2024-10-12, 12:53
Medlem
Köping tar emot Norrköping i dag Lördag hemma i KBS. De två senaste säsongerna har Köping vunnit hemma mot Norrping. Förra säsongen med tre poäng och för två år sedan med fjorton poäng. Norrköping är inne i en period med många matcher då man spelar Europacupmatcher och SBL. Vi får väl se hur mycket det påverkar laget, premiären lyckades ju Högsbo vinna. Jag tror att det kan bli en jämn match men Köping måste göra en bättre start på matchen än sist.
Citera
2024-11-03, 00:23
Medlem
Basketligan har hunnit sex omgångar in i säsongen. Borås är obesegrade och sedan följer Luleå och Köping med åtta poäng. Norrköping har sex poäng men två matcher mindre spelade. Två lag har så här långt börjat katastrofalt med noll poäng efter sex matcher. Umeå och Nässjö vad fan händer !? Att Nässjö har noll poäng kan jag förstå eftersom dom spelar väldigt illa, men Umeå har gjort flera bra matcher och haft ledningen men inte orkat hålla hela vägen. I Umeås fall tror jag att det till viss del handlar orutin, dvs en orutinerad coach. Den nya coachen Chribba Sjögren har aldrig coachat i SBL tidigare även om han varit sportchef i många klubbar vilket är en helt annan sak. Han lär nog ha fortsatt förtroende. Värre då med Nässjös coach som inte fått ihop laget alls. Där finns nog risken att han ryker innan säsongen är slut.
I Köping är det bara positivt. Den nya spanska coachen Gabo Loaiza har värvat ihop ett ungt lag och lyckats väldigt bra i inledningen av säsongen. Fyra segrar och två förluster måste anses vara helt godkänt. Första matchen mot Luleå slutade med storförlust. Men det lyckades man glömma fort och hemmapremiären mot Jämtland slutade med seger 85-70. I tredje matchen mötte man Norrköping och det blev en bra värdemätare, bortalaget vann med 85-94 efter en mycket bra insats Stars. Efter det har Köping vunnit tre raka matcher mot Högsbo, Umeå och Nässjö där man i samtliga matcher gjort hundra poäng eller mer. I nästa match den 7/11 kommer Borås på besök, och det blir en intressant match. Lagen har möts i Svenska cupen där Köping vann hemma med tjugo poäng och förlorade borta med elva poäng. Borås är obesegrade, kommer dom att vara det även efter matchen mot Köping ?
Citera
2024-11-06, 20:13
Medlem
Jag hade tydligen fel. Umeås coach avgår.
Citera
2024-11-22, 20:25
Medlem
zebra121s avatar
En iakttagelse jag gärna får besvarad:

När landslaget spelar hemmamatcher (som ikväll) är det väldigt mycket folk på plats och oftast riktigt bra stämning. Småbarn och vuxna hejar och skriker rejält. Det är verkligen en happening.

Sen när ligaspelet upptas är det rätt avslaget runt om i hallarna/arenorna. Undantaget kanske Luleå och Norrköping.

Vadan detta? Hur kommer det sig? Är det bara landslaget som det ska satsas på? Varför inte detta tryck i Nässjö, Östersund, Uppsala?
Citera
2024-11-22, 20:28
Medlem
Bragdvändning av herrarna mot Tyskland. Elva ner till seger sista tre minuterna
Citera
2024-11-22, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121

När landslaget spelar hemmamatcher (som ikväll) är det väldigt mycket folk på plats och oftast riktigt bra stämning. Småbarn och vuxna hejar och skriker rejält. Det är verkligen en happening.

Sen när ligaspelet upptas är det rätt avslaget runt om i hallarna/arenorna. Undantaget kanske Luleå och Norrköping.

Vadan detta? Hur kommer det sig? Är det bara landslaget som det ska satsas på? Varför inte detta tryck i Nässjö, Östersund, Uppsala?

Matchen går i Stlm. Finns inte så många bra Stlm-klubbar..men ett latent intresse för basket.

Basket är en världssport. Sverige suktar efter att få delta i ett mästerskap. De flesta av dessa spelare lirar i utomlands. Svenska klubbar behöver att deras bästa spelare också är svenskar..och inte bara utländska spelare.

Det är imponerande att fylla Hovet ( 9000). Säger allt.
Citera
2024-11-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svamp7
Bragdvändning av herrarna mot Tyskland. Elva ner till seger sista tre minuterna

11 spelare från den tyska OS-truppen. Otroligt starkt att slå VM-mästarna.
Citera
2024-11-22, 21:07
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Matchen går i Stlm. Finns inte så många bra Stlm-klubbar..men ett latent intresse för basket.

Basket är en världssport. Sverige suktar efter att få delta i ett mästerskap. De flesta av dessa spelare lirar i utomlands. Svenska klubbar behöver att deras bästa spelare också är svenskar..och inte bara utländska spelare.

Det är imponerande att fylla Hovet ( 9000). Säger allt.

Jag vet inte om jag köper eller förstår ditt svar? Kan någon utveckla?
Citera
2024-11-22, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121

Det kan bero på att de fyra första lagen i ligan är för bra och att det inte blir någon spänning. Men när något av de övriga lagen lyckas ta sig till Semifinal så brukar det vara rätt bra tryck i deras arena, åtminstone i första matchen.
Citera
2024-11-22, 21:36
Medlem
Fantastisk viktig seger för Sverige. Att ta en av två matcher mot Tyskarna kan vara helt avgörande för avancemang till EM. Helt underbar atmosfär på Hovet.
Citera
2024-11-25, 19:28
Medlem
Hunden007s avatar
Odds på att alla får 3 vinster i Sveriges kvalgrupp?
Citera
2024-11-25, 20:55
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Odds på att alla får 3 vinster i Sveriges kvalgrupp?

Som matchen mot Tyskland ser ut nu hoppas jag att Tyskland vinner alla sina återstående.
Det räcker iofs att de slår Bulgarien för då är Sverige klara för EM vid vinst mot Montenegro eller Bulgarien, eller förlust i båda men som mest med 12p mot Bulgarien.

Bättre chans än så här kommer inte Sverige få att kvalificera sig för ett EM. Kanske blir nytt mirakel ikväll och EM-biljetten säkrad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in