2024-11-21, 19:03
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Då är vi snart där. Jag tror på en seriös attack mot 100k inom en vecka.

Ja det är helt klart inom räckhåll, bara några hundra usd. Men Jag vill se en ljusstängning på 4H över nivån ifråga innan det är bekräftat.

Ja ingenting är omöjligt, och i synnerhet inte på andra sidan blå horisontell.

Prisutvecklingen har verkligen varit maxbullish sedan utbrottet vid 73,1k.
Citera
2024-11-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Vad menar du då?

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Räntan höjdes. Det var mycket kryptobedrägerier och skojarupplägg som imploderade. Stigningen i grafen avbröts abrupt i en dubbeltopp. Allmänheten hann inte bli lika involverad som under cykeln innan, enligt google trends.

Glömde en sak: FTX förskingrade 100k bitcoin, dvs. en del av efterfrågan avleddes till att köpa icke uppbackade bitcoinlöften i stället för riktiga bitcoin och drev sålunda inte upp priset som det egentligen skulle ha gjort.

Celsius gjorde något liknande. Troligen hade flera börser endast bråkdelsreserver. Nu har de flesta lärt sig att ha fulla och redovisade reserver. Fler förvarar också sina bitcoin utan någon motpart.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-21 kl. 20:03.
Citera
2024-11-21, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ja det är helt klart inom räckhåll, bara några hundra usd. Men Jag vill se en ljusstängning på 4H över nivån ifråga innan det är bekräftat.

Ja ingenting är omöjligt, och i synnerhet inte på andra sidan blå horisontell.

Prisutvecklingen har verkligen varit maxbullish sedan utbrottet vid 73,1k.

Och där kom ett nytt ATH.
Citera
2024-11-21, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad har vi sagt om att sälja?

Det är inte så svårt att vara vinnare genom att inte sälja. Vaför säljer folk ändå och riskerar att sälla sig till de 90% som förlorar på att försöka trade:a.

Bitcoin är för fasiken en kassako. Man säljer inte en kassako, man mjölkar den till infinitum!

Ibland går det bra ibland mindre bra. Inne igen men missade 4000. Nu kommer det kanske ett ras nu istället. Ligger fortfarande 10% plus i antal bitcoin efter all trade. Inte illa.

Man måste vara komfortabel i sin position. Och jag förstår fortfarande inte vad bitcoin används till, då är det lätt att man säljer av. (ingen annan verkar förstå det heller)
Citera
2024-11-21, 20:01
Avslutad
Snart passerar vi 100 000, då kan tre saker hända:

1. Ingenting händer
x. En enorm uppgång till 133 000 dollar
2. En enorm krasch ner till 71500 dollar
Citera
2024-11-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ibland går det bra ibland mindre bra. Inne igen men missade 4000. Nu kommer det kanske ett ras nu istället. Ligger fortfarande 10% plus i antal bitcoin efter all trade. Inte illa.

Man måste vara komfortabel i sin position. Och jag förstår fortfarande inte vad bitcoin används till, då är det lätt att man säljer av. (ingen annan verkar förstå det heller)

Om du läser ett par av böckerna som nämns här

(FB) Boktips-tråden

så kommer du att känna dig tryggare i att hålla en position en längre tid eller resten av livet.

Den som nämns först kan du med fördel börja med.
Citera
2024-11-21, 20:22
Medlem
Olduvais avatar
"investerare", bröder. Jag vill ut

Det känns som att det sker en uppgång nu efter det amerikanska valet som ger sig uttryck i vissa varningsklockor. Visst kan man ha större förtroende för en miljardär än en snut när det kommer till kryptomarknaden, men nu har vi börjat se oroväckande tecken.

Solana når larviga höjder i pris, och dogecoin rusar utav satan. Det hela börjar kännas som att idiot-pengarna börjat välla in igen. Det är snart dags att dra, åtminstone delvis.

Men det är som vanligt ett svårt val att göra. Man vill aldrig se tåget gå vidare utan en. Fan.
Citera
2024-11-21, 20:34
Avslutad
Hur gör m,an för att lyckas bli nr 1 att betala 100 000 dollar?

Endast en kan bli nr 1

det blir tävling om detta nu
Citera
2024-11-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
"investerare", bröder. Jag vill ut

Det känns som att det sker en uppgång nu efter det amerikanska valet som ger sig uttryck i vissa varningsklockor. Visst kan man ha större förtroende för en miljardär än en snut när det kommer till kryptomarknaden, men nu har vi börjat se oroväckande tecken.

