2024-11-22, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reethorse
Många av oss tjänstemän tar ett eller två glas vin efter jobbet för att komma ned i varv. Det är vardag på Östermalm, Norrmalm och Vasastan. Hur det fungerar där ni bor vet jag inte. Att dricka (självklart med måtta) är en överlevnadsstrategi i den här vardagsstressen vi lever i idag. Dom som kan känna igen sig i dokumentären ”Kampen mot stressen” på SVT förstår nog vad jag menar. Det är ett ganska nytt samhällsproblem, där extremt lite hjälp finns att få. Går du in i väggen eller får utmattningssymptom, tror du att du får någon hjälp då? Inte när du hör till den högre samhällsklassen iallafall. Platserna är redan upptagna av dom som levt på försäkringskassan i massor av år. Pia var tjänsteman även hon och hade det gott ställt. Fick hon någon hjälp när stressen blev för mycket? Nej. Och varför? För vårt samhälle lägger inte resurser på dom som faktiskt betalat skatt hela sitt liv, vi förväntas bara fortsätta. Dom som inte betalat skatt under hela sitt liv, dom människorna ska få fortsätta inkassera sina bidrag. Hade vi som betalat skatt hela vårt liv och haft det gott ställt fått lite mer hjälp och blivit tagna på allvar när saker och ting börjar dala nedåt mot ett djupt svart hål, så hade vi haft fler skattebetalare. Varför skulle vi som lever i överklassen eller medelklassen vilja byta ned oss till den nedre klassen? Det vill vi inte. Varför hamnar vissa där ändå? Jo, för att när vi jobbat ihjäl oss och hjärnan eller kroppen säger stopp så får vi ingen hjälp. Vi har det för bra för att få hjälp. Vi försöker klara oss själva med våra problem så länge det går, men tillslut blir det en krasch. För vi prioriteras inte. Dom som prioriteras är dom som vill prata med en psykolog för att kunna fråga: ”Vilket kön tror du jag är?” eller dom som har en annan religion som säger att kvinnan inte ska jobba.
Släpp det. Frågan om överklass behöver dricka vin eller inte och om man då är alkis eller inte hör inte hemma i gräddigs tråd
Citera
2024-11-22, 11:47
Avslutad
Nu har hon fått tag på sitt nya bankkort och festklänningen är redan på, meddelade hon imorse. Det är ju trots allt fredag! Var hon sover inatt är fortsatt oklart.
Citera
2024-11-22, 12:12
Medlem
Jag fick en sån innerlig önskan, som förmodligen är helt meningslös, men Tintin som ska blir präst kanske kan hjälpa gräddis att se vad hon kan göra för sig själv och en kick i arslet att verkligen göra det. Jag skulle så gärna vilja det. Men det är i sagornas värld det ....
Citera
2024-11-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reethorse
Det är ett rimligt resonemang eftersom jag själv dricker ofta, dock inte stora mängder. Varför gör jag det? Jo, för att klara av att stå emot viljan av att slita av mig håret när jag ser hur vänstern har förstört vårt samhälle.
-Låg du med Gräddrumpan är vad alla på Flashback är intresserad av 🚬🐰
Citera
2024-11-22, 12:50
Medlem
RobieBwois avatar
Jag hoppas personen har bränt upp den där bäddsoffan efter att kärringen sov där.

Jävligt märkligt att bjuda vin till en alkis, om man nu vill hjälpa henne...
Citera
2024-11-22, 12:50
Medlem
1754s avatar
Är fanskapet hemlös nu eller?
Citera
2024-11-22, 12:51
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Är fanskapet hemlös nu eller?

Officiellt men hon är som en blodigel och hittar boende för natten. Inatt sov kärringen tydligen på en bäddsoffa och drack vin med en ung, naiv tjej.
Citera
2024-11-22, 12:53
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Officiellt men hon är som en blodigel och hittar boende för natten. Inatt sov kärringen tydligen på en bäddsoffa och drack vin med en ung, naiv tjej.

Fyfan. Då har hon väll en ny människa att igla sig fast på.
Citera
2024-11-22, 12:57
Medlem
RobieBwois avatar
Det kryllar av hemlösa i Sverige och Stockholm som man kan hjälpa, som vill och säkert förtjänar hjälp. Vad gör kvinnorna (för det är bara kvinnor som är så naiva)? Jo, man hjälper en alkis som behandlat sina barn illa, vägrar betala för sig trots att pengarna är på ingång....

Dessutom bör man ju tänka på att hon dels blivit vräkt och dels var nära på att få Hassan vräkt. Tror ingen vill ha mer henne under samma tak mer än en natt.
Senast redigerad av RobieBwoi 2024-11-22 kl. 13:01.
Citera
2024-11-22, 13:09
Medlem
Skrevkli-36s avatar
Hahahaha hon e en sån jävla stjärna!!! Men ja kan inte sluta att kolla på detta spektakel!! Kvinnan har ju ingen skam i kroppen
Citera
2024-11-22, 14:11
Medlem
Man såg ju vilken psykisk instabil människa denna Tintin är. Rakat hår förutom 2 tofsar occh såg lika stabil ut som Gräddis vilket det är såna personer som kommer ta in henne. Hon som praktiskt taget skrytit om att vara hemlös nu tjatar o värnar om hjälp av främlingar online. Önskar hon hade fått upptäcka vad den riktiga hemlösheten innebär.
Citera
2024-11-22, 14:38
Medlem
MaeWests avatar
Jahapp...så har nu Pia manipulerat sig till ännu en natt, nu i stan. Sippa lite vin, snacka lite skit o ge sin syn på saken.
Fika o macka, (krafs-krafs i håret), ska fixa posten, har dressat sig för raj-raj framåt kvällen...Det är ju ändå fredag, o vem vet...någon ny, random individ som gör sig själv lite bättre med att "förbarma" sig över Pia...

(Själv ger jag bort saker till second-hand, för att känna mig så där härligt medmänsklig...)

Nu när Pia ändå är "i stan" så kan hon ju trava över till Stadsmuseet vid slussen...men det kanske är för långt för Pia att ta sig? Där har de billig fika, stänger dock kl.17.

Just nu -6 här i stan, men Pia kanske tänker sig en kväll på Lilla Wien? Har för mig att det ligger vid södra station, rätta mig om jag har fel...och kanske, kanske, kan Hassan vara där? Eller någon annan Pia kan "få hjälp" av.
Men har hon nu tillgång till pengar, så gäller det att ha självdistans....en full Pia är inte skoj att bjuda in....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in