2024-11-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Snälla till alla er tjejer som vägrar ha deodorant under armarna ni stinker och ni stinker rejält äckligt, jag förstår att ni kanske är allergiska eller inte vill ha kemikalier under armhålorna.

Jag vill hjälpa er, när jag var yngre så brukade jag använda bikarbonat som jag gnuggade efter dushen om jag hade slut på deo det funkar hela dagen och dödar bakterier och odör

Rekommenderar starkt, anledningen till varför jag skriver detta är för att min syster kom hem efter jobbet och ville spy hon var gråtfärdig med.

Jag ber er tjejer snälla visa lite hygien runtomkring er, tack.
Kan det du beskriver bero på att deodoranter oftast innehåller metalliska ämnen, vilket under armarna kan upptas i lymfsystemet? Vi vet ju att bröstcancer ökar, och gör det även bland män. Att kvinnor skulle ha blivit mer restriktiva med deodoranter pga detta?
Citera
2024-11-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Mycket prat om deodorant i tråden. Det bara döljer svettlukten.

Det man ska använda är en antiperspirant, det gör att man inte svettas lika mycket (där den appliceras).

Trodde faktiskt att mer eller mindre alla viste det, och skillnaden på deodorant och antiperspirant.

Men lär man sig allt via sociala medier så kan det vara lite si och så med kunskapen. Och om nu ts tjej stinker svett beroende på att hon inte fattar att hon ska använda antiperspirant. Vad är det då att satsa på?

Om man stinker så starkt är det faktorer som avgör

Hormoner, dricker inte tillräckligt med vatten, tvättar sig inte, sjukdomar, är tjock etc...

Perspirant hjälper ja men är man borta i 8 timmar går det bra med vanlig deo sålänge man tvättar sig med tvål under armarna låt oss säga innan jobbet

Min syster använder en deo utan perspirant och hon luktar inte illa då hon har känslig hud för vanliga deos

Det jag klagar på är en starkt stinkande doft som har en radie då är det illa och det finns husmorsknep att ta till
Citera
2024-11-22, 17:27
Medlem
Citat:
Om man stinker så starkt är det faktorer som avgör

Hormoner, dricker inte tillräckligt med vatten, tvättar sig inte, sjukdomar, är tjock etc...

Perspirant hjälper ja men är man borta i 8 timmar går det bra med vanlig deo sålänge man tvättar sig med tvål under armarna låt oss säga innan jobbet

Min syster använder en deo utan perspirant och hon luktar inte illa då hon har känslig hud för vanliga deos

Det jag klagar på är en starkt stinkande doft som har en radie då är det illa och det finns husmorsknep att ta till
Jaja, då får du väl fantisera ihop någon egen lösning om du inte vill ha en väletablerad.

Och sluta att lukta på din syster
Citera
2024-11-22, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Kan det du beskriver bero på att deodoranter oftast innehåller metalliska ämnen, vilket under armarna kan upptas i lymfsystemet? Vi vet ju att bröstcancer ökar, och gör det även bland män. Att kvinnor skulle ha blivit mer restriktiva med deodoranter pga detta?

Kan det bero på det? Vet faktiskt inte varför stinkande stina väljer bort deos

Första tanken kan ju vara allergi eller rädd för kemikalier tjejer har ju känsligare hud med

Vad säger ni golden age gummor i flashback behöver er input
Citera
2024-11-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Har du något exempel på en deodorant som innehåller "metalliska ämnen"?
Citera
2024-11-22, 17:37
Medlem
Citat:
Har du något exempel på en deodorant som innehåller "metalliska ämnen"?
Står "aluminum" på min kan det vara det kanske?
Citera
2024-11-22, 17:44
Moderator
pbos avatar
Svett under armarna är inte huvudsakligen ett relationsämne.

Relationer och samlevnad --> Hår- och kroppsvård
/Moderator
Citera
2024-11-22, 17:45
Medlem
Citat:
Står "aluminum" på min kan det vara det kanske?
Då är det nog en antiperspirant, inte en deodorant.

Men lite får jag backa, då jag efter googling hittar att man numera tydligen förstärker deodorant med antiperspiranta egenskaper.

Men kolla om det är en deodorant eller en antiperspirant du har.

Berätta gärna vilken det är.
Citera
2024-11-22, 17:49
Medlem
Citat:
Då är det nog en antiperspirant, inte en deodorant.

Men lite får jag backa, då jag efter googling hittar att man numera tydligen förstärker deodorant med antiperspiranta egenskaper.

Men kolla om det är en deodorant eller en antiperspirant du har.

Berätta gärna vilken det är.

Antiperspirant men har använt båda då jag köper olika märken Nivea har en med röd text de är inte så starka som tex axe etc..

Den jag har just nu är en sport deo från rexona for men som ska hålla i 48 timmar
Citera
2024-11-22, 17:53
Medlem
Här är faktiskt en liten kul grej.
NIVEA Pearl & Beauty antiperspirant är en deodorant med pärlextrakt som ger dig en slät hud.
https://www.apoteket.se/produkt/nive...laska-1568188/

De vet inte riktigt om de ska kalla det för deodorant eller antiperspirant...

Betydelseglidning eller en reklamavdelning som tar sina kunskaper från Instagram?
Citera
2024-11-22, 17:57
Medlem
Citat:
NIVEA Pearl & Beauty antiperspirant är en deodorant med pärlextrakt som ger dig en slät hud.

Betydelseglidning eller en reklamavdelning som tar sina kunskaper från Instagram?
https://www.apotekhjartat.se/produkt...RoCFyEQAvD_BwE
Citera
2024-11-22, 17:59
Medlem
Citat:

https://www.apotekhjartat.se/produkt...odorant-50-ml/

Nu finns det inga ursäkter om metaller oj oj oj ser man på aluminium fri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in