2024-11-23, 20:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tiztell
Ja det har du iaf aldrig varit
Jodå det har hänt att jag varit.

Pia är alkoholist Det kanske du inte kände till
Hon dricker varje dag
Citera
2024-11-23, 20:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tiztell
Var tredje vuxen dricker en större mängd alkohol.
30 procent av den vuxna befolkningen har intensivkonsumerat alkohol under de senaste 30 dagarna, gå och lägg dig.
Det verkar inte som att du har följt henne särskilt länge.
Hon har ett alkoholmissbruk
Citera
2024-11-23, 20:33
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Man vet att P är pissfull när hon börjar prata med sin ”förföriska”, ljusa röst. Får exakt samma känsla som när man drar naglarna mot en skoltavla när jag lyssnar på den.

Allvarligt, P poserade i en glitterklänning. Hon kröp inte på golvet i spyor.
Hon har knappast lagt ut något som skvallrar om att hon ör pissfull.
Citera
2024-11-23, 21:15
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser

Är du dum?
Hon är full - och det är då som hon brukar spåra ur.
En alkoholist med personlighetsstörning behöver inte vara "dyngrak" för att bli djävulen själv.
Hennes kväll kommer inte sluta bra.
Citera
2024-11-23, 21:20
Avslutad
Citat:

Det står två tomma vinflaskor på bordet i videon, hon flackar med blicken och pratar som hon alltid gör när hon är packad. Kalla det för vad du vill.
Citera
2024-11-23, 21:23
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Är du dum?
Hon är full - och det är då som hon brukar spåra ur.
En alkoholist med personlighetsstörning behöver inte vara "dyngrak" för att bli djävulen själv.
Hennes kväll kommer inte sluta bra.

Hon super varje dag, ikväll är inget undantag, ikväll kommer inte spåra ut.
Citera
2024-11-23, 21:25
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Det står två tomma vinflaskor på bordet i videon, hon flackar med blicken och pratar som hon alltid gör när hon är packad. Kalla det för vad du vill.

De kan ju ha druckit en flaska var vilket utgör en normal alkoholkonsumtion.
Hon sover över hos nån, inte säkert att P har druckit båda.
Citera
2024-11-23, 21:49
Avslutad
Citat:
De kan ju ha druckit en flaska var vilket utgör en normal alkoholkonsumtion.
Hon sover över hos nån, inte säkert att P har druckit båda.
Svårt att veta hur mycket hon druckit Jag kommer ihåg att hon berättade i en story att det inte alls märks när hon har druckit ibland Men nu är hon bra packad, men hon krälar inte och spyr. Men hon är väldigt full.
Eftersom hon dricker dagligen så ökar väl toleransen också.
Citera
2024-11-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kloakdjur
Soc räknar inte på hur länge hennes pengar ska räcka, utan hon kan använda dem hur hon vill tills de är slut. Det viktiga är att hon inte kommer beviljas ekonomiskt bistånd så länge hon har pengar. När pengarna tar slut kan hon ansöka (hon kan ansöka tidigare men kommer få avslag om hon har pengar). Man går inte på genomsnittlig inkomst eller utgifter utan efter riksnormen. Går att googla hur man räknar.

Vad gäller boende verkar det vara lite olika i olika kommuner, men vad jag förstår har man avvecklat sk ”sociala kontrakt” nästan överallt, vilket innebär att soc inte har några boenden att förmedla. Har man rätt till ekonomiskt bistånd kan de bevilja det bland annat till hyra, men det är personens eget ansvar att söka bostad. Det förväntas man göra i hela landet, inklusive airbnb och längre vistelser på vissa vandrarhem. Det finns vissa kommuner som jobbar med ett koncept som kallas ”bostad först” för hemlösa personer (ofta även i missbruk), men jag tror det är rätt ovanligt och där hade Pia behövt ändra sitt beteende för att bo kvar. En Bostad först-lägenhet hade kunnat vara en bra lösning för Pia, för där ska man få individuellt stöd, men som vi alla vet så vill ju Pia inte ha någon hjälp. Jag tror att även om man hade förklarat vad som krävts av henne så hade hon förväntat sig en gratis lägenhet helt utan krav på motprestation och blivit förbannad när hon till slut blivit av med lägenheten för att hon fortsatt på samma sätt som innan.

Fast jo, socialtjänsten kollar visst på hur mycket av din inkomst du skulle kunnat spara osv. Dvs hur länge det skulle ha räckt. Det är därför så många som akut hamnat i problem nekas - för 3 månader bakåt har de inkomst över normen och borde sparat.. och nekas därför. Helt horribelt men otroligt vanligt åtminstone i den kommun jag bor i och kringkommuner
Citera
2024-11-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Svårt att veta hur mycket hon druckit Jag kommer ihåg att hon berättade i en story att det inte alls märks när hon har druckit ibland Men nu är hon bra packad, men hon krälar inte och spyr. Men hon är väldigt full.
Eftersom hon dricker dagligen så ökar väl toleransen också.

Nej det märks inte så mycket när en person dricker mycket varje dag, och så kommer att att förbli tills levern pajar då tål den knappt något utan blir jättefull på någon enstaka dl vin.
Citera
2024-11-23, 22:41
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Fast jo, socialtjänsten kollar visst på hur mycket av din inkomst du skulle kunnat spara osv. Dvs hur länge det skulle ha räckt. Det är därför så många som akut hamnat i problem nekas - för 3 månader bakåt har de inkomst över normen och borde sparat.. och nekas därför. Helt horribelt men otroligt vanligt åtminstone i den kommun jag bor i och kringkommuner
Kallas nog för eget ansvar att sköta sin ekonomi. Många som tjänar bra men ändå gör idiotiska val och så skall skattebetalarna stå för notan när det går åt pipan. Tycker torskarna iaf, bra att soc är reserverade.
Citera
2024-11-23, 22:57
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Fast detta var tidigare under dagen. Är det nån som hjälper henne i natt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in