Citat:
Ursprungligen postat av
QuantumQuill
Har reflekterat över det där, är det inte mest gårdare som snackar om sånt? Precis som "alltid oavsett" och andra subjektiva projiceringar som passar dem men utan verklighetsförankring,
Eller Red Bull bajens "MDMF"
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Vad finns det att reflektera över? Trubaduren har en sång döpt "Bondegnagare" från 1999, och vi har aldrig skämts en sekund över att vara störst, bäst och vackrast även i Östergötland. Även i skithålor finns det folk som är lite bättre än alla andra. Valvanto är gissningsvis bara ledsen över att vi trycker tummen i ögat på er över era uppenbara Leksand-kopplingar. Vad som är bortom hans förstånd, dock, är att anledningen till att vi gör det är för att ni så uppenbart skäms som hundar över era kusiner från landet.
Jag tycker att det inte finns något som är roligare än att reta bajare av den enkla anledningen att de tar åt sig så förbannat mycket och på riktigt blir sura när man pratar om bajens jippostämning, deras relation till den moderna fotbollen och deras bonde"fans"...

Jag kan säga rakt av att Djurgårdare på landet är för mig bara något som värmer mitt hjärta då den svenska allmogen har såna friska fläktar!