2024-11-24, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är ju Vi*king som skulle tagit sitt ansvar och slutat när hon säger "nej", "nj, jag vill inte", knuffar bort honom och kniper ihop sina ben. Hon har med råge tagit sitt ansvar att tydligt visat att hon inte vill, det har hon visat tydligt både verbalt och med sitt kroppsspråk. Och han skulle ha lyssnat på det, tagit sitt ansvar och slutat. Men han forcerade sig fram istället. Och våldtog henne. Och då ska han givetvis sitta i fängelse.

Din kvinnliga offermentalitet fungerar inte i verkligheten. Gå någon dag till orten med en dyr märkesjacka och du kommer att bli rånad. Hon tog inte sitt ansvar och det finns inga belägg för att han har våldtagit henne, finns mer belägg för att hon ljuger. Friar inte hovrätten blir jag besviken.
Citera
2024-11-24, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Ligger det på ett mordoffer att se till att man inte blir mördad? Ligger det på ett misshandelsoffer att se till att man inte blir misshandlad? Ligger det på en cancerpatient att se till att man inte får cancer? Varenda människa vet att freeze-flight är extremt vanligt vid övergrepp. Såpass vanligt att även män blir drabbade. Läs utredningen om Golden state-killer eller Utöya eller andra terrorist-dåd där människor fryser och inte flyr trots att gärningsmannen laddar om. Man blir paralyserad av skräck helt enkelt. Förekommer ofta i djurvärlden också. Men det är uppenbart att du inte förstår dig på sådant som psykologi. Du har sett för mycket filmer

Det är inte en slump att man blir våldtagen. Det är inte en slump att man blir mördad. Däremot är det en slump att man får cancer.

Tar man sitt ansvar och inte sätter sig i situationer man kan hamna i skiten, ja då blir man inte mördad eller våldtagen heller.
Citera
2024-11-24, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hottentotteuropa
Det är inte en slump att man blir våldtagen. Det är inte en slump att man blir mördad. Däremot är det en slump att man får cancer.

Tar man sitt ansvar och inte sätter sig i situationer man kan hamna i skiten, ja då blir man inte mördad eller våldtagen heller.

Vart har du fått det ifrån? Så du menar alltså att om man gör som dig, spärrar in sig i sin mammas källare, äter micropizza, runkar och skriver hatiska inlägg på flashback så kommer man aldrig bli mördad eller våldtagen? Är det vad du menar?
Citera
2024-11-24, 16:35
Medlem
Citat:
Det säger hon ju inte alls. Hela ditt första stycke är lögn. Kampsportaren som är rädd och inte gör motstånd. Jaja.

Första förhöret med målsägande:
"Han ville inte sova på golvet och la sig i sängen och kom väldigt nära och började ta på mig. Mina bröst och ben och jag puttade bort honom. Han visste att jag precis gjort slut med min pojkvän. Jag puttade bort honom och han fortsatte ta på mina trosor. Jag tog ihop mina ben, men han han fortsatte. Jag låg med ansiktet ut från sängen och han låg bakom. Han började hångla och jag sa jag vill inte detta. "

Andra förhöret med målsägande:
"Och sen började han försöka ta ner sin hand under mina trosor men jag knep ihop
benen och liksom försökte dra bort hans händer, men han fortsatte, flera gånger och liksom så
här försökte verkligen trycka ner handen, även om jag inte ville det. Och tydligt visade att jag
inte ville det och sa även nej
, sen när han försökte vända om mig för att jag hade huvudet ut
då från sängen och han låg bakom mig, så han försökte vända om mig och började hångla
med mig och jag tryckte bort och sa, nej jag vill inte. Och vände tillbaka liksom, men då
fortsatte han ta på mina bröst, ta på mina ben mellan benen och även komma in under
trosorna, även om jag knep åt med benen. Och när jag fortsatt försökt ta bort gång på gång"

Förhörsledaren: Säger du nej till honom.
Målsägande: Ja, nej, nej, nej och jag drar bort hans händer.

--------------

Målsägande vidhåller detta vid samtliga förhör och även vid rättegången. Hon har både verbalt och fysiskt visat och sagt att hon inte vill. Men han forcerar på ändå. Vilket är våldtäkt.
Citera
2024-11-24, 16:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men han är inte oskyldig. Han har haft en rättvis rättegång där det har bevisats att han har begått ett brott som definieras som våldtäkt. Är det så svårt att förstå? Bara för att man inte håller med om den bokstavliga lagtexten så betyder det inte att han är oskyldig.

Samtidigt säger du att om han med samma bevisning som nu i nästa rättegång frias så är han oskyldig.
Citera
2024-11-24, 16:37
Avslutad
Citat:
Vart har du fått det ifrån? Så du menar alltså att om man gör som dig, spärrar in sig i sin mammas källare, äter micropizza, runkar och skriver hatiska inlägg på flashback så kommer man aldrig bli mördad eller våldtagen? Är det vad du menar?

Haha, du är så sanslöst korkad. Femcelen har pratat.

Hade hon inte bjudit hem en man mitt i natten hade situationen inte ens uppstått.
Du verkar tro att mord är vanligt bland skötsamma människor. Jag kan berätta att det är svartskallarna som skjuter varandra mest, sen finns det en del män som mördar dysfunktionella kvinnor också.
Citera
2024-11-24, 16:39
Medlem
Citat:
Din kvinnliga offermentalitet fungerar inte i verkligheten. Gå någon dag till orten med en dyr märkesjacka och du kommer att bli rånad. Hon tog inte sitt ansvar och det finns inga belägg för att han har våldtagit henne, finns mer belägg för att hon ljuger. Friar inte hovrätten blir jag besviken.

