2024-11-23, 18:32
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Vilken rävsax för Pia...men, med tanke på hur offentlig hon är med sitt liv, så kommer folk att stå i kö för att hjälpa henne att befria sig från de där pengarna hon får in.

Lite olustigt med enbart tanken på att Pia bär omkring på ett bankkort med x antal hundratusen på. Det bästa vore nog att hon får hjälp med att ha flera kort/konton, så att inte allt "finns på ett bräde".
Det finns folk som är i betydligt mer akut behov av hjälp än Pia, och det är där resurser bör fokuseras på. Även socialen och andra myndigheter har sina begränsningar.

Men absolut, med en miljon på banken kan hon säkert få många nya kompisar… Man kan även spekulera i ifall någon av de som erbjuder henne sängplats har någon baktanke med det hela… Den där skåningen på Tiltok ger mig lite sådanadär äckliga golddigger vibbar liksssom.
Citera
2024-11-23, 18:37
Medlem
Citat:
Hon kanske gör som hon sa när hon var på fyllan...ger allt till katthemmet. Vilket det var, kommer jag inte ihåg.

Jag tror nog det var en paranoia-red herring för hon var rädd att bli rånad på gatan. Hon har varit utan pengar för länge för att självmant avstå från att vältra sig i dem. Minns en video där hon dreglade över tanken på hummer i smör.
Citera
2024-11-23, 18:45
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Hon kanske gör som hon sa när hon var på fyllan...ger allt till katthemmet. Vilket det var, kommer jag inte ihåg.

Minns också det! Men, det gör hon väl aldrig??
Har ju nu också visat sitt ” Rätta Jag”.

Snål, missunnsam och parasit?
Citera
2024-11-23, 18:51
Medlem
vonDys avatar
Hoppas f.ö att hon är OK nu.
Hos Kajsa i Barkaby, eller vartän hon nu är ikväll.
Citera
2024-11-23, 18:54
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimensions
Jag tror nog det var en paranoia-red herring för hon var rädd att bli rånad på gatan. Hon har varit utan pengar för länge för att självmant avstå från att vältra sig i dem. Minns en video där hon dreglade över tanken på hummer i smör.

Tycker absolut att Pia tar in på Grand en natt. Hon kan fråga om hon får ligga där gratis mot att de får vara med i hennes lajv på TT.

Sedan går hon till Operakällaren o äter sin hummer, dricker det finaste vitvinet de har, o till dessert så flashar hon mufflan för hågade att se. Givetvis har hon bytt till paljettklänning o är combat under.
Om hon frågar snällt kan hon nog få med sig både Hassan o Tintin...kanske även de där korkade individerna som hon har nästlat in sig hos!

Skål!
Citera
2024-11-23, 19:12
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Tycker absolut att Pia tar in på Grand en natt. Hon kan fråga om hon får ligga där gratis mot att de får vara med i hennes lajv på TT.

Sedan går hon till Operakällaren o äter sin hummer, dricker det finaste vitvinet de har, o till dessert så flashar hon mufflan för hågade att se. Givetvis har hon bytt till paljettklänning o är combat under.
Om hon frågar snällt kan hon nog få med sig både Hassan o Tintin...kanske även de där korkade individerna som hon har nästlat in sig hos!

Skål!

Men än är inte pengarna på kontot?
Så, var är hon inatt?
Citera
2024-11-23, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Men än är inte pengarna på kontot?
Så, var är hon inatt?

Hon pratade häromdagen om att hon skulle få pengar från OF in på sitt konto i närtid men har inte sagt någonting om pengarna från lägenhetsförsäljningen.

Ingen vet var hon är just nu, hon har inte uppdaterat på TikTok eller gjort sig hörd genom kommentarer sedan igår kväll.
Citera
2024-11-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Vet du det...?

Haha hon har ju sagt det år efter år, JA vi vet det!
Citera
2024-11-23, 19:34
Medlem
Citat:
Hm...Pia smyger runt i buskarna? Lördag, och Pia är som bortsnöad.

Gällande den inkommande "miljonen" så räknas den som "inkomst" av soc. Rätta mig, den som vet. Soc räknar fram hur länge dessa pengar är tänkta att räcka, o när den tiden förflutit, så kan Pia får ekonomiskt bistånd/hjälp.

