Citat:
Ursprungligen postat av
crocodilelilo
Är du vänlig och pekar ut var du hittar den tidpunkten för Teodors springande i FUP? Jag kan inte tydligt läsa det av citatet, att det är 15 minuter innan lastbilen kommer.
Det är en rätt viktigt detalj för då pekar mycket åt att han blivit liggande på körbanan innan lastbilen kom, om det sedan är av sjukdomsfall (hjärnskakning/alkohol) eller en annan bil.
Med tanke på skadorna under lastbilen och avsaknaden av skador på fronten talar rätt mycket för att Teodor inte stod upp utan låg ned när lastbilen kom.
Vi har en tidpunkt för när TH kliver ur bussen vid OKQ8/Sibylla, det är 01:20:
"När släppte du av honom?
01.20, jag tittade på displayen. Där stod att bussen skulle den gå om 90 sek. Trafikledningen
kan se vilken tid jag ringde dem." (s. 47)
Därefter har vi en tidpunkt för när lastbilen bromsar in och stannar, efter att den kört över TH, från lastbilens färdskrivare. Det är 01:38:
"Strax före olyckan körs lastbilen i en hastighet av 86Km/tim och börjar bromsa kl 01,38:00
och därefter så stannar fordonet kl 01,38:25.
Lastbilen står stilla (i höjd med macken) 01,38:25 och kör vidare till kl 01,38:56." (s. 117).
Det stämmer ganska väl med uttalandet i förhöret om ett tidsspann på 15 minuter mellan de två händelserna i filmen.