2024-11-20, 17:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Nä, jag tror det är "personlighetskemi" bara. Vissa personer gillar man mer än andra, jag har lite svårt för att lyssna på honom. Jag vet egentligen inte varför jag känner så, det är inte för att han säger grejer som inte stämmer utan mer sätten han säger grejer på som inte resonerar med mig.
Jag tycker att han låter vettig och förtroendeingivande. Men jag är inte så lärd inom området så jag försöker alltid dubbelkolla med kritiker, men den enda kritiker till Saylor som jag hittar är Kebabmedpommes på Flashback, så jag känner mig rätt trygg med att Saylor vet vad han snackar om.
Citera
2024-11-20, 17:44
Medlem
Leastons avatar
Sökningarna på Bitcoin på Google fortsätter stiga, PRECIS som vi förväntat när priset når nya ATH nivåer.
https://pbs.twimg.com/media/Gc13KwPWEAk0niK?format=jpg&name=medium

Lär sjunka när Bitcoin toppat ut för denna gång...PRECIS som vanlig.
Citera
2024-11-20, 17:58
Medlem
EgoistNs avatar
Fulwicks mellan kl 17-17:30 är extremt bullish.
Kryptokabalen älskar att finta upp matriarkatet i Europa på läktarn..
Senast redigerad av EgoistN 2024-11-20 kl. 18:06.
Citera
2024-11-20, 18:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Fulwicks mellan kl 17-17:30 är extremt bullish.
Kryptokabalen älskar att finta upp matriarkatet i Europa på läktarn..
Ja, det är så marknaden likviderar longs...trots en uppåt trend.

I uppgången efter valet så vart nästan lika många longs likviderade som shorts. Hur lyckas folk att misslyckas så kapitalt...?
Citera
2024-11-20, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Den där Power Law Model är något motsvarande TA, dvs astrologi för crypto bro's som behöver något metafysiskt att hänga upp verkligheten på. British-HODL har debatterat mannen bakom det, en italiensk professor i matte (som Kreuger är följare av). Det blev en tämligen lustig debatt i vilken British HODL satt och bröt spaghetti medan professorn pratade (tror den finns kvar på YouTube). Efteråt blockade Kreuger British-Hodl på X för en stund men de blev vänner igen, vet inte hur det är nu, deras relation har varit tämligen stormig över tid.

Till Kreugers fördel kan sägas att han är disputerad matematiker och f d Wall Street-trader, men med det sagt så tycker jag också att resonemanget var motsägelsefullt och jag litar mer på Saylor, så jag kommer inte att följa Kreuger mer.

Här analyseras och förklaras tankarna bakom potenslagsmodellen:

https://www.youtube.com/watch?v=XW1GUeBe0Rs

Det kan vara en fördel att damma av gymnasiematematiken (om logaritmer) innan man lyssnar, men i princip följer utvecklingen samma mönster som andra nätverk, inte minst sociala nätverk, enligt skaparen av modellen. Det ligger alltså lite mer än en simpel regressionsanalys bakom.

Därmed inte sagt att modellen med nödvändighet måste gälla även framledes. Men den stämmer närmast perfekt med utvecklingen hittills.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-20 kl. 18:37.
Citera
2024-11-20, 18:34
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja, det är så marknaden likviderar longs...trots en uppåt trend.

I uppgången efter valet så vart nästan lika många longs likviderade som shorts. Hur lyckas folk att misslyckas så kapitalt...?

Jag är till 88% säker på att BTC bryter $100k innan december månad.
Citera
2024-11-20, 18:34
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Jag tycker att han låter vettig och förtroendeingivande. Men jag är inte så lärd inom området så jag försöker alltid dubbelkolla med kritiker, men den enda kritiker till Saylor som jag hittar är Kebabmedpommes på Flashback, så jag känner mig rätt trygg med att Saylor vet vad han snackar om.

Jag tror du kan mycket mer än jag. Nja, ja, jo. Jag vet inte vad han har för kritiker. Kebabmedpommes kommer jag aldrig mer svara. Jag antar att han vet vad han snackar om, sen kan man ju diskutera värderingen på MSTR. Å andra sidan, som jag sa, man får vara försiktiga med att tänka kring fundamenta och sånt trams. Speciellt sista par åren tycker jag var och varannan aktie blivit en meme stock.
Citera
2024-11-20, 18:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Fred Kruger är en av tungviktarna där ute. Får mycket respekt av andra tungviktare har jag sett.
Jag följer inte jättemycket men har honom i flödena hela tiden.

(har inte satt mig in i den här power of law modellen själv)
Sorry, jag blandade ihop Fred med Alex.

Jag pratade alltså om Alex Krüger (@krugermacro) inte Fred Krüger.

Har lyssnat lite på Fred också. Har lite svårt för Bitcoin maxis som stänger andra dörrar utan att ens lyssna på argumenten. Men han är vettig kring sina tankar om Bitcoin.
Citera
2024-11-20, 18:51
Medlem
EgoistNs avatar
Får vi se Saylors monster MSTR klippa $500 ikväll?
Vad gäller influencers i kryptovärlden är det Ran Neuner man ska lyssna till.
Killen är extremt streetsmart.
Citera
2024-11-20, 19:05
Medlem
EgoistNs avatar
I övrigt dunkade jag in drygt 200k i Coinbase med halvtaskig tajming i eftermiddags.
Citera
2024-11-20, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Får vi se Saylors monster MSTR klippa $500 ikväll?
Vad gäller influencers i kryptovärlden är det Ran Neuner man ska lyssna till.
Killen är extremt streetsmart.

Har han youtube channel? Eller var följer man?
Citera
2024-11-20, 19:08
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetintevadjag
Har han youtube channel? Eller var följer man?

Förslagsvis på X.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in