Citat:
Ursprungligen postat av
xlajt
Är det helt läkt? Upplever du att uthålligheten är bättre?
Hade tid idag för operation men blev nojig att man skulle bli sängliggandes i flera dagar och inte kunna jobba så jag sköt på operationen till nästa år.
Jag ska göra en hel omskärelse men behålla frenulum.
Bakgrund: Fimosis hela livet. Aldrig kunnat dra tillbaka förhuden vid erektion. Fick en tight omsärelse och med ca 7mm inre förhud kvar. Frenulum kvar.
Skulle säga att själva såret läkte väldigt snabbt när jag jämförde mig med andra på r/circumcision. Men de första typ 10-12 dagarna var inte roliga. Så fort någonting nuddade ollonet eller stygnen ryggade jag tillbaka för det var extremt obekvämt. Till och med att sitta/gå okring naken kunde vara besvärligt för det nuddade låren, pungen eller stolen jag satt på. Underkläder var det ingen fråga om utan att linda in kuken först - provade flera gånger men klarade inte av det. Stygnen var värst.
Så jag tog mig igenom dessa dagar genom att smörja in såret och ollonet med rikligt med vaselin och höll den inlindad med kompress och gasbinda. Tänkte att jag ville låta det läka ostört och hantera känsligheten sen. Det gick helt okej att röra mig och ha kalsonger när allt var inlindat, men toppen kunde fortfarande skava beroende hur jag lindat in det. Ville ju kunna pissa utan att linda upp allt igen.
Kan även tillägga att jag duschade morgon och kväll, och spolade såret med koksaltlösning efter varje dusch, innan jag lindade in paketet igen.
Sömnen var väldigt frustrerande. Stånden gjorde väl inte superont, men det var tillräckligt obekvämt för att vakna av det varje timme. Det var också svårt att hitta en behaglig position att ligga. Vissa nätter föredrog jag att sova naken, och andra inlidad. Från dag 10 vaknade jag inte längre av stånden. Så det blev inte mycket sömn de första dagarna vilket kan påverka livskvaliteten och arbetsförmågan under dagen.
Vid dag 12 hade såret sett helt stängt ut i flera dagar så jag kände att det var lugnt att plocka bort de förbannade stygnen. Stod på pappret från läkaren att jag kunde plocka bort dessa efter 2 veckor om de inte släppt av sig själv. Det var såklart väldigt pilligt att ta bort dessa själv, men det gick bra och fick inga komplikationer efteråt. (Var väldigt försiktig om du plockar bort dessa själv, och sanera området/verktygen!).
När stygnen nu var borta gjorde jag återigen ett försök med kalsonger utan kompress och gasbinda. Hade läst ett tips att sätta på dem bakofram då sömmarna kan vara obekväma. Och det gick hur bra som helst! Fick dock fortsätta bära dem bakofram i några dagar, och även jeans var obekväma under den tiden. Men det var väl från och med här jag kunde återgå till mitt vanliga liv i princip helt då, då det var just stygen som begränsat mig mest.
Hade fått direktiv att avstå från gym i minst 1 vecka, så jag var tillbaka på dag 8 utan problem, men avstod från de tygnsta övningarna.
Drog första runken efter knappt 3 veckor. Hade varit kåt som ett djur sedan typ dag 10. Var dock försiktig och försökte hålla mig till att enbart stimulera ollonet så inte ärret skulle få så mycket belastning. Har runkat ett par gånger till sedan dess. Det tar mycket längre tid att komma, men det känns absolut inte sämre än innan. Snarare tvärtom. Tidigare kunde jag inte klara av direkt kontakt med ollonet för det var så känsligt. Men nu efter operationen känns det så jävla skönt! Så själva runkadet känns bättre än innan men ändå kan jag hålla på längre på något sätt. Win win.
Frågor om sex kan jag inte svara på än :<
Men har du eller någon annan några andra frågor så svarar jag gärna!