2024-11-20, 18:55
Medlem
Tja, köpte ny tv idag, samma märke som min förra (HISENSE) men bytte till en större, laddade ner samma iptv app som jag alltid kört (smartone IP-TV) och kanaler funkar bra men film och serier fryser efter bara nån sekund/minut och står sen bara och laddar, nån som vet vad felet kan vara? Även testat andra appar med samma resultat
Citera
2024-11-20, 19:36
Medlem
Har kört iPlayTV ett tag på min AppleTV och den har funkat helt felfritt.
Men så tänkte jag testa UHF just för interfacet och startade en prenumeration. Men jag får inte EPGn att hoppa igång på UHF?
kör nxt.

Någon annan som har upplevt samma problem?
Citera
2024-11-20, 23:30
Medlem
Snaxaligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaxalig
Någon som kör abonnemang från iptvn1.com eller är det bondfångeri? Webbsajten ser först seriös ut men sedan märker man att många länkar och sidor inte funkar, inte finns. Jag har efterfrågat 24-timmars free trial men får ingen respons (annat än ett automatiskt svarsmejl).

Okej, man får inte namnge iptv-leverantörer? Men det måste väl ändå finnas någon entusiast här som ändå är mestadels nöjd med sin streamingupplevelse? DM funkar!
Citera
2024-11-21, 09:11
Medlem
Litauens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaxalig
Okej, man får inte namnge iptv-leverantörer? Men det måste väl ändå finnas någon entusiast här som ändå är mestadels nöjd med sin streamingupplevelse? DM funkar!

Jag går i samma tankar. Släng ett DM.
Citera
2024-11-21, 20:32
Medlem
Shepard25s avatar
Tyvärr buffrar min nuvarande provider lite för mycket när jag kollar live-sport. Jag är rätt säker på att det är där felet ligger då jag kör Nivida Shield med 1gbps lina via kabel och endast har problem med buffring vid IPTV via Tivimate och aldrig när jag använder någon annan app. Någon som har någon bra erfarenhet för live sport (hockey) att dela med sig?
Citera
2024-11-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Tyvärr buffrar min nuvarande provider lite för mycket när jag kollar live-sport. Jag är rätt säker på att det är där felet ligger då jag kör Nivida Shield med 1gbps lina via kabel och endast har problem med buffring vid IPTV via Tivimate och aldrig när jag använder någon annan app. Någon som har någon bra erfarenhet för live sport (hockey) att dela med sig?

Har du provat ändra buffer inställningarna i Tivimate? Aldrig haft det problemet med Tivimate, trots att jag har betydligt mindre specs än en Shield.
Citera
2024-11-21, 22:08
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Har du provat ändra buffer inställningarna i Tivimate? Aldrig haft det problemet med Tivimate, trots att jag har betydligt mindre specs än en Shield.

Ja vilka inställningar ska man ha? Hög eller ingen? Tycker jag provat båda och upplever ingen riktig skillnad. På ingen/låg buffrar den hela tiden och på hög mer sällan men längre perioder.

Ja jag tycker det är underligt. Även gjort bandbreddstest och får minst 700 mbit på min Shield med kabel.
Citera
2024-11-22, 00:16
Medlem
Citat:
Ja vilka inställningar ska man ha? Hög eller ingen? Tycker jag provat båda och upplever ingen riktig skillnad. På ingen/låg buffrar den hela tiden och på hög mer sällan men längre perioder.

Ja jag tycker det är underligt. Även gjort bandbreddstest och får minst 700 mbit på min Shield med kabel.

Jag kör på mellan. Det är jävligt skumt. Jag har 50 mbit och en 6 år gammal android sticka med Tivimate på. Och det rullar utan problem.

Med din Shield och 700mbit ska det bara funka. Prova även rensa appens cache i enhetens inställningar.
Citera
2024-11-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pricehunter
Jag kör på mellan. Det är jävligt skumt. Jag har 50 mbit och en 6 år gammal android sticka med Tivimate på. Och det rullar utan problem.

Med din Shield och 700mbit ska det bara funka. Prova även rensa appens cache i enhetens inställningar.

Nu spelar ju hastigheten på ens lina absolut ingen som helst roll. Förmodligen har du problem med routing via din isp leverantör. Prova dela internet från din mobil en gång samtidigt som ditt bredband är helt avstängt.
Citera
2024-11-22, 18:07
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Har du testat med vpn?
Citera
2024-11-22, 19:34
Medlem
Max PPV har 100 ppv kanaler men INGEN av dem fungerar. Är det min leverantör som är kass eller är det samma för alla?
Citera
2024-11-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrenshand
Nu spelar ju hastigheten på ens lina absolut ingen som helst roll. Förmodligen har du problem med routing via din isp leverantör. Prova dela internet från din mobil en gång samtidigt som ditt bredband är helt avstängt.

Va? Hur fick du det till att jag har problem? Mitt funkar bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in