2024-11-16, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlajt
Jag ska genomgå en omskärelse nu snart inom 1 månad..

Dom vill göra en hel omskärelse men frenulum bevaras, pga att ”annars upplevs det som tight, bättre att ha kvar den” sa läkaren men egentligen inte med särskilda anledningar. Han pratar om ”du kommer få som en krans” och det låter fruktansvärt fult.

Vad rekommenderar ni som ha gjort omskärelse?

Bör jag säga på operationsdagen att jag vill att dom plockar frenulum med?

Jag vill ju helst ha så lite hud som möjligt kvar och vill ju att den ska fungera efter läkning. Känns som det blir tight med frenulum kvar? Men enligt läkare är det bättre … oklart varför.

Vill ju att kuken ska vara estetiskt snygg även efter operation och läkning.

Skönt för dig att det komma skall då! Lätt den bästa känslan.

Jag genomgick för ca mindre än 2v sen och det har läkt jättebra. De tog bort frenulum på mig utan att förklara det du nämnde, men inte hört det innan så gissar att det kanske är rätt individuellt.
Om det blir tajt eller inte.

Såklart det nog blir en krans av ärret men vem bryr sig, bara man kan använda soldaten därnere.

Jag har nog en helt klassisk omskärelse.. Dock ej så lågt skuret som jag tror de gör mellanöstern.

Om du vill kan jag skriva nån lista till dig hur jag klarade mig igenom första veckan, det var verkligen ingen hjälp man fick av doktorn
Citera
2024-11-16, 15:43
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isten15
Skönt för dig att det komma skall då! Lätt den bästa känslan.

Jag genomgick för ca mindre än 2v sen och det har läkt jättebra. De tog bort frenulum på mig utan att förklara det du nämnde, men inte hört det innan så gissar att det kanske är rätt individuellt.
Om det blir tajt eller inte.

Såklart det nog blir en krans av ärret men vem bryr sig, bara man kan använda soldaten därnere.

Jag har nog en helt klassisk omskärelse.. Dock ej så lågt skuret som jag tror de gör mellanöstern.

Om du vill kan jag skriva nån lista till dig hur jag klarade mig igenom första veckan, det var verkligen ingen hjälp man fick av doktorn

Du får gärna komma med tips!

Jag kommer säga att jag vill ta bort frenulum, jag tänker att det snarare blir tight för ollonet att ha frenulum kvar.

Jag gör detta på eget bevåg, inga medicinska skäl alltså
Citera
2024-11-16, 18:47
Medlem
Citat:
Du får gärna komma med tips!

Jag kommer säga att jag vill ta bort frenulum, jag tänker att det snarare blir tight för ollonet att ha frenulum kvar.

Jag gör detta på eget bevåg, inga medicinska skäl alltså

Absolut kan dra ihop ett inlägg. Sen ett tips är att tokskrolla i denna tråd.

Jaså på eget bevåg, bara för syns skull? Skulle nog inte omskära utan skäl.
Citera
2024-11-16, 19:49
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Absolut kan dra ihop ett inlägg. Sen ett tips är att tokskrolla i denna tråd.

Jaså på eget bevåg, bara för syns skull? Skulle nog inte omskära utan skäl.

Ja eller alltså har problem med återkommande infektion men inte trång förhud eller så.

Läkaren menar krans som tex en bad-Ring runt kuk men av skinn. Att det inte blir tex som på tex muslimska män att det inte finns något att dra.

Verkar finnas så många olika sorters omskärelse, High / low tight etc men förstår inte skillnaden på någon
Citera
2024-11-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ja eller alltså har problem med återkommande infektion men inte trång förhud eller så.

Läkaren menar krans som tex en bad-Ring runt kuk men av skinn. Att det inte blir tex som på tex muslimska män att det inte finns något att dra.

Verkar finnas så många olika sorters omskärelse, High / low tight etc men förstår inte skillnaden på någon

Ja då förstår jag, kan absolut vara värt att tänka över omskärelse. Om det är illa.

Ett tips är att kolla vad typ indiska doktorer säger på youtube om balanitis osv.

