man får låga testosteronnivåer. Då blir man som du, inte som jag. Försök inte projicera.

Det är ingen kvinna som vill röra en man med så låg testosteron och ett sånt simpaktigt beteende som du har, möjligen de extremt fula och de 50-åriga kvinnorna här i tråden.

Jag har sagt mina argument och resonemang till skillnad från dig som fokuserar fullhjärtat på förolämpningar i varje inlägg. Det blev för mycket för dig att ta in, så då är förolämpningar den enda knappen man kan trycka på. Fattar!

Det är en myt. Faktum är att testosteronnivåerna går upp efter utlösning. Håll i sär fysiologiska med psykologiska fenomen. Att porr är dåligt för psyket ja, men en utlösning är bra för kroppen. Män som har regelbunden utlösning har högre testo och dessutom friskare spermier.

Sluta tro på allt du läser på internet. Andrew Tate är ingen gud.
Citera
2024-11-24, 17:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hon hade kunnat lega naken brevid honom och säga "Jag vill inte ha sex" och knipa ihop benen. Svårare än så är det inte. Kan man inte förstå att hur kåt man än blir så är blir det inget sex. Punkt slut. Hade han spelat sina kort rätt hade han kanske fått nuppa frivilligt på morgonen men nu blev det inte våldtäkt. Kan man inte kontrollera sig själv och sin sexuella drift är man inte mycket värd i mina ögon.

Men om han nu skulle bli friad i HR så har han ju kunnat kontrollera sin sexuella drift eftersom du då tycker att han inte har gjort sig skyldig till våldtäkt.
Citera
2024-11-24, 17:32
Medlem
Citat:
Hmmm om jag skulle sätta på någon som låg på rygg på ett bord så skulle det nog med väldigt stor sannolikhet vara mina handflator som stod för kontakten mot och trycket mot höften. Möjligtvis att tummen skulle kunna vara där.
Och varför har du så svårt att läsa?????? Viking säger ju att han hållit om höften och klämt på höften.
Ska jag behöva tala om för dig på vilken sida i FUP du kan hitta det? Jag har ju ett antal gånger nu citerat Vikings förhör. Om det finns blånader som av flera fingrar är det väl väldigt mycket troligare att de uppstått av att man hållit om höften vid bakifrånsex precis såsom Viking säger.
Om du inte är oskuld så håller du nog med om det.
Och jag förstår egentligen inte den här fixeringen vid blånaderna. De kan precis som rättsmedicinalverket fastslår lika gärna ha uppstått vid samtyckande sex.

Nope. Vi*king förnekar helt tryck mot höfterna. han säger ett litet tryck mot nedre delen av magen.

Vi*king försöker få allt att låta så soft. Vilket det givetvis inte var, för då hade målsägande inte haft dessa blåmärken. Han ljuger alltså. och då kan han likagärna ljuga om våldtäkt också.
Citera
2024-11-24, 17:33
Avslutad
Citat:
Men om han nu skulle bli friad i HR så har han ju kunnat kontrollera sin sexuella drift eftersom du då tycker att han inte har gjort sig skyldig till våldtäkt.

Har du inlärningssvårigheter?
Citera
2024-11-24, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Nej, och jag har inte kollat igenom tråden än heller

Jag vet inte hur jag kan lägga upp FUP, annars hade jag gjort det. Ser jag något inlägg där FUP finns, så skriver jag till dig och citerar inlägget i inlägget till dig, så att du kan läsa den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in