Solana når larviga höjder i pris, och dogecoin rusar utav satan. Det hela börjar kännas som att idiot-pengarna börjat välla in igen. Det är snart dags att dra, åtminstone delvis.

Men det är som vanligt ett svårt val att göra. Man vill aldrig se tåget gå vidare utan en. Fan.

Du kan väl sälja lite och behålla lejonparten, i så fall?
Citera
2024-11-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Snart passerar vi 100 000, då kan tre saker hända:

1. Ingenting händer
x. En enorm uppgång till 133 000 dollar
2. En enorm krasch ner till 71500 dollar

Jag tror långsiktigt att Bitcoin kommer dra en bra bit över 100 000 dollar. Säg på 5 års sikt. 100 000 är dock mer bara en psykologisk gräns, ungefär som 1 dollar, 100 dollar, 1000 dollar var psykologiska gränser.

Den största risken mot Bitcoin tror jag alltjämnt är den regulatoriska risken. Att bitcoin skulle förbjudas i Västeuropa eller USA på det vis som skett i Kina. Bitcoin skulle finnas kvar ändå, men den skulle då sjunka rejält i pris och ETFer mm skulle få avvecklas. Jag tror att detta, att man godkänt saker som öppnat upp flödet, gör att det inte går att ta anden ur flaskan. Nu är Bitcoin något att faktiskt räkna med.

Hela min grund för att investera i Bitcoin är i grunden politiskt-ideologisk. Jag är libertarian, anhängare av en oreglerad frimarknadsvaluta och ganska inläst på den österrikiska skolans monetära teori. I min värld är Bitcoin den ohotade ledaren bland kryptovalutor på grund av sitt first mover advantage. Alla invändningar mot Bitcoin ut teknisk synvinkel, det är jag övertygad om att de kan lösas med lagertekniker. Det är inte svårt.

Men vi är inte där ännu, det ligger kanske långt fram, men ytterst tror jag att Bitcoin kan bli den globala valuta som vi genomför alla våra transaktioner i.
Citera
2024-11-21, 21:06
Medlem
Btc har gått bättre än förväntat, men framförallt så har det gått rätt snabbt.

Spräcker vi 100k gränsen snart så anser jag att en viktigt psykologisk gräns är avklarad.
Jag tror att vi kommer få se en dubbel bullrun likt 2020-2021 och att vi tuffar på bra fram till kanske mars 2025, nedgång, och sedan tar vi ny fart för att sedan gå in i en flera år lång bearmarket.

Har väldigt svårt att se att det blir en blow off top nu när vi har miljarder som strömmar in i etf
Citera
2024-11-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det spelar ingen roll hur konvertiblerna fungerar.

En analogi:
En person tar lån på sin stuga, och bygger ett till rum. Detta nya rum får värdet på stugan att stiga så han kan ta lån på detta nya värde och bygga ett nytt rum. Detta nya rum får värdet att stiga så han kan ta nytt lån...osv osv.

Sen om han kapitaliserar på sin utbyggnad genom att ta nya lån på värdeökningen eller om det är intäkter för att han hyr ut det nya rummet, eller om det är en kombination spelar ingen roll i sammanhanget.

Det är det som MicroStrategy anser sig hittat, en helt ny affärsmodell att expandera verksamheten (som nu inkluderar "köpa Bitcoin för evigt") med hjälp av Bitcoin.

...typ så iaf, som jag förstått det.

Jo, jag förstår, och jag tror också på strategin givet då att Bitcoin fortsätter leverera värdeökning så att bolaget inte tvingas avyttra bitcoins. För då kommer det att påverka kursen negativt.

Sedan tittade jag liksom på värdet av Microstrategys kassa i Bitcoin. Den kassan netto uppgår till ett värde på ca 17 miljarder dollar. Det gör att jag anser att kursen på bolagets aktier befinner sig långt över en nivå där jag är komfortabel att gå in. Substansvärdet på bolaget är ca 17 miljarder dollar medan börsvärdet närmar sig 100 miljarder. Är strategin så värdefull? Det finns för mycket luft anser jag för att det ska vara vettigt att gå in i Microstrategy nu, men jag kan ha fel. Kanske stiger aktien med 300% 2025 och jag får gråta…
Senast redigerad av R4D4 2024-11-21 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in