Vet inte kan researcha lite om typer, men jag tror jag fick en helt klassisk..
Detdär med badring, är det att han sparar en pytteliten del av förhuden, nedan ollonet, för att hava något att leka?

Mitt ärr går ca 1cm nedanför ollonet
Citera
2024-11-17, 15:12
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Ja då förstår jag, kan absolut vara värt att tänka över omskärelse. Om det är illa.

Ett tips är att kolla vad typ indiska doktorer säger på youtube om balanitis osv.

Vet inte kan researcha lite om typer, men jag tror jag fick en helt klassisk..
Detdär med badring, är det att han sparar en pytteliten del av förhuden, nedan ollonet, för att hava något att leka?

Mitt ärr går ca 1cm nedanför ollonet

Jag tolkar badring som tex :
Ollon - hud - förhud(badring) och sen skaft.

Tror jag förstår nu att high and tight är helt stramt även vid slakt tillstånd. Men low and lose är mer hud att dra i vid Tex onani.

Hur upplever du att sexet är? Blivit mer uthållig eller tvärtom?

Jag kommer nog välja att ta frenulum med, eftersom jag ska göra en hel omskärelse, så känns det som att om frenulum blir för tight så kommer det strama under ollober kanske. Blir ju hud kvar under då.

Känna estetisk snyggare att ta bort frenulum?

Du har ingen bild? Svårt att hitta då man googlar faktiskt och klinik hade inga bilder att visa .. vilket är konstigt, största kliniken i Sverige och har inga bilder att visa ..
Citera
2024-11-17, 21:50
Medlem
Citat:
Jag tolkar badring som tex :
Ollon - hud - förhud(badring) och sen skaft.

Tror jag förstår nu att high and tight är helt stramt även vid slakt tillstånd. Men low and lose är mer hud att dra i vid Tex onani.

Hur upplever du att sexet är? Blivit mer uthållig eller tvärtom?

Jag kommer nog välja att ta frenulum med, eftersom jag ska göra en hel omskärelse, så känns det som att om frenulum blir för tight så kommer det strama under ollober kanske. Blir ju hud kvar under då.

Känna estetisk snyggare att ta bort frenulum?

Du har ingen bild? Svårt att hitta då man googlar faktiskt och klinik hade inga bilder att visa .. vilket är konstigt, största kliniken i Sverige och har inga bilder att visa ..

Är faktiskt ca 2v post-op.
Så är en färsking i omskärelse jag också.

Min omskärelse har jag lite skinn kvar på skaftet liksom det är inte helt likstelt.

https://www.researchgate.net/figure/Depiction-of-flaccid-penis-before-and-after-circumcision-showing-what-gets-removed-for_fig1_22191555 8

Enligt denna sida har jag den med skaftskinn kvar men den går liksom inte upp under ollonet. Det är rörligt på skaftet.
Tror det kan bli riktigt snyggt läkt.

Tycker det är konstigt hittar knappt bilder själv.

Ska bli för spännande hur sexet påverkas! Kan faktiskt inte säga än, ska vänta minst 2v till.
Citera
2024-11-17, 22:27
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Är faktiskt ca 2v post-op.
Så är en färsking i omskärelse jag också.

Min omskärelse har jag lite skinn kvar på skaftet liksom det är inte helt likstelt.

https://www.researchgate.net/figure/Depiction-of-flaccid-penis-before-and-after-circumcision-showing-what-gets-removed-for_fig1_22191555 8

Enligt denna sida har jag den med skaftskinn kvar men den går liksom inte upp under ollonet. Det är rörligt på skaftet.
Tror det kan bli riktigt snyggt läkt.

Tycker det är konstigt hittar knappt bilder själv.

Ska bli för spännande hur sexet påverkas! Kan faktiskt inte säga än, ska vänta minst 2v till.

Hur har det gått med läkningen? Är nojig att man kommer ha as ont första dagarna?

Helt otroligt ändå att inte ens kliniken har bra typ bilder på de olika tillvägagångssätten.

Om inte på riktiga penisar så borde dom ha det i ritad form så klienter ser vad man kan förvänta sig.
Citera
2024-11-17, 23:10
Medlem
Citat:
Hur har det gått med läkningen? Är nojig att man kommer ha as ont första dagarna?

