Citat:
Ursprungligen postat av
MrEarlGrey
Den där Power Law Model är något motsvarande TA, dvs astrologi för crypto bro's som behöver något metafysiskt att hänga upp verkligheten på. British-HODL har debatterat mannen bakom det, en italiensk professor i matte (som Kreuger är följare av). Det blev en tämligen lustig debatt i vilken British HODL satt och bröt spaghetti medan professorn pratade (tror den finns kvar på YouTube). Efteråt blockade Kreuger British-Hodl på X för en stund men de blev vänner igen, vet inte hur det är nu, deras relation har varit tämligen stormig över tid.
Till Kreugers fördel kan sägas att han är disputerad matematiker och f d Wall Street-trader, men med det sagt så tycker jag också att resonemanget var motsägelsefullt och jag litar mer på Saylor, så jag kommer inte att följa Kreuger mer.
Här analyseras och förklaras tankarna bakom potenslagsmodellen:
https://www.youtube.com/watch?v=XW1GUeBe0Rs
Det kan vara en fördel att damma av gymnasiematematiken (om logaritmer) innan man lyssnar, men i princip följer utvecklingen samma mönster som andra nätverk, inte minst sociala nätverk, enligt skaparen av modellen. Det ligger alltså lite mer än en simpel regressionsanalys bakom.
Därmed inte sagt att modellen med nödvändighet måste gälla även framledes. Men den stämmer närmast perfekt med utvecklingen hittills.