Citat:
Ursprungligen postat av
Jon_
Men varför har vi då nedmonterat vårt försvar och vår försvarsvilja så mycket om ryssen är så farlig och det är allvar? Har vi idioter i precis alla led?
Då tror jag mer väst och Europa bör vara rädda för muslimerna som verkligen klamrat sig fast. En direkt attack går ju att avvärja men nu när Islamisterna sitter i bolagsstyrelser, jobbar som advokater, domare, poliser, skolor, kommuner med mandat i det offentliga och kan påverka utvecklingen och nedmonteringen på riktigt.
edit: Vill bara tillägga ingen har fakta utan alla diskuterar kring egna åsikter och önskningar och pajkastningen är igång där alla skickar länkar eller delar information som överträffar den andra. Vore fint om att bara kunde sitta lite lugnt i båten liksom...
Ja -- Sverige och andra europeiska länder har under lång tid försummat sitt militära försvar. Man har begått två allvarliga tankefel:
1) Ryssland är inte farligt just nu, därför kommer det aldrig att bli farligt igen
2) Om en hotbild trots allt skulle uppstå så kommer USA att fixa allt
Denna dumhet och dårskap står i paritet med det andra stora vansinnet: importen av den parasitära och livsfarliga religionen islam.