Helt otroligt ändå att inte ens kliniken har bra typ bilder på de olika tillvägagångssätten.

Om inte på riktiga penisar så borde dom ha det i ritad form så klienter ser vad man kan förvänta sig.

Ska dra ihop en liten text åt dig hur jag har hanterat det, en seriös text när jag har lite mer tid.

Stod upp sen dag 1 men med mindre bekvämlighet haha. Såklart gjorde det ont men på en skala 1 till 10, kanske en 2a, 3a. Var inte det värsta. Bara att det är ett obehag vid vidrörelse som gjorde att man fick ta det lugnt.

Värst var efter operationen och den natten, hade op. på eftermiddag så kunde komma hem ligga några timmar med smärtstillande och sen sova.

Nattstånd besvärade aldrig mig riktigt, tillskillnad från hur jag sett folk haft det.
Ett tips för optimal läkning, ta minst en vecka ledigt från jobb och håll kuken riktning upp i himlen, hela tiden.

Gick på alvedon och ipren (Ipren är blodförtunnande, så ta det försiktigt)

Läkningen har flytit på riktigt fint har knappast svullnad kvar och stygn börjar släppa något.
Lindrar fortfarande in den!

När opererar du dig? Datum
Citera
2024-11-18, 16:20
Medlem
Kanske är uppenbart men om man har en privat sjukvårdsförsäkring använder man ju så klart den istället för att gå via landstinget.

Jag har känner mig relativt ensam med att ha gjort "partiell omskärelse" (har iofs inte läst hela tråden). Fråga på om ni har funderingar kring det .
Citera
2024-11-18, 16:50
Medlem
xlajts avatar
Citat:
Ska dra ihop en liten text åt dig hur jag har hanterat det, en seriös text när jag har lite mer tid.

Stod upp sen dag 1 men med mindre bekvämlighet haha. Såklart gjorde det ont men på en skala 1 till 10, kanske en 2a, 3a. Var inte det värsta. Bara att det är ett obehag vid vidrörelse som gjorde att man fick ta det lugnt.

Värst var efter operationen och den natten, hade op. på eftermiddag så kunde komma hem ligga några timmar med smärtstillande och sen sova.

Nattstånd besvärade aldrig mig riktigt, tillskillnad från hur jag sett folk haft det.
Ett tips för optimal läkning, ta minst en vecka ledigt från jobb och håll kuken riktning upp i himlen, hela tiden.

Gick på alvedon och ipren (Ipren är blodförtunnande, så ta det försiktigt)

Läkningen har flytit på riktigt fint har knappast svullnad kvar och stygn börjar släppa något.
Lindrar fortfarande in den!

När opererar du dig? Datum

På torsdag, men börjar få kalla fötter. Rädd att man blir sängliggandes och döende, dessutom sker operationen samma dag som barnveckan börja.

Hur känner du efter 2 veckor? Inga smärtor?
Citera
2024-11-18, 22:44
Medlem
Citat:
På torsdag, men börjar få kalla fötter. Rädd att man blir sängliggandes och döende, dessutom sker operationen samma dag som barnveckan börja.

Hur känner du efter 2 veckor? Inga smärtor?

Nej! Var inte rädd. Var mer tacksam att du får tiden att göra det!

Om du känner att du greppar att hantera infektionerna som kommer på förhuden så ta tag i det. Annars tycker jag du bara ska se fram emot detta, för att slippa problemen.

Du har redan barn och allt, så att du inte har ett så känsligt ollon kommer inte vara ett problem. Det kommer vänja sig fort. Många kan knappt röra sig första dagarna för att ollonet varit instängt hela livet.

Nu efter 2v inga smärtor, klart man känner de första dagarna för att man har opererats, men sen blir det lugnare. Bara att det svullnar upp och blir ömt första veckan. Tvätta tvätta morgon kväll och efter varje toabesök. Inga smutsiga händer.

Låter du den ligga helt still upp mot magen i kallingarna (tajta kallingar) inlindad i tygbitar (jag klippte sönder mina bambu-kallingar) så går det galant. Var riktigt skönt. Salvkompress körde jag på stygn "raden" mellan stygn och kallingar. För att de inte skulle fastna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in