Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Snart passerar vi 100 000, då kan tre saker hända:
1. Ingenting händer
x. En enorm uppgång till 133 000 dollar
2. En enorm krasch ner till 71500 dollar
Jag tror långsiktigt att Bitcoin kommer dra en bra bit över 100 000 dollar. Säg på 5 års sikt. 100 000 är dock mer bara en psykologisk gräns, ungefär som 1 dollar, 100 dollar, 1000 dollar var psykologiska gränser.
Den största risken mot Bitcoin tror jag alltjämnt är den regulatoriska risken. Att bitcoin skulle förbjudas i Västeuropa eller USA på det vis som skett i Kina. Bitcoin skulle finnas kvar ändå, men den skulle då sjunka rejält i pris och ETFer mm skulle få avvecklas. Jag tror att detta, att man godkänt saker som öppnat upp flödet, gör att det inte går att ta anden ur flaskan. Nu är Bitcoin något att faktiskt räkna med.
Hela min grund för att investera i Bitcoin är i grunden politiskt-ideologisk. Jag är libertarian, anhängare av en oreglerad frimarknadsvaluta och ganska inläst på den österrikiska skolans monetära teori. I min värld är Bitcoin den ohotade ledaren bland kryptovalutor på grund av sitt first mover advantage. Alla invändningar mot Bitcoin ut teknisk synvinkel, det är jag övertygad om att de kan lösas med lagertekniker. Det är inte svårt.
Men vi är inte där ännu, det ligger kanske långt fram, men ytterst tror jag att Bitcoin kan bli den globala valuta som vi genomför alla våra transaktioner i.