2024-11-23, 17:51
  #85489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Del 3 om Dumpen på Aftonbladet senare i dag! Håll i hatten, för den här gången kommer det bli åka av!

När kommer det?
Citera
2024-11-23, 18:06
  #85490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
När kommer det?

Jag tror vederbörande trollar.
Förundersökning pågår med upprättande av FUP
Snöbollen är i rullning.
Vad ska de egentligen komma med ytterligare?
Citera
2024-11-23, 18:26
  #85491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Jag tror vederbörande trollar.
Förundersökning pågår med upprättande av FUP
Snöbollen är i rullning.
Vad ska de egentligen komma med ytterligare?
GlitchQueen nämnde något om de också och sa 15 eller 05 inatt/morgon, så får vi se.

Det kan ju komma saker som har kommit fram, antingen nya saker de fått in, saker som de har information om som är lämnade till polis men nu är ok att delge eller något liknande.

Kan ju hoppas på att de kommer lite nytt bränsle till branden så det inte bara går att säga att det är rykten med mera.
Citera
2024-11-23, 18:30
  #85492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
GlitchQueen nämnde något om de också och sa 15 eller 05 inatt/morgon, så får vi se.

Det kan ju komma saker som har kommit fram, antingen nya saker de fått in, saker som de har information om som är lämnade till polis men nu är ok att delge eller något liknande.

Kan ju hoppas på att de kommer lite nytt bränsle till branden så det inte bara går att säga att det är rykten med mera.

Visst kan det vara på det sättet
Skrev att jag tror. Att snacka om rykten är ju bara dumheter.
Citera
2024-11-23, 18:44
  #85493
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Asså herreguuuuud så Patrik och Sara BETER sig :

https://www.publicistklubben.se/debatter/pk-debatt-24-4-pedofiljagarna-och-pressetiken-en-debatt-om-dumpen/

Som gapiga högstadiebarn ju!

Vilken aggressivitet. Snacka om att göra bort sig totalt.
Därmed inte sagt att Janne Josefsson gör bra ifrån sig.
Katastrofalt att han säger "sätta på barn". Men det hade räckt att påpekat det en gång.

Missa inte på slutet när Sara fullständigt krossas av den sakliga Anna Hedenmo.
Det gäller Saras ständiga påstående att 20% av alla svenska barn utsätts för pedofila övergrepp. Något hon har som sitt mantra för att dunka in sin falska världsbild i folks huvuden.
Men Hedenmo har tagit reda på vad siffran egentligen gäller.
Sara är inte riktigt beredd utan fortsätter först att hävda att 20% av alla svenska barn någon gång utsätts för ett pedofilt övergrepp.
Anna Hedenmo skojar man inte bort.


En riktigt pinsam "debatt". Ville bara tipsa ifall nån missat detta spektakel.
Aschberg gör ett bra jobb här.
Hörde också den där debatten, och ja, Anna Hedenmos fråga och uppföljning var verkligen en av höjdpunkterna. Den ordväxlingen avslöjade väldigt mycket om hur djupt oärliga både Patrik och Sara är, och när de ställs mot riktiga journalister som Hedenmo (och på sitt sätt Aschberg, för oskicklig är han i alla fall inte) så får de snabbt problem.
Citera
2024-11-23, 18:46
  #85494
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
GlitchQueen nämnde något om de också och sa 15 eller 05 inatt/morgon, så får vi se.

Jag skulle nog vara varsam om att tro på någonting en nyreggad användare som kommer in med eld och lågor i tråden påstår - oavsett så kommer vi få veta om det är sant eller inte innan helgen är över antar jag.

Själv gissar jag tror att det kommer vara rätt tyst utåt och utredningen kommer att gå sin stilla gång utan att mycket händer innan julen. Men det är vad jag tror, inte vet.
Citera
2024-11-23, 19:53
  #85495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag skulle nog vara varsam om att tro på någonting en nyreggad användare som kommer in med eld och lågor i tråden påstår - oavsett så kommer vi få veta om det är sant eller inte innan helgen är över antar jag.

