2024-11-22, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja och även tvärtom. I CA, CP-tråden blir det likadant.
Min fundering gällde dock inte riktigt det du tar upp.

Din sista mening håller jag inte alls med om, men den kanske ändå mer hänger ihop med det jag undrar över. Just öppenheten inför brister i den egna teorin. Du brukar vara en som ofta reagerar starkt då SE-teorin ifrågasätts.

En tråd med bara JA-sägare leder väl till oändligt antal scenarion med risk att de inte håller ihop och får stöd.

Okej.. om du kan ge mig ett exempel på det liksom.. men det kan du inte. Faktiskt.
Du kan ha uppfattat det så, men det stämmer inte. Jag har faktiskt egna teorier jag inte skriver om här i tråden. Jag är öppen.

Några måste sitta på tung kunskap här inne och några måste vara kreativa. Dessa krafter måste jobba ihop. Dom med tung kunskap har ett ansvar att inte ta ifrån nya krafter modet.

Och nya krafter måste respektera den kunskap som finns.

Sen är det Skandiamannen som är ämnet här i tråden.
Citera
2024-11-22, 17:10
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Så får vi med den i denna tråden också.

https://imgur.com/a/8BGvyc8

Där kan vi släppa teorin att SE fick en guldklocka i 25-årspresent av Skandia.

För de som tror på SE som GM pryder den nog sin plats hemma i honnörshyllan.

Jag antar att det blir huggsexa om denna historiska silverskål bland de GM-SE-troende.

Kul om PEs barn kan casha in lite på SE-debaclet också.
Citera
2024-11-22, 17:18
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Så får vi med den i denna tråden också.

https://imgur.com/a/8BGvyc8

Wow! DEN SE? Det vore som att ropa in Elvis karamellskål.
Citera
2024-11-22, 17:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Jag gissar att du kan ha popcorn i den också när du får hem den.

Edit: Det är nog egentligen bara Bridgeblandning som kan komma i fråga när jag tänker efter....
Senast redigerad av ursprungligen 2024-11-22 kl. 18:04.
Citera
2024-11-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är Se ja.. ser du inte Skandialoggan?
Citera
2024-11-22, 18:13
Medlem
pojkpingiss avatar
Han torde alltså ha fått skålen när han gick i pension? Man blir ju nyfiken på vart skålen hållit hus sedan 2000? Kan den ha förvarats hos SEs bror? Men varför säljs den isf först nu? Kan ME ha haft den, och den som tog hand om dödsboet säljer den?

För de som är övertygad om SE skuld är ju detta en holy grail, tank att chipsa direkt ur mördarens skål!
Citera
2024-11-22, 18:13
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Där kan vi släppa teorin att SE fick en guldklocka i 25-årspresent av Skandia.

För de som tror på SE som GM pryder den nog sin plats hemma i honnörshyllan.

Jag antar att det blir huggsexa om denna historiska silverskål bland de GM-SE-troende.

Kul om PEs barn kan casha in lite på SE-debaclet också.

Jag tror man gör skillnad på 25-årspresent och avskedspresent. Så han kan ha fått båda.

Efter att Dalulven ropat in den för 50 000 ser jag framför mig att Roerlig dyker upp och berättar att det fanns en annan Stig Engström på Skandia och att skålen nästan är värdelös.
Citera
2024-11-22, 18:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Han torde alltså ha fått skålen när han gick i pension? Man blir ju nyfiken på vart skålen hållit hus sedan 2000? Kan den ha förvarats hos SEs bror? Men varför säljs den isf först nu? Kan ME ha haft den, och den som tog hand om dödsboet säljer den?

För de som är övertygad om SE skuld är ju detta en holy grail, tank att chipsa direkt ur mördarens skål!

Nej. Enligt årtalen på WPU är det en gåva från Skandia när SE jobbat 25 år i bolaget 1993. SE anställdes där 1967. Det är därför vi kan släppa villospåret med guldklockan.

SE gick i pension 1996.

Tänk vilken upplevelse för de troende att hålla "den heliga graal" i silver som de tror hållits i mördarens hand och förvarats i mördaren hus och jada jada.

Kanske ingår helt äkta DNA från SE och fingeravtryck från avtryckarfingret i oxiderat silver?

