2024-11-21, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Malmö-supportrar har knivrånat BP-julgranar på halsdukar

https://x.com/wassenuss/status/1858790511970062782?s=46
Jävligt lågt. Maskerade och knivhota ungar.
Citera
2024-11-21, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Jävligt lågt. Maskerade och knivhota ungar.
Måste vara det pinsammaste någonsin i svensk supporterväg va?

Man är en fruktansvärt liten människa om man går runt med kniv oavsett, men varför har man behovet av det mot BP av alla lag? Tänkte därför själv att det inte kunde vara sant, men tyvärr... har fått det bekräftat nu.

Surrealistiskt att tänka på hur de gått ihop sig med vapen för att hävda sig mot ett par BP-ungar. Lägg ner verksamheten för fan!
Citera
2024-11-21, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul

Man är en fruktansvärt liten människa om man går runt med kniv oavsett, men varför har man behovet av det mot BP av alla lag? Tänkte därför själv att det inte kunde vara sant, men tyvärr... har fått det bekräftat nu.

Surrealistiskt att tänka på hur de gått ihop sig med vapen för att hävda sig mot ett par BP-ungar. Lägg ner verksamheten för fan!
Bara att hålla med. Dessutom tycker de väl själva att de var jävligt tuffa.
Citera
2024-11-21, 11:40
Medlem
CasualCapybaras avatar
Jag har också blivit kniv rånad i Malmö.när jag var där med mitt Gais. Typ 3 tjocka araber som attackerade mig. Tror inte det är Supras medlemmar som håller på. Säkert randoms från Rosengård.
Citera
2024-11-21, 12:54
Medlem
Vi i DIF spelar borta mot The New Saints om en vecka.
Matchen kommer spelas i Shrewsbury i England. Riktigt äkta League One-känsla på Greenhous Meadow!
För elva dar sedan var det 1710 sålda biljetter till bortasektionen.

12 december spelar vi borta mot Vikingur på Island. Matchen kommer spelas 13:00 lokal tid p.g.a. att det inte finns strålkastare på arenan.
De 333 biljetterna vi tilldelades är slutsålda.

Hur ser det ut med försäljningssiffror för MFF mot Ferencvaros och Elfsborg mot Athletic?
Citera
2024-11-21, 12:58
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cratzie
Vi i DIF spelar borta mot The New Saints om en vecka.
Matchen kommer spelas i Shrewsbury i England. Riktigt äkta League One-känsla på Greenhous Meadow!
För elva dar sedan var det 1710 sålda biljetter till bortasektionen.

12 december spelar vi borta mot Vikingur på Island. Matchen kommer spelas 13:00 lokal tid p.g.a. att det inte finns strålkastare på arenan.
De 333 biljetterna vi tilldelades är slutsålda.

Hur ser det ut med försäljningssiffror för MFF mot Ferencvaros och Elfsborg mot Athletic?
Elfsborg ser ut att bli runt 500 i Bilbao, och som tidigare nämnts 3 000 mot Tottenham.
Senast redigerad av baggebo1 2024-11-21 kl. 13:00.
Citera
2024-11-21, 13:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Elfsborg ser ut att bli runt 500 i Bilbao, och som tidigare nämnts 3 000 mot Tottenham.
Dom där 3000 är väl typ 1000 Elfsborg och kanske 2000 Tipsextrasupportrar.
Citera
2024-11-21, 13:28
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Dom där 3000 är väl typ 1000 Elfsborg och kanske 2000 Tipsextrasupportrar.
Det är klart att alla är Elfsborg, men många som normalt sett inte åker på bortamatcher ser väl en chans här att se sitt lag mot ett engelskt storlag. Inget konstigt med det.
Citera
2024-11-21, 13:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Eller berodde det på att folk inte ville lämna Stockholm för att spela "derby" på bortaplan mot en länsrival som alltid hade hemmaplan?
Hahaha Tonyo, världens minst logiska skribent! OM det vore så som du säger, varför mödade sig bajarna att åka ut till Råsunda och fylla södra i höstderbyt 2003 (handbollsmatchen för Fjörtoft)? Och varför fyllde ni norra 2007? Och varför åkte ni i tusentals till bortamatcher på 00-talet? Nej, logiken är noll i ditt resonemang.

Nej, före flytten till Tele2 Arena var bajen ett lik, men efter flytten till Rymdskeppet Arena fick Red Bull bajen äntligen in bönder, turister och hipsters som megafans till jippot

Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Japp, jätteledsen verkligen! Inte alls att man är less på den eviga trötta ”hetsen”. När vi får ökad publik är det pga massa bönder, när ni nu tagit publikrekord nämns det ingenting om det.

Quantum har dock rätt i att det oftast kommer från gårdare. Men de måste väl eftersom de har så låga siffror själva.
Förlåt, jag bröt mitt löfte om att inte såra era känslor något mer
Senast redigerad av JagheterHenrik 2024-11-21 kl. 13:35.
Citera
2024-11-21, 17:05
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Hahaha Tonyo, världens minst logiska skribent! OM det vore så som du säger, varför mödade sig bajarna att åka ut till Råsunda och fylla södra i höstderbyt 2003 (handbollsmatchen för Fjörtoft)? Och varför fyllde ni norra 2007? Och varför åkte ni i tusentals till bortamatcher på 00-talet? Nej, logiken är noll i ditt resonemang.

Nej, före flytten till Tele2 Arena var bajen ett lik, men efter flytten till Rymdskeppet Arena fick Red Bull bajen äntligen in bönder, turister och hipsters som megafans till jippot

Förlåt, jag bröt mitt löfte om att inte såra era känslor något mer
Du förstår inte varför supportrar är otaggade på att spela hemmamatcher på bortaplan? Kan inte du hålla dig sysselsatt med att jobba 180% och plugga nu på andra sidan världen och låta oss som faktiskt bor och verkar i Stockholm snacka om supporterkulturen här. Något du uppenbarligen har noll koll på.
Citera
2024-11-21, 18:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul

Jag ser egentligen inget fel i att beväpna sig i dagens Sverige, men i övrigt håller jag så klart med dig. Detta är naturligtvis vidrigt beteende.
Citera
2024-11-21, 20:42
Medlem
Ziccco3s avatar
Det var imponerande att Djurgårn och Bajen kunde skapa derbyhets mot varandra så långt bort som i en annan kommun, (Råsunda Solna). Kan det kallas derby på riktigt, enligt alla experter på geografi och supporterkultur (på detta forum) så kan man inte ha derbyhets om man inte kommer från samma kommun.
Länet Stockholm går från Norrtälje till Nynäshamn.
Stockholm går från Hallunda till Upplands Väsby och från Kungsängen till Täby/Nacka. Många kommuner där men samma stad.

För övrigt impad av Bajens stöd till tjejerna. Kul att se.
Hoppas vi kan visa lite sånt mot Umeå imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in