Själv gissar jag tror att det kommer vara rätt tyst utåt och utredningen kommer att gå sin stilla gång utan att mycket händer innan julen. Men det är vad jag tror, inte vet.
Helt klart, dock 2 konton som nämnt samma sak var de ända jag syftade på

Hade varit bra med mer information, men helt klart som du säger.
Vi lär inte få veta mer om inte åklagare godkänner det iom pågående FU, om inte Aftonbladet redan sitter på ett ägg eller två som ligger och marinerar och låter lögnerna ifrån de misstänkta välla ut tills de kommer med saftiga motsägelser och bryter ner deras lögner, drömma och hoppas kan man ju alltid iaf
Citera
2024-11-23, 20:04
  #85496
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Hörde också den där debatten, och ja, Anna Hedenmos fråga och uppföljning var verkligen en av höjdpunkterna. Den ordväxlingen avslöjade väldigt mycket om hur djupt oärliga både Patrik och Sara är, och när de ställs mot riktiga journalister som Hedenmo (och på sitt sätt Aschberg, för oskicklig är han i alla fall inte) så får de snabbt problem.

Jo den där debatten hos Publicistklubben har varit uppe i tråden.
Dumpen pratar pedofili och hänvisar till en studie som visar på att över 20 % av svenska barn blivit sexuellt utsatta men Dumpen nämner inte ett ord om att samma studie visar att 95% av förövarna är jämnåriga pojkar dvs det har inte ett skit med pedofili att gör så att dra upp den studien i en diskussion om pedofili blir inget bra.
Hedemo satte dumpen på plats.

Var för övrigt väldigt mycket ”satte på” i den debatten.
Citera
2024-11-23, 20:19
  #85497
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo den där debatten hos Publicistklubben har varit uppe i tråden.
Dumpen pratar pedofili och hänvisar till en studie som visar på att över 20 % av svenska barn blivit sexuellt utsatta men Dumpen nämner inte ett ord om att samma studie visar att 95% av förövarna är jämnåriga pojkar dvs det har inte ett skit med pedofili att gör så att dra upp den studien i en diskussion om pedofili blir inget bra.
Hedemo satte dumpen på plats.

Var för övrigt väldigt mycket ”satte på” i den debatten.
Det var onekligen lite märkligt att Janne Josefsson att flera gånger (minst två?) sade "sätta på barn", oaktat Patriks och Saras hysteriska överraktion. Jag fick intrycket att han antingen gjorde det med mening för att subtilt provocera, eller att han har börjat bli lite senil. Jag tror i grunden att han är vad vid att uttrycka sig lite grovt och med viss mörk humor och skiter vem han trampar på tårna, men han varför sade han det egentligen mer än en gång, efter att det blev en så stor grej första gången?

Tog för övrigt en stund insåg jag insåg "what you did there", med sammanhanget mellan det fetade om Hedenmo och den avslutande meningen.
Citera
2024-11-23, 20:38
  #85498
Medlem
Britte-Maries avatar
Har väntat på Aftonbladets del 3 hela dagen. Besviken jag inte sett nått.

För övrigt en lugn kväll i tråden. Undrar om nån pimplat för mycket rödtjut och däckat med näsan i glaset.
Citera
2024-11-23, 20:44
  #85499
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Britte-Marie
Har väntat på Aftonbladets del 3 hela dagen. Besviken jag inte sett nått.

För övrigt en lugn kväll i tråden. Undrar om nån pimplat för mycket rödtjut och däckat med näsan i glaset.

Aftonbladet verkar tycka att vädret i södra sverige är mer intressant.
Citera
2024-11-23, 20:50
  #85500
Avslutad
BREAKING NEWS från Dagens Kalmar, Dumpen anmäler Thomas Bodström!!

– Vi kommer att anmäla honom för falsk tillvitelse.

https://www.dagenskalmar.nu/nyheter/e/169949/man-fran-kalmar-anmaler-dumpen-for-utpressning/?desktop=true
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in