Det blir till att rensa ut gamla magnumrevolvrar ur bankfacket och låsa in dyrgripen, en påkostad och definitivt kallhamrad liten historia.
Senast redigerad av ursprungligen 2024-11-22 kl. 18:26.
Citera
2024-11-22, 18:32
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Nej. Enligt årtalen på WPU är det en gåva från Skandia när SE jobbat 25 år i bolaget. SE anställdes där 1967. Det är därför vi kan släppa villospåret med guldklockan.

SE gick i pension 1996.

Tänk vilken upplevelse för de troende att hålla "den heliga graal" i silver som de tror hållits i mördarens hand och förvarats i mördaren hus och jada jada.

Kanske ingår helt äkta DNA från SE och fingeravtryck från avtryckarfingret i oxiderat silver?

Det blir till att rensa ut gamla magnumrevolvrar ur bankfacket och låsa in dyrgripen, en påkostad och definitivt kallhamrad liten historia.

Ja, sorry. Tänkte för snabbt. 25 års gåva så klart.

Är inte skålen minutiöst tvättad så är väl risken stor att det kan finnas ett par fingrar och DNA på den? Hade PU varit öppen, så hade säkert SÄPO ropat hem den. Nu känns det rimligare att någon från Filter-gänget gör det, eller någon av de sista entusiasterna här i tråden.

Lite fishy ändå, att äga en skål tillhörande SE. Snudd på perverst. Skulle det dock komma fram att SE är GM, så skulle ju skålens värde öka flera hundratusen.

Man blir dock nyfiken på vart den huserat i tjugofem år.
Citera
2024-11-22, 18:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Jag tror man gör skillnad på 25-årspresent och avskedspresent. Så han kan ha fått båda.

Efter att Dalulven ropat in den för 50 000 ser jag framför mig att Roerlig dyker upp och berättar att det fanns en annan Stig Engström på Skandia och att skålen nästan är värdelös.

Jag gissar att TP kanske bjuder över Dalulven med hjälp av Netflixmiljonerna och använder skålen till att förvara överblivet snömos i från Filterredaktionen.

Roerlig vet så klart att Skandia delade ut samma present i hela Sverige så att det fanns flera SE i koncernen är ingen orimlighet.

Auktionshuset anger inte heller exakt vilken SE som avses.
Citera
2024-11-22, 18:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Ja, sorry. Tänkte för snabbt. 25 års gåva så klart.

Är inte skålen minutiöst tvättad så är väl risken stor att det kan finnas ett par fingrar och DNA på den? Hade PU varit öppen, så hade säkert SÄPO ropat hem den. Nu känns det rimligare att någon från Filter-gänget gör det, eller någon av de sista entusiasterna här i tråden.

Lite fishy ändå, att äga en skål tillhörande SE. Snudd på perverst. Skulle det dock komma fram att SE är GM, så skulle ju skålens värde öka flera hundratusen.

Man blir dock nyfiken på vart den huserat i tjugofem år.

Det står ganska tydligt att skålen är arvegods och då är det väl PE som röjde ut dödsboet efter SE. Jag är dålig på arvsrätt men det borde först rent juridiskt varit mamma Rut som fingrat på skålen och när hon dog ärvde barnbarnen skålen. PE dog väl innan Rut? PE kan också om Rut gick med på det behållit skålen fram till sin död.

Säljarna torde vara PEs barn. Jag tror också att de av hänsyn till ME väntade med försäljningen till efter hennes död.

Tänk att en silverskål kan bli en guldkant på tillvaron för SE-frälsta.
Citera
2024-11-22, 18:50
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Det står ganska tydligt att skålen är arvegods och då är det väl PE som röjde ut dödsboet efter SE. Jag är dålig på arvsrätt men det borde först rent juridiskt varit mamma Rut som fingrat på skålen och när hon dog ärvde barnbarnen skålen. PE dog väl innan Rut? PE kan också om Rut gick med på det behållit skålen fram till sin död.

Säljarna torde vara PEs barn. Jag tror också att de av hänsyn till ME väntade med försäljningen till efter hennes död.

Tänk att en silverskål kan bli en guldkant på tillvaron för SE-frälsta.

Ah, kollade inte in skålen så noga. Ja, resonemanget låter rimligt. Ska bli intressant att följa auktionen.

Ja man undrar ju nyfiket vem som blir ägaren. Det kan ju som sagt vara en investering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in