Citat:
Ursprungligen postat av
crocodilelilo
Är du vänlig och pekar ut var du hittar den tidpunkten för Teodors springande i FUP? Jag kan inte tydligt läsa det av citatet, att det är 15 minuter innan lastbilen kommer.
Det är en rätt viktigt detalj för då pekar mycket åt att han blivit liggande på körbanan innan lastbilen kom, om det sedan är av sjukdomsfall (hjärnskakning/alkohol) eller en annan bil.
Med tanke på skadorna under lastbilen och avsaknaden av skador på fronten talar rätt mycket för att Teodor inte stod upp utan låg ned när lastbilen kom.
Exakt.
gart skrev mer om det ser jag.
Var väl glasdelar på körbanan som talar för annan bil inblandad?
LB hade inga skador på glasdelar.
Citat:
Ursprungligen postat av
gart
¨
Ja, "huliganbilen", den eventuellt vita eventuellt VW, kanske följde efter bussen som TH åkte iväg med.
Det som talar emot det är att detta i så fall inte nämns med ett enda ord i vare sig NS eller SS förhör, s. 49 och framåt. Framförallt SS borde ha sagt något om det. Han följer ju efter bussen till fots.
Förhöret med Simon är så jävla dåligt att jag blir less.
Jag tvivlar på att de nämnda bilarna kört på TH. Vore så iskallt att köra på TH och sedan stanna kvar på brottsplatsen.
Vit VW, EPA-BMW och vändplats-bilen som följde bilvittnet Pia norrut och sedan svängde av mot Rimbo eller in till macken.
Vändplats-bilen kan vara EPA-BMW?
Notera att de två bilarna efter bilistvittnet Pia INTE har vittnat. De borde ha sett ett lik på vägen vilket inte Pia gjorde. Men Pia hörde av sig ändå... inte de två andra...
Citat:
Ursprungligen postat av
liapunov13
Wi*iam var passerade på huliganernas vit VW bil. De två polispatrullerna skriver i FUP att de pratade med vita VW på västra sida av E18 vit Karlberg busshålplats. Jag tror polisen har deras uppgifter, det är bara att förhöra Wi**am. Ganska lätt.
Det känns som Wi**am är nyckerlperson i denna historia. Och Si**mon måste ge uppgifter om vita VW följde bussen med TH vid Sibylla
Vilka är de? kam inte hitta några uppgifter
hehe...exakt!
William är nyckelperson i detta. Simon överlämnade Williams plånbok men sa inget om husnycklarna som W ville ha tillbaka. Fick W aldrig tillbaka nycklarna?
Förhöret med Simon är så jävla dåligt att jag blir less.
Det märkliga är att förhöret med Simons pappa är bättre trots att pappan inte var på plats.
Citat:
Ursprungligen postat av
gart
Vi har en tidpunkt för när TH kliver ur bussen vid OKQ8/Sibylla, det är 01:20:
"När släppte du av honom?
01.20, jag tittade på displayen. Där stod att bussen skulle den gå om 90 sek. Trafikledningen
kan se vilken tid jag ringde dem." (s. 47)
Därefter har vi en tidpunkt för när lastbilen bromsar in och stannar, efter att den kört över TH, från lastbilens färdskrivare. Det är 01:38:
"Strax före olyckan körs lastbilen i en hastighet av 86Km/tim och börjar bromsa kl 01,38:00
och därefter så stannar fordonet kl 01,38:25.
Lastbilen står stilla (i höjd med macken) 01,38:25 och kör vidare till kl 01,38:56." (s. 117).
Det stämmer ganska väl med uttalandet i förhöret om ett tidsspann på 15 minuter mellan de två händelserna i filmen.
Exakt. Värt att minnas är att Simon kommer till macken några minuter efter 01:20 och ser inte TH.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tesla83
Det kan han i och för sig ha blivit. Finns det något som tyder på det, mer än att lastbilschauffören sa att han redan låg på vägen?
Du tror fortfarande inte att TH låg när LB kom? Har du läst FUP? Hittar du något som tyder på motsatsen?
LB höll på att bli omkörd vid tillfället.
LB har inga skador förutom på underredet.
TH borde ha fått en annan flygtur som teknikerna kunnat fastställa.
Måste ge cred till de två kvinnorna som vittnat. Bilisten Pia och busschaffisen. De har järnkoll. Synd att de inte är poliser.