Citat:
Ursprungligen postat av
Kaciguio
Superettan är en sån jävla tråkig serie att härja i, du anar knappt.
Majoriteten av matcherna är där inga eller en handfull av bortasupportrar som kommer till Olympia.
Öster, Örgryte, Trelleborg och Landskrona är de enda matcherna som står ut.
Tycker det har gjorts stora steg framåt senaste åren hos oss vilket gör det ännu tristare att vi harvar där nere när det går som bäst på läktaren.
Bara att ta nya tag nästa år och hoppas spelarna kan göra jobbet på planen.
Det kan låta konstigt, men jag gillar Superettan. Kvalitén på fotbollen är tillräcklig för mig. Motståndet är också tillräckligt för att jag ska tända till. Det jobbiga är mest att mff fortsätter att vinna, så vi halkar efter mer och mer när vi ligger där nere. Jag kan fortfarande inte låta bli att jämföra mig med svinen och det är ofta en nedslående verklighet rent sportsligt.
Däremot håller jag med om att vi har bra supportrar. Från soffan är jag imponerad utav sångstyrkan som många gånger går genom rutan, de snygga tifona och de många bränningarna. Kan jag bara hålla mig undan trubbel i fortsättningen så kan det bli en kul säsong 2025. Jag försöker se mig som pensionerad från scenen, men det är klart att man inte släpper läktaren så lätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnabbaSixten16
Håller med, vi levererar match efter match på södra men är fortfarande i Superettan. Man är inte så optimistisk inför nästa år...
VSK och Kalmar lär väll bidra med lite mer "action" får man hoppas på.
Vi kommer ju behöva bygga ett nytt lag. Så är det.
VSK kanske kan stöka lite, men Kalmar FF har väl aldrig bjudit på någon action? Är de ens störst i Småland?