Citat:
Ursprungligen postat av
R4D4
Vad är det liksom som motiverar gapet i värdering av Microstrategy som bolag och värdet på tillgångarna (som huvudsakligen består av Bitcoins). Det där kan jag inte begripa, så vågar inte köpa Microstrategy på den här nivån. Är det förväntan på framtiden som är inräknad i kursen? Känns som det finns stor fallhöjd.
Det är några faktorer jag kan tänka. Dels att MSTR är ett enkelt sätt för alla att exponera sig mot Bitcoin.
ETF:erna är betydligt svårare att köpa. Tom du och jag kan köpa MSTR på Avanza/Nordnet men inte ETF:erna.
Det är en faktor som driver upp kursen.
Jag tror att den andra faktorn är den här money glitchen det talas om. Dom kan ta lån på sina Bitcoin och köpa nya Bitcoin. Varje gång dom köper Bitcoin för 10 miljarder så stiger priset på Bitcoin, då utbudet minskar. Och när priset på Bitcoin stiger, så öppnar det upp för MicroStrategy att ta nya lån på denna prisökning. Och för dessa lån köper dom...Bitcoin...rinse and repeat.
Marknaden tar väl höjd för att världens största bolag kommer behöva köpa Bitcoin dom med, och följa samma strategi och driva upp priset och värdet på MicroStrategys bags till enorma höjder.
Jag menar, vad händer med BTC och MicroStrategy om Microsoft, Google, Apple och eller USA börjar köpa Bitcoin?