Citat:
Ursprungligen postat av
Lassekkongo
Välj trodo, dom kollar upp så du får EXAKT rätt del, det är en del av deras verksamhet, på autodoc måste du va 100% säker.. dessutom 2v leverans när du klickat på köp.
Fick en packing till vattenpumpen som var trasig, dom skickade dock tillbaka hela summan på kamremskitet vilket var nice, ca 1100 tillbaka. Packningen köpte jag löst på volvo
Exakt min erfarenhet. Trodo är mitt förstaval då leveranserna är snabba och det är minimalt med strul vid returer. Bra fraktpriser och man ser redan innan man beställer delen när den kan skeppas. Gillar också deras klassificeringar, man kan se vad som anses som premium. Dessutom får man det märke man har beställt, man har inte bytt ut ett specifikt beställt märke mot "Stark" eller annat skumt som Autodoc ofta gör.
Jag har fått fel några gånger men det har då främst berott på mig som har haft för bråttom. Någon gång har jag nyttjat deras kolla-att-delen-stämmer tjänst men hela tjänsten är lite felaktigt upplagd då jag ofta beställer till flera olika fordon samtidigt och det inte explicit går att peka ut varje del för sig till olika fordon.
Autodoc har större sortiment och blir andraval om Trodo inte har det i sitt sortiment men det har hänt att jag har fått vänta 14 dagar eller mer på leverans samt att det varit ett mindre h-e om man ska reklamera eller returnera nåt.