2024-12-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Två enkla förklaringar.

1. Inkapabla gräddis har inte gjort det som krävs för utbetalning.

2. Gräddis har redan pengarna men låtsas som att hon inte har några för att följare ska erbjuda mat och husrum. TT blir hennes gogundme eller OF.

En ny J & Q ?
Citera
2024-12-08, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag tror att det slagit över på henne. Hon är en ganska intelligent människa, inte helt ovanligt att det slår över då. Finns nog en del missbruksproblem också tyvärr. Inte en aning att hon hållit på likadant i Finland..
ADHD?
Enligt sig själv så flydde hon från Finland för att hon blev vräkt och att kronofogden var efter henne.
Citera
2024-12-08, 12:04
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Enligt sig själv så flydde hon från Finland för att hon blev vräkt och att kronofogden var efter henne.

Låter utan tvekan som att Gräddrumpan har något slags grundläggande problem. Förvaltare, God Man eller Personligt Ombud kanske skulle vara på sin plats?
Citera
2024-12-08, 12:09
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
https://m.youtube.com/watch?v=cHZrPTRrk8E

Rätt intressant ifrån 0:55:

”Hassan, jag kommer inte sova hos dig, i mitt hem som det nu faktiskt e, för jag e faktiskt skriven där fortfarande” 😘

Hon verkar klarvaken å nykter, så inget svammel här inte. Envis tant det där.
Citera
2024-12-08, 12:47
Medlem
SkrikPaniks avatar
Hög tid för Hasan att själv spela in hennes beteende för framtida besöksförbud.
Citera
2024-12-08, 12:51
Medlem
Lillprinsessans avatar
Jag hoppas inte hon fryser ihjäl nu under nätterna.. Skulle sakna att följa hennes drama.
Citera
2024-12-08, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Jag hoppas inte hon fryser ihjäl nu under nätterna.. Skulle sakna att följa hennes drama.

Hörrdudu du lilla prinsessan, hon hinner vråla dit ambulansen innan något sådant händer. Stannar hjärtat vrålar hon igång det med. Har svårt att tro att något händer henne utan att hon larmar och gör sig till.
Citera
2024-12-08, 13:50
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan

Hon sov väl på något slags Hostel i Gamla Stan inatt?

Och är varken ” Omyndigförklarad”
eller valt God Man? För sitt liv och ekonomi?

Processer, som behöver handläggas, tar nog betydligt längre än en vecka?
Citera
2024-12-08, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Hon sov väl på något slags Hostel i Gamla Stan inatt?

Och är varken ” Omyndigförklarad”
eller valt God Man? För sitt liv och ekonomi?

Processer, som behöver handläggas, tar nog betydligt längre än en vecka?
Ja det gjorde hon. Jag tror inte att hon har någon förvaltare för sin ekonomi.

Jag minns att någon skrev hör i tråden för ett bra tag sedan att Pia kommer att få sina pengar i mitten av december. Får hon dom i veckan som kommer så verkar det stämma väldigt bra
Hon återvänder nog snart till Hasan igen känns det som.
Det tragiska är att hon inte vill ta tag i sitt alkoholmissbruk. Men man kan iallafall hoppas att hon gör det snart.
Det gäller att hålla i pengarna när dom kommer. Tex tandläkar besök hade varit väldigt bra. Ju längre man väntar desto värre och dyrare blir det. Hon var hyfsat nykter imorse och hon säger att Hasan träffar andra kvinnor Svårt att veta om det stämmer eller inte Han fyller 74 år i januari
Men hon ville inte åka till Hasan imorse sa hon
Citera
2024-12-08, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
https://m.youtube.com/watch?v=cHZrPTRrk8E

Rätt intressant ifrån 0:55:

”Hassan, jag kommer inte sova hos dig, i mitt hem som det nu faktiskt e, för jag e faktiskt skriven där fortfarande” 😘

Hon verkar klarvaken å nykter, så inget svammel här inte. Envis tant det där.
Hon börjar redan tala om Hassans lgh som sin..hon vill börja bli bekväm med att kasta ut sitt värddjur Hassan på gatan och flytta in. Hon har suttit några timmar på Centralen och tvingas bo på ett skithostel i Gamla Stan lixom så.
Citera
2024-12-08, 14:24
Medlem
Angående pengarna kommenterade hon för några dagar sedan att KFM fortfarande håller på och utmäter från dem, bland annat en studieskuld på 6000 kr

Och det tror jag är helt korrekt - att det ligger fler skulder för utmätning i pipeline och att de reglerar dessa innan de betalar ut överskott. Blir ju väldigt avigt om de betalar ut medan det finns skulder som ska drivas in
Citera
2024-12-08, 15:22
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Hon börjar redan tala om Hassans lgh som sin..hon vill börja bli bekväm med att kasta ut sitt värddjur Hassan på gatan och flytta in. Hon har suttit några timmar på Centralen och tvingas bo på ett skithostel i Gamla Stan lixom så.

"Klarna Kyrka" var inte öppen, men tur att hon fick sova i "Gammelstan" hoppas på att ta över Hassans lgh helt juridiskt snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in