2024-11-22, 22:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Inte i DN åtminstone men du har kanske någon länk?

DN? Från?
Citera
2024-11-22, 22:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag gissar att du kan ha popcorn i den också när du får hem den.

Edit: Det är nog egentligen bara Bridgeblandning som kan komma i fråga när jag tänker efter....

Great minds think alike?

Det var vad jag först tänkte skriva, innan valet föll på Elvis.
Citera
2024-11-22, 22:11
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
DN? Från?
Måndagen den 3 mars 1986.

Edit: Jo väskan nämns faktiskt den 3 mars i DN. Jag hade för mig jag sett det tidigare men häromdagen (igår?) när jag kollade så hittade jag inte det men nu hittade jag det igen:
"kvinnan mötte den troliga gärningsmannen på David Bagares gata ... mannen var mörkklädd, hade lång eller halvlång rock eller jacka ...under språngmarschen ner mot Smala gränd bar mannen på en bagliknande väska som han försökte öppna blixtlåset på"

Lite intressant att hon i den här texten garderar rocken med jacka, på samma som Jeppsson gjorde och det är ju inte konstigt. Det är nog inte så lätt att skilja en halvlång jacka från en dito rock under rådande omständigheter.
Senast redigerad av MrBarnaby 2024-11-22 kl. 22:51.
Citera
2024-11-22, 22:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Nej får titta mer noga när jag kommer hem.

Är det 50-årspresenten?

52-årsdagen, ett par dagar innan mordet, var inte lika skoj?

Med tanke på det som sedermera skedde ...

Verkar det inte lite konstigt att man graverade in "1993" på SEs "50-årspresent"?

Borde SE inte fyllt 50 år 1984?

Kanske du har någon bra förklaring till det?

(Personalen på Skandia tog kanske fel på år?)

Edit: Vill du vara med och gissa på vad SEs silverskål klubbas för?
Senast redigerad av ursprungligen 2024-11-22 kl. 22:32.
Citera
2024-11-22, 22:36
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Verkar det inte lite konstigt att man graverade in "1993" på SEs "50-årspresent"?

Borde SE inte fyllt 50 år 1984?

Kanske du har någon bra förklaring till det?

(Personalen på Skandia tog kanske fel på år?)

Edit: Vill du vara med och gissa på vad SEs silverskål klubbas för?

Har tyvärr endast sett skålen i frimärksformat.

Livet kom emellan för en stund.

Så det är inte 50, och inte 60 ...

En försenad minnesgåva? Han slutade 92?

Någon som vet vad pokalen avsåg att hylla?

Att media och Ölvebro släppte SE-spåret helt?
Citera
2024-11-22, 22:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Har tyvärr endast sett skålen i frimärksformat.

Livet kom emellan för en stund.

Så det är inte 50, och inte 60 ...

En försenad minnesgåva? Han slutade 92?

Någon som vet vad pokalen avsåg att hylla?

Att media och Ölvebro släppte SE-spåret helt?

Det ligger bra i tid för att vara en gåva till SE när han jobbat 25 år på Skandia.

Vad tror du den klubbas för?
Citera
2024-11-22, 22:49
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Ja, det blir spännande att se framför vad den landar på. Vem vet, någon i tråden kanske tar ett sms-lån eller tullar på julpengarna och fläskar på med ett rejält bud, vem vet, det kanske rent av blir huggsexa om skålen bland några av användarna?

Personligen hade jag tyckt det varit intressantare, om man auktionerat ut SEs gamla dator. Då hade jag varit beredd att öppna plånboken.

Är du ute efter Skandiamannens hemliga bridgemanual?

Har polisen kollat in- och utkorgen på hans mail?

Vet att de frågade exfrun om den.
Citera
2024-11-22, 22:54
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Okej.. om du kan ge mig ett exempel på det liksom.. men det kan du inte. Faktiskt.
Du kan ha uppfattat det så, men det stämmer inte. Jag har faktiskt egna teorier jag inte skriver om här i tråden. Jag är öppen.

Några måste sitta på tung kunskap här inne och några måste vara kreativa. Dessa krafter måste jobba ihop. Dom med tung kunskap har ett ansvar att inte ta ifrån nya krafter modet.

Och nya krafter måste respektera den kunskap som finns.

Sen är det Skandiamannen som är ämnet här i tråden.

