Citat:
Ursprungligen postat av
LudvigSigurdDavid
Asså, bordet från fadäsen som Hedenmo uppmärksammade oss på, så tycker jag ändå att Sara bitvis var ganska bra och saklig. Janne J verkar vara nästan lika blåst som Patte S. Den senare brölar och har sig och verkar ha dragit på sig en hjärnskada.
Ja, Janne Josefsson uppträdde faktiskt rätt konstigt. Jag undrar om något har hänt med honom (typ en stroke eller tidig demens eller liknande). Sara och Patrik var lite väl pedantiska när han sade "satte på" (det kunde ha räckt med att sucka ljudligt eller skratta eller något, istället för en nästan woke-liknande tillrättavisning "MAN
VÅLDTAR FAKTISKT BARN, MAN
SÄTTER INTE PÅ BARN"). Men att han sedan upprepade samma fras var konstigt och t.o.m. Aschberg reagerade ju till slut, och sade något i stil med "låt oss säga att man våldför sig på barn, för det gör man ju faktiskt" och lät hyfsat irriterad på Janne även han vid det laget.
Men bortsett från något enskilt undantag (jag tänker på när han säger ungefär "det blir som att jag när jag inte stödjer de här medeltida uthängningarna av personer som inte ens begått något brott ännu, än mindre bevisats ha begått något brott, så stödjer jag pedofili, när jag tycker båda är fruktansvärda") gjorde Janne inte särskilt väl ifrån sig.
Jag funderar fortfarande på om han medvetet upprepade gånger sade "sätta på" just för att trigga igång Patrik och Sara (för skojs skull eller för att lura dem att själva illustrera hur fanatiska och intoleranta de är), eller om han av en eller annan anledning har börjat tappa sin mentala skärpa. Han var inte någon man lätt kunde käfta emot när det begav sig liksom.
Han verkade dock lite mer på hugget här:
https://www.youtube.com/watch?v=SzqmNra0zSg
För att undvika förvirring: Detta är från den
andra debatten i Publicistklubben, som hölls nu i år (den första var i april 2023) och alltså spårade ur (hur långt in detta var vet jag inte) och väl avslutades i och med att Sara lämnade här lämnade scenen. Publicistklubben har inte publicerat någon del av debatten (ironiskt nog, på flera sätt, inte minst för att debatten faktiskt har ett stort allmänintresse, hur den än slutade) utan betraktar den väl som "aborterad" så att säga. Jag önskar ändå att det gick att hitta video på hela den bit av debatten som faktiskt hölls - eftersom Expressen har det här klippet så finns det ju någon eller några i media som sitter och ruvar på alltihop.