2024-11-23, 23:27
  #1369
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Varför är alla så rädda för ryssen, eller är det bara skrämselpropaganda menar du?

Inte rädd, men många vet att ryssen är ett biologiskt vapen. Det finns 140 miljoner ryska soldater som väntar på att förstöra världen. Dom skapades på grund utav Satan.
Citera
2024-11-23, 23:28
  #1370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simborgarmannen
Ett NATO utan ett engagerat USA kommer att fresta Putte hårt.

Ser det som större risk, att ett försvagat Ryssland frestar Kina hårt.
Citera
2024-11-23, 23:33
  #1371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Inte rädd, men många vet att ryssen är ett biologiskt vapen. Det finns 140 miljoner ryska soldater som väntar på att förstöra världen. Dom skapades på grund utav Satan.

Ryssland är en arvtagarstat till Mongolimperiet. Ryssland har en typisk östasiatisk politisk kultur, en diktatur där ledaren bestämmer allt. Samma som Kina och Nordkorea.
Citera
2024-11-23, 23:35
  #1372
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Ryssland är en arvtagarstat till Mongolimperiet. Ryssland har en typisk östasiatisk politisk kultur, en diktatur där ledaren bestämmer allt. Samma som Kina och Nordkorea.

Jo. Det har jag redan förstått. Men det förklarar inte deras vilja att fungera som förbrukningsvara.
Citera
2024-11-23, 23:35
  #1373
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Ser det som större risk, att ett försvagat Ryssland frestar Kina hårt.

Ett storkrig mellan Ryssland och Kina skulle passa väl. To fiender till västen som förstör varandra. Men det leder knappast till ett tredje världskrig.
Citera
2024-11-23, 23:52
  #1374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Inte rädd, men många vet att ryssen är ett biologiskt vapen. Det finns 140 miljoner ryska soldater som väntar på att förstöra världen. Dom skapades på grund utav Satan.
Du är mycket svårt hjärntvättad av SVT.
Citera
2024-11-24, 00:13
  #1375
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AaronBurr
Du är mycket svårt hjärntvättad av SVT.

Jag läser historieböckerna.
Citera
2024-11-24, 00:27
  #1376
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Du är inte bara dum utan också använder du det fulaste ordet i svensk historia... Grattis.


Till resterande människor vad tror ni skulle bli startskottet?
Så du vet inte vad du pratar om. Då förstår jag.
Citera
2024-11-24, 00:29
  #1377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jo. Det har jag redan förstått. Men det förklarar inte deras vilja att fungera som förbrukningsvara.

Det är del i den diktatoriska kulturen. Befolkningen är en förbrukningsvara, som ledaren använder hur som helst, för sina politiska mål. Jämför med Kina och deras ettbarnspolitik (de flesta av barnen som "aborterades", föddes och dränktes i vattenkärl, för Kina var för fattigt för att ens ha råd med abortverktyg på 1980- och 1990-talen, och antalet utbildade läkare var mycket litet).
Citera
2024-11-24, 00:34
  #1378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eatmypoo
Ett storkrig mellan Ryssland och Kina skulle passa väl. To fiender till västen som förstör varandra. Men det leder knappast till ett tredje världskrig.

"Världskrig" är en svår definition. Vad som var speciellt med första och andra världskriget, var att de var totala krig, dvs krig där hela befolkningen involverades. Så hade inga krig bedrivits dessförinnan, då krigen bara rörde en liten mängd soldater eller legoknektar.
Citera
2024-11-24, 09:31
  #1379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RepublikenTaiwan
Av historiska orsaker. Sverige, liksom de flesta länderna i Öst- och Centraleuropa, har invaderats och eller ockuperats av Ryssland (som under period kallades Sovjet).

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Inte rädd, men många vet att ryssen är ett biologiskt vapen. Det finns 140 miljoner ryska soldater som väntar på att förstöra världen. Dom skapades på grund utav Satan.

Men varför har vi då nedmonterat vårt försvar och vår försvarsvilja så mycket om ryssen är så farlig och det är allvar? Har vi idioter i precis alla led?
Då tror jag mer väst och Europa bör vara rädda för muslimerna som verkligen klamrat sig fast. En direkt attack går ju att avvärja men nu när Islamisterna sitter i bolagsstyrelser, jobbar som advokater, domare, poliser, skolor, kommuner med mandat i det offentliga och kan påverka utvecklingen och nedmonteringen på riktigt.

edit: Vill bara tillägga ingen har fakta utan alla diskuterar kring egna åsikter och önskningar och pajkastningen är igång där alla skickar länkar eller delar information som överträffar den andra. Vore fint om att bara kunde sitta lite lugnt i båten liksom...
__________________
Senast redigerad av Jon_ 2024-11-24 kl. 09:39.
Citera
2024-11-24, 12:37
  #1380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
Men varför har vi då nedmonterat vårt försvar och vår försvarsvilja så mycket om ryssen är så farlig och det är allvar? Har vi idioter i precis alla led?
Då tror jag mer väst och Europa bör vara rädda för muslimerna som verkligen klamrat sig fast. En direkt attack går ju att avvärja men nu när Islamisterna.

Ryssland har Europas största muslimska befolkning, trettio miljoner människor. Putin har byggt åtta tusen moskéer de senaste tjugo åren. Ryssland har under hela sina historia varit en islamisk-kristen blandkultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in