Citat:
Ursprungligen postat av
Undringar
Du fattar INGENTING.
Kvinnor ligger inte på stranden och spanar på mäns jävla kroppar.
Nu är jag gift och lojal men skulle snarare bli attraherad av en man på en bar som står på scenen och sjunger jättebra och berörande, eller av nån på jobbet med stor personlig mognad och inre trygghet.
Behöver inte se ut som nån modell, tvärtom (avtändande).
Vi är inte som er, att det ska vara så svårt att fatta 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️.
Vi kanske inte tänder på Dad bods som att vi ligger och tar på oss själva till bilder på dad bods utan kläder, men det gör vi inte till bilder på body builders heller.
Ok?!
Vi ligger inte och kollar på bilder på mäns kroppar öht och beter oss som ni gör.
Man blir attraherad av en persons hela aura, person, pondus, integritet, intelligens, charm, allting sammantaget och en dad bod är då absolut inget hinder i sammanhanget.
Jag har sagt det innan, men utseendefixerade män får mig att tänka på:
* Narcissism (avtändande)
* Homosexualitet
* Låg intelligens eller låg självkänsla, omognad.
Förstår självklart vad du menar. När det gäller kärlek är det personen innanför skalet man faller för, utseendet blir liksom en extra bonus av det. Det är hela paketet, auran som du beskriver.
Jag blev inte kär min sambo för hennes utseende utan för hennes otroligt fina personlighet, trygghet och värderingarna som vi delar ihop. Hade aldrig kunnat tro att man kunde känna så för en annan människa. Så du behöver absolut inte förklara för mig vad kärlek och attraktion är.
Tjejer som är 10/10 ā la fotomodell men som är helt brända i pallet är precis lika avtändande som de män du beskriver.
Kön spelar ingen roll, vi är alla individer som har helt olika syn på vad kärlek och relationer är. Finns män med vidrig syn på kvinnor, och vice versa som du säkert vet.
Min poäng är, att med att ha en fysiskt tilltalande kropp tillkommer vissa fördelar när det gäller attraktion ifrån motsatt kön. Men det är självklart ingen avgörande faktor när andra egenskaper hos personen vägs in. Men för att locka, attrahera kvinnor rent fysiskt ger det en jävla bra skjuts. När jag själv började packa på mig muskler efter att tidigare varit en helt avarege Joe utseendemässigt så började kvinnliga bekanta helt plötsligt flörta & visa intresse, helt plötsligt fick jag komplimanger och inviter på krogen etc. Tror inte att det var en slump.
Sen att tro att detta och inget annat skulle få varenda kvinna på fall är ju en aning pinsamt och barnsligt, en tränad kropp betyder ingenting om inte den sociala förmågan eller charmen finns där. Men hoppas ändå du förstår min poäng.