Kan inte vad?
Nu är det väl så att jag heller inte är den som hånar, men du har en del inlägg mot mig, som också var det jag just åsyftade.

Varför denna reaktion här?
(FB) Skandiamannen

Är det hån från min sida här, eller varför reagerar du som du gör här?
Har jag fel i nåt, så kommentera det i så fall.
(FB) Skandiamannen

Om du har dina egna teorier som du INTE skriver om? Vad spelar det för roll här?
Vi andra kan varken veta eller föreställa oss vad du tänker på, eller hur.

Du påpekar nu att man ska jobba ihop, men klarar du att din teori(inte du som person) granskas kritiskt? (Mot bakgrund av ovan så går det inte att uppfatta det)
Citera
2024-11-22, 23:01
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:

Nja, snarare om han efterlämnade word-dokument, där han ventilerade saker och ting, behöver nödvändigtvis inte ha med mordet att göra (eller erkännanden), dock intressant för pusslet om vem SE var, hitta saker som kan läggas i de två korgarna; vad som talar emot och vad som talar för.

Jag har inte riktigt fått med mig när hans datorn förstördes, om det var tätt inpå dödsfallet eller om den förvarades i broderns garage över längre tid med annan bråte, uppenbarligen sparades ju den där skålen i alla år. Har lite svårt att begripa varför man sparat den i 25 år.

Har för mig att dom försökte spåra om han hade mejl, men det gick väl i dass, men de frågade som du nämner ME om det. Dock tog dom ju MEs dator, kollade även hennes mejl. Men det gav väl heller ingenting av vad jag förstått.
Citera
2024-11-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Kan inte vad?
Nu är det väl så att jag heller inte är den som hånar, men du har en del inlägg mot mig, som också var det jag just åsyftade.

Varför denna reaktion här?
(FB) Skandiamannen

Är det hån från min sida här, eller varför reagerar du som du gör här?
Har jag fel i nåt, så kommentera det i så fall.
(FB) Skandiamannen

Om du har dina egna teorier som du INTE skriver om? Vad spelar det för roll här?
Vi andra kan varken veta eller föreställa oss vad du tänker på, eller hur.

Du påpekar nu att man ska jobba ihop, men klarar du att din teori(inte du som person) granskas kritiskt? (Mot bakgrund av ovan så går det inte att uppfatta det)

Dina exempel är ju bara trams, ren idioti att dra fram igen.

Med att ha andra teorier menar jag att teorien SE inte är religion för mig, har inga problem att någon kritiserar den. Du ÄR fan korkad du.
Citera
2024-11-22, 23:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast anledningen till att SE skyltar med handledsväskan måste väl vara att han tror att vittnen har sett honom bära den ute på Sveavägen eller när han sedan springer in i gränden. Hade han känt till att observationerna av handledsväskan gjordes uppe på David Bagares gata så hade han väl inte lagt till den till sitt eget signalement på måndagen (och inte heller flexat med den på Expressens bilder i april), för han vill väl inte (i strid med sin egen berättelse) placera sig däruppe på David Bagares gata, för då avslöjar han ju sig själv som mördaren. Så det här tyder väl snarare på att han måste ha haft väskan synlig redan på Sveavägen och/eller när han sedan springer in i gränden?

När blir det egentligen för första gången känt för allmänheten (och SE) att observationen av handledsväskan hade gjorts just uppe på David Bagares gata? Kanske inte alls 1986, och kanske inte ens i samband med rättegångarna mot CP 1989? Kanske dog t.o.m. SE år 2000 ovetande om att han genom sitt "erkännande" av handledsväskan hade försatt sig i rollen som den flyende mördaren som sågs på David Bagares gata?
En nygammal upptäckt ger svaret på frågan
(FB) Skandiamannen

Jag visste att jag hade sett det tidigare men igår hittade jag det inte av någon anledning.
Citera
2024-11-22, 23:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

SEs bror PE förstörde SEs hemdator efter SEs död på MEs begäran när PE var med och röjde ut SEs dödso.

ME trodde sig veta att SE skrivit "elaka saker" om henne i datorn.

Jag tror denna uppgift finns i MEs förhör. Många menar däremot att ME ljuger som en häst travar och allt hon säger är lögn. Här finns således en liten öppning för andra tolkningar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in