Kan tänka mig att om Pia ber om hjälp, så kan nog soc skaka fram en form av boende för Pia att bo i. Men betala, det får Pia göra. Med Pias resonemang, så är jag nog benägen att tro, att Pia tänker fortsätta sitt "lyxliv" med att parasitera på de som hon anser vara "korkade"...dvs. de som valt att betala hyra, bl a.

Hur soc räknar, vet jag inte. Kan det vara, att efter det att hyra, övriga räkningar, mat, etc, är dragna, så tillkommer en summa för "övrigt"? Låt mig spekulera...Om soc räknar på en månadsinkomst på typ 30.000:- o Pia har en miljon, så blir det väl drygt 33 månader som soc anser att hennes pengar skall räcka?
Så om 2 år o 9 månader kan Pia åter vända sig till soc för bistånd.

Som sagt...jag spekulerar vilt, om jag har "rätt" vet jag inte...men det jag vet, är att Pia antagligen är jävligt förbannad på hur alla andra har fuckat upp hennes liv...

Soc räknar inte på hur länge hennes pengar ska räcka, utan hon kan använda dem hur hon vill tills de är slut. Det viktiga är att hon inte kommer beviljas ekonomiskt bistånd så länge hon har pengar. När pengarna tar slut kan hon ansöka (hon kan ansöka tidigare men kommer få avslag om hon har pengar). Man går inte på genomsnittlig inkomst eller utgifter utan efter riksnormen. Går att googla hur man räknar.

Vad gäller boende verkar det vara lite olika i olika kommuner, men vad jag förstår har man avvecklat sk ”sociala kontrakt” nästan överallt, vilket innebär att soc inte har några boenden att förmedla. Har man rätt till ekonomiskt bistånd kan de bevilja det bland annat till hyra, men det är personens eget ansvar att söka bostad. Det förväntas man göra i hela landet, inklusive airbnb och längre vistelser på vissa vandrarhem. Det finns vissa kommuner som jobbar med ett koncept som kallas ”bostad först” för hemlösa personer (ofta även i missbruk), men jag tror det är rätt ovanligt och där hade Pia behövt ändra sitt beteende för att bo kvar. En Bostad först-lägenhet hade kunnat vara en bra lösning för Pia, för där ska man få individuellt stöd, men som vi alla vet så vill ju Pia inte ha någon hjälp. Jag tror att även om man hade förklarat vad som krävts av henne så hade hon förväntat sig en gratis lägenhet helt utan krav på motprestation och blivit förbannad när hon till slut blivit av med lägenheten för att hon fortsatt på samma sätt som innan.
Citera
2024-11-23, 19:41
Medlem
Den dagen pengarna kommer in så tror jag något liknande kommer utspela sig:

Hon stoppar alla pengar på ett och samma konto, det konto som kortet är kopplat till. Detta eftersom att banken annars vill lura henne på pengar eller dylikt, ifall någon föreslår att hon inte bör ha alla pengar på kortet.

Den första tiden kommer inga pengar spenderas i stort sett, förutom på vin, då hon är för indoktrinerad i tankesättet att inte betala för sig. Hon kommer fortsatt att hellre bo på gatan än betala för hotell. Men främst kommer hon jaga krogragg och unga vänstertjejer att snylta på. Hon kommer givetvis inte att betala för sig.

Efter en tid så kommer kortet försvinna, antingen super hon bort det eller så blir det stulet av någon människa hon valt att sova hos. Kanske hinner lite försvinna innan hon spärrar det. Är tjuven smart så stjäl han/hon det utanför bankens öppettider då det ofta innebär lite mer jobb för att hitta rätt nummer att ringa. Inte Pias starka sida.

Eventuellt så lyckas hon fixa ett nytt kort, så länge ingen motgång sker på vägen, tex att hon måste boka ett fysiskt möte med banken eller så. Sådana krav kan vi inte ställa upp på.

I all framtida oändlighet kommer vi få höra hur detta var vårt fel, vi fittor som sköter våra liv någorlunda bra.
Citera
2024-11-23, 19:42
Medlem
Haha..man skulle ha en karta över var Gräddolyckan rör sig..nålar på Årsta,Flempan,Sveavägen och Barkarby. Eller en GPS tracker sån som gängkriminella sätter under bilarna..
Citera
2024-11-23, 19:46
Avslutad
Nytt inlägg på TikTok nu från Gräddis. I en klänning hon fått av personen hon bor hos säger hon. Berusad skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in