Citat:
Ursprungligen postat av
CaptainInsane-o
Nolltaxering som blir till underskott? Underskott som Skatteverket vill köpa ut? Inte sälja underskottet? Vad pratar du om?
Gubben som gjorde min deklaration ställde bara en fråga, hur långt ska jag dra dig? jag som var van med min stora revisions firma berätta dra mig så långt du kan.
Sagt o gjort gubben drar mig så långt han kunde, jag tänkte han kunde sänka skatten med någon tusenlapp, men så var inte fallet han berätta även han lagt in så jag får tillbaka tidigare.
Fick en chock när jag fick beskedet från skatteverket jag får tillbaka alla skatt, fanns ett nummer till handläggare, jag ringde upp, fråga vågar jag använda pengarna? ska deklaration granskas o jag kan bli återbetalningsskyldig? där hon uppgivet svara din revisor har gjort så här.
Detta hände isamband med en flytt från Uppsala till Umeå, Tänkte inte mer på det än att jag skrek jippi.
Året därpå gjorde min nya revisor deklaration, han använde en del av underskottet som gubben i Uppsala fixat till, sedan kom förfrågningar från skatteverket, jag ringde min revisor fråga vad det handlar om, jag behöver hjälp, Han bad mig ta med tidigare deklaration, han satt sedan länge o grundade denna, han kunde inte svara vad som var gjort, han ringde sedan någon vecka efter o berätta vad som hänt, att chef professor har gått igenom min deklaration.
Han berätta du har tre av stans värsta skattehandläggare på dig, (Ulf, Monika och en jag inte minns namnet på)det är därför förfrågningarna haglar in. Vi tog oss igenom dessa massiva förfrågningar från skatteverket som pågick i 3 månader, därefter får jag ett förslag från skatteverket, vi vill köpa ut ditt underskott, pris var 30% betalar dom ut till mig för att lösa ut hela underskottet. Min revisor svara du säljer aldrig detta underskott. Chef professor som förklarade 0-taxeringen och det stora underskottet berätta din tidigare revisor har gått tillbaka flera år i tiden o plocka igen allt dom andra inte dragit.