Citat:
Ursprungligen postat av
ComedyBall
Fan vilket tjat.
Jag skulle nog säga att den absoluta majoriteten av kvinnor föredrar en tränad ”tonad” man framför en dad bod med kärlekshandtag och hängtuttar. Så är det bara. Sen kan män med dad bods vara fantastiska människor rent personlighetsmässigt.
Att träna och ta hand om sig själv handlar inte om att ”väga maten som en jävla bög, kolla in sina magrutor i spegeln som ett ego” bla bla all skit ni skriver. Det handlar om att ha RESPEKT för sin kropp, vara nöjd och stolt över vad man ser i spegeln, äta på ett sätt som främjar hälsa och välmående och inte vad som är gott i stunden.
Nästa gång ni sätter foten på en badstrand i sommar så kolla er omkring, det kommer inte dröja länge innan ni inser att nästan INGEN är smal/tränad. Det är kaggar som hänger, chipstuttar etc. Man ser att de skäms lite över det men de orkar heller inte göra något åt det för att chips och dip är förjävla gott helt enkelt. Idag är det MOT normen att vara smal, förr var det standard.
För egen del så har jag varit på bägge sidor så jag vet hur det känns. Och skillnaden i attraktion/uppmärksamhet från motsatta könet är ENORM, det går liksom inte säga emot..
Du fattar INGENTING.
Kvinnor ligger inte på stranden och spanar på mäns jävla kroppar.
Nu är jag gift och lojal men skulle snarare bli attraherad av en man på en bar som står på scenen och sjunger
jättebra och berörande, eller av nån på jobbet med stor personlig mognad och inre trygghet.
Behöver inte se ut som nån modell, tvärtom (avtändande).
Vi är inte som er, att det ska vara så svårt att fatta 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️.
Vi kanske inte
tänder på Dad bods som att vi ligger och tar på oss själva till bilder på dad bods utan kläder, men det gör vi inte till bilder på body builders heller.
Ok?!
Vi ligger inte och kollar på bilder på mäns kroppar öht och beter oss som ni gör.
Man blir attraherad av en persons hela aura, person, pondus, integritet, intelligens, charm,
allting sammantaget och en dad bod är då absolut inget hinder i sammanhanget.
Jag har sagt det innan, men utseendefixerade män får mig att tänka på:
* Narcissism (avtändande)
* Homosexualitet
* Låg intelligens eller låg självkänsla, omognad.