Vad du skriver är:

- Om hon blivit våldtagen, så får hon skylla sig själv.
- Men du tror inte hon blivit våldtagen och tror att hon ljuger. Vilket visar på offermentalitet hos dig...

Vad tycker du nästa kvinna du försöker ha sex med ska göra om hon inte vill? Bita av dig kuken kanske? "Ta sitt ansvar" och verkligen visa att hon inte vill. Eller tycker du att det kan räcka med att hon knuffar bort dig, tar bort dina händer och säger att hon inte vill? Och att du får ha kuken kvar?
Citera
2024-11-24, 16:41
Avslutad
Citat:
Första förhöret med målsägande:
"Han ville inte sova på golvet och la sig i sängen och kom väldigt nära och började ta på mig. Mina bröst och ben och jag puttade bort honom. Han visste att jag precis gjort slut med min pojkvän. Jag puttade bort honom och han fortsatte ta på mina trosor. Jag tog ihop mina ben, men han han fortsatte. Jag låg med ansiktet ut från sängen och han låg bakom. Han började hångla och jag sa jag vill inte detta. "

Andra förhöret med målsägande:
"Och sen började han försöka ta ner sin hand under mina trosor men jag knep ihop
benen och liksom försökte dra bort hans händer, men han fortsatte, flera gånger och liksom så
här försökte verkligen trycka ner handen, även om jag inte ville det. Och tydligt visade att jag
inte ville det och sa även nej
, sen när han försökte vända om mig för att jag hade huvudet ut
då från sängen och han låg bakom mig, så han försökte vända om mig och började hångla
med mig och jag tryckte bort och sa, nej jag vill inte. Och vände tillbaka liksom, men då
fortsatte han ta på mina bröst, ta på mina ben mellan benen och även komma in under
trosorna, även om jag knep åt med benen. Och när jag fortsatt försökt ta bort gång på gång"

Förhörsledaren: Säger du nej till honom.
Målsägande: Ja, nej, nej, nej och jag drar bort hans händer.

--------------

Målsägande vidhåller detta vid samtliga förhör och även vid rättegången. Hon har både verbalt och fysiskt visat och sagt att hon inte vill. Men han forcerar på ändå. Vilket är våldtäkt.

Kom du ihåg när du skrev detta?

"Det jag skickar är Vi*kings historia. Inte hennes"

Svårt med neutraliteten?

Det du skickar är hennes historia. Inte Vikings.
Hon ljuger helt enkelt.
Citera
2024-11-24, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Samtidigt säger du att om han med samma bevisning som nu i nästa rättegång frias så är han oskyldig.

Japp, exakt. Det är precis så lagen fungerar, i samtliga demokratier. Men nu är han inte friad, och kommer med största sannolikhet inte bli det heller. Han är dömd i en instans alltså är han att betrakta som skyldig. Det är så det fungerar. Du har frågat samma sak tre gånger nu. Vill du att jag ska upprepa mig? Ska jag behöva skriva det på en planka och banka in det i huvudet på dig?
Citera
2024-11-24, 16:42
Medlem
Citat:

Hade hon inte bjudit hem en man mitt i natten hade situationen inte ens uppstått.
Du verkar tro att mord är vanligt bland skötsamma människor. Jag kan berätta att det är svartskallarna som skjuter varandra mest, sen finns det en del män som mördar dysfunktionella kvinnor också.

Men du påstår ju att målsägande ljuger? Om hon ljuger har hon ju inte blivit våldtagen och då var det ju alltså inte alls farligt att bjuda hem Vi*king. Hur ska du ha det egentligen? Var det farligt eller inte farligt att bjuda hem Vi*king?
Citera
2024-11-24, 16:44
Avslutad
Citat:

Usch vilken äcklig incel du är. Så de som gick på drottninggatan fick skylla sig själva för att de blev ihjälkörda? De som blir ihjälkörda av fyllon i lastbil får skylla sig själva? Offren i Sandy Hooks får skylla sig själva? Columbine? MH17 fick skylla sig själva?
Citera
2024-11-24, 16:44
Avslutad
Citat:
Vad du skriver är:

- Om hon blivit våldtagen, så får hon skylla sig själv.
- Men du tror inte hon blivit våldtagen och tror att hon ljuger. Vilket visar på offermentalitet hos dig...

Vad tycker du nästa kvinna du försöker ha sex med ska göra om hon inte vill? Bita av dig kuken kanske? "Ta sitt ansvar" och verkligen visa att hon inte vill. Eller tycker du att det kan räcka med att hon knuffar bort dig, tar bort dina händer och säger att hon inte vill? Och att du får ha kuken kvar?

1. Om hon bjuder hem en man mitt i natten - hon får skylla sig själv
2. Om hon inte gör något motstånd när han vill ha sex - hon får skylla sig själv
3. Om hon aktivt deltar och suger av honom med glädje - hon får skylla sig själv
4. Om hon ångrar sig dagen efter - hon får skylla sig själv

Det var ingen våldtäkt, har listat varför tidigare, och din offermentalitet funkar inte i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in