2024-11-19, 14:25
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Utomordentligt grävjobb!
Kloka teorier och slutsatser också.

De där 15 minuterna mellan TH:s springande mot avfarten och hans ligg observation på körbanan är oklara. Det tar under en minut att springa till platsen där TH låg när lastbilen kom.

Notera att AA och DA är misstänkta. BA och CA är målsägande.
Två poliser står som vittnen. De två poliserna är medverkande i utredningen.
Vad handlar det om? Inte misshandeln i alla fall.

Vittnesuppgifter är inte att lita på.

Marcus är 23 år. Marcus känner William som känner flintskallen.

Vem är huliganen som kallades in och kom snabbt?
Borde vara enkel match för polisen att hitta misshandlande huliganen.
Gör polisen något? Borde vara viktigare utreda misshandel/mord än smitning.

Advokaterna Björck och Dal står ju som målsägandebiträdet till föräldrarna i FUP.
Citera
2024-11-19, 15:23
Medlem
oj märkligt hur snabbt förundersökningen gick
Citera
2024-11-19, 16:01
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
oj märkligt hur snabbt förundersökningen gick

Gissar att det blir prioriterat när en person sitter häktad för brottet. Det är ju egentligen inte ett brott man häktas för, enda anledningen i det här fallet är ju att chaffisen med stor sannolikhet skulle återvända till hemlandet om han inte satt i finkan.
Citera
2024-11-19, 16:02
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Läser jag det rättsmedicinska protokollet rätt? Det visar ju att alkohol i blodet inte är påvisat, inte heller några droger.
Ja det är korrekt!
Citera
2024-11-19, 16:03
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Läser jag det rättsmedicinska protokollet rätt? Det visar ju att alkohol i blodet inte är påvisat, inte heller några droger.

Stryk det, var förstås chaffisens protokoll jag läste. Kan inte se något protokoll för BO.
Citera
2024-11-19, 16:17
Medlem
Citat:

Gör polisen något? Borde vara viktigare utreda misshandel/mord än smitning.

Wi*iam var passerade på huliganernas vit VW bil. De två polispatrullerna skriver i FUP att de pratade med vita VW på västra sida av E18 vit Karlberg busshålplats. Jag tror polisen har deras uppgifter, det är bara att förhöra Wi**am. Ganska lätt.

Det känns som Wi**am är nyckerlperson i denna historia. Och Si**mon måste ge uppgifter om vita VW följde bussen med TH vid Sibylla

Citat:
Notera att AA och DA är misstänkta. BA och CA är målsägande.

Vilka är de? kam inte hitta några uppgifter
Senast redigerad av liapunov13 2024-11-19 kl. 16:23.
Citera
2024-11-19, 16:23
Medlem
Citat:
Stryk det, var förstås chaffisens protokoll jag läste. Kan inte se något protokoll för BO.

Så är det. Det finns protokoll från blodprov etc på lastbilsföraren som visar att han är helt ren, men när det gäller TH finns det bara ett "samtal med rättsläkaren som utfört obduktionen", s. 130. Där står ingenting om droger eller alkohol. Det står inte ens om sådana undersökningar gjort.
Citera
2024-11-19, 16:38
Medlem
Citat:
Utomordentligt grävjobb!
Kloka teorier och slutsatser också.

Tack!

Citat:
Vittnesuppgifter är inte att lita på.

"Flintskallen" är samma person som "huliganen" (även "27-åringen"). Det är han som kör den vita (?) VW Polo/Golf-en (?).

Det bor en person på Karlberg 5, ligger granne med festen, som är 23 och på samma adress bor en 52-årig man. 52-åringen har en blå VW skriven på sig. Jag har skrivit om detta i det här inlägget:

(FB) Person påkörd, senare avliden, på E18 i Vallentuna (2024-10-13)
Citera
2024-11-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Är du vänlig och pekar ut var du hittar den tidpunkten för Teodors springande i FUP? Jag kan inte tydligt läsa det av citatet, att det är 15 minuter innan lastbilen kommer.
Det är en rätt viktigt detalj för då pekar mycket åt att han blivit liggande på körbanan innan lastbilen kom, om det sedan är av sjukdomsfall (hjärnskakning/alkohol) eller en annan bil.
Med tanke på skadorna under lastbilen och avsaknaden av skador på fronten talar rätt mycket för att Teodor inte stod upp utan låg ned när lastbilen kom.

Vi har en tidpunkt för när TH kliver ur bussen vid OKQ8/Sibylla, det är 01:20:

"När släppte du av honom?
01.20, jag tittade på displayen. Där stod att bussen skulle den gå om 90 sek. Trafikledningen
kan se vilken tid jag ringde dem." (s. 47)

Därefter har vi en tidpunkt för när lastbilen bromsar in och stannar, efter att den kört över TH, från lastbilens färdskrivare. Det är 01:38:

"Strax före olyckan körs lastbilen i en hastighet av 86Km/tim och börjar bromsa kl 01,38:00
och därefter så stannar fordonet kl 01,38:25.
Lastbilen står stilla (i höjd med macken) 01,38:25 och kör vidare till kl 01,38:56." (s. 117).

Det stämmer ganska väl med uttalandet i förhöret om ett tidsspann på 15 minuter mellan de två händelserna i filmen.
Citera
2024-11-19, 16:56
Medlem
Här är det aktuella dagboksbladet från Attunda tingsrätt:

https://delafil.se/aa414251e286f7d9/Attunda_TR_B_12117-24_Dagboksblad_2024-11-19.pdf

Där framgår det att det kommer att bli ett mål till. Det rör den sekretessbelagda identiteten "DA". Det står i dagboksbladet att:

"BESLUT; aktbilaga 25 och 26 i målet ska läggas upp som ett nytt mål."

Det beslutet fattades 2024-11-14.

De sekretessbelagda identiteterna AA, BA och CA verkar man inte gått vidare med.
Citera
2024-11-19, 19:16
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Här är det aktuella dagboksbladet från Attunda tingsrätt:

https://delafil.se/aa414251e286f7d9/Attunda_TR_B_12117-24_Dagboksblad_2024-11-19.pdf

Där framgår det att det kommer att bli ett mål till. Det rör den sekretessbelagda identiteten "DA". Det står i dagboksbladet att:

"BESLUT; aktbilaga 25 och 26 i målet ska läggas upp som ett nytt mål."

Det beslutet fattades 2024-11-14.

De sekretessbelagda identiteterna AA, BA och CA verkar man inte gått vidare med.

Kan inte tänka mig att BA och CA är något annat än TH:s föräldrar. Oförklarligt med sekretessen dock.
Citera
2024-11-19, 19:28
Medlem
Stackars familj och nära denna dag
Måste vara rena helvetet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in