2024-11-18, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo
Välj trodo, dom kollar upp så du får EXAKT rätt del, det är en del av deras verksamhet, på autodoc måste du va 100% säker.. dessutom 2v leverans när du klickat på köp.

Fick en packing till vattenpumpen som var trasig, dom skickade dock tillbaka hela summan på kamremskitet vilket var nice, ca 1100 tillbaka. Packningen köpte jag löst på volvo
2v stavas det två arbetsdagar? Jag beställde i torsdagskväll och det ligger hos mitt ombud nu. Men jag ska kika på Trodo någon gång när jag har ett planerat jobb att göra.
Citera
2024-11-18, 17:47
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
2v stavas det två arbetsdagar? Jag beställde i torsdagskväll och det ligger hos mitt ombud nu. Men jag ska kika på Trodo någon gång när jag har ett planerat jobb att göra.

Du måste valt snabbare frakt eller något. Aldrig att autodoc tar 2 arbetsdagar till Sverige, jag har beställt i många år och det brukar ta minst 5 arbetsdagar att plocka och skicka ordern totalt efter man beställt, dock brukar jag beställa 5-8 artiklar som minst
Citera
2024-11-18, 18:42
Avslutad
Citat:
Du måste valt snabbare frakt eller något. Aldrig att autodoc tar 2 arbetsdagar till Sverige, jag har beställt i många år och det brukar ta minst 5 arbetsdagar att plocka och skicka ordern totalt efter man beställt, dock brukar jag beställa 5-8 artiklar som minst
De skickade i Fredags och jag fick det i dag. Lör-sön räknas inte som arbetsdagar.
Citera
2024-11-19, 00:15
Medlem
Har alltid fått rätt bitar. Jag köper massor från Autodoc och dom har levererat rätt oavsett om jag befunnit mig i Tyskland, England eller Frankrike. Rätt adress, rätt bitar och jag har minst 200 orders från Autodoc. Det enda jag irriterar mig på är att dom skickar med Evri vilket har strulat till det ett par gånger (det absolut sjukaste var när Evri släppte av min kartong mot en förseglad dörr på ett äldreboende 3km bort och skickade ett fotografi på kartongen och jublande förklarade "Vi har levererat, här är beviset". Tog mig tre dagar att få tag i kartongen då äldreboendet undrade vad tusan det var som stod utanför dörren och började kolla på adresslappen.
Citera
2024-11-19, 00:16
Medlem
Citat:
Välj trodo, dom kollar upp så du får EXAKT rätt del, det är en del av deras verksamhet, på autodoc måste du va 100% säker.. dessutom 2v leverans när du klickat på köp.

Fick en packing till vattenpumpen som var trasig, dom skickade dock tillbaka hela summan på kamremskitet vilket var nice, ca 1100 tillbaka. Packningen köpte jag löst på volvo
Bra tips, du måste veta EXAKT vad du beställer. Och det tar tid att få bitarna.
Citera
2024-11-19, 08:47
Medlem
zoombos avatar
Citat:

Exakt min erfarenhet. Trodo är mitt förstaval då leveranserna är snabba och det är minimalt med strul vid returer. Bra fraktpriser och man ser redan innan man beställer delen när den kan skeppas. Gillar också deras klassificeringar, man kan se vad som anses som premium. Dessutom får man det märke man har beställt, man har inte bytt ut ett specifikt beställt märke mot "Stark" eller annat skumt som Autodoc ofta gör.

Jag har fått fel några gånger men det har då främst berott på mig som har haft för bråttom. Någon gång har jag nyttjat deras kolla-att-delen-stämmer tjänst men hela tjänsten är lite felaktigt upplagd då jag ofta beställer till flera olika fordon samtidigt och det inte explicit går att peka ut varje del för sig till olika fordon.

Autodoc har större sortiment och blir andraval om Trodo inte har det i sitt sortiment men det har hänt att jag har fått vänta 14 dagar eller mer på leverans samt att det varit ett mindre h-e om man ska reklamera eller returnera nåt.
Citera
2024-11-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Dessutom får man det märke man har beställt, man har inte bytt ut ett specifikt beställt märke mot "Stark" eller annat skumt som Autodoc ofta gör.
Det här har jag aldrig råkat ut för. Du beställer ju exakt den tillverkaren du vill ha, dom kan ju knappast skicka något annat. Det låter som en skröna.
Citera
2024-11-19, 11:28
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettveken
Det här har jag aldrig råkat ut för. Du beställer ju exakt den tillverkaren du vill ha, dom kan ju knappast skicka något annat. Det låter som en skröna.

Icke. Finns t o m en tråd om detta:
(FB) Autodoc byter alltid ut varorna till sitt eget märke STARK?
Citera
2024-11-19, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Icke. Finns t o m en tråd om detta:
(FB) Autodoc byter alltid ut varorna till sitt eget märke STARK?
Låter värdelöst. Jag har aldrig råkat ut för detta Jag skulle bli skogstokig om dom skickade någon ersättningvara.
Citera
2026-05-08, 20:04
Medlem
DelilahWards avatar
Hej allihopa,
Jag skulle vilja ha lite råd innan jag beställer en ny generator till min bil på nätet. Det gäller en ganska vanlig modell, och jag har hittat delen på några av de vanliga sajterna som autodoc, , och ett par andra. Tyvärr går det inte att få tag på den här lokalt via mina vanliga bilreservdelsbutiker, och även om den skulle finnas är prisskillnaden ganska stor jämfört med alternativen på nätet. Undrar bara om någon här har erfarenhet av att beställa något som en generator från dessa webbplatser nyligen?
Citera
2026-05-08, 20:22
Medlem
GeneralKloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelilahWard
Hej allihopa,
Jag skulle vilja ha lite råd innan jag beställer en ny generator till min bil på nätet. Det gäller en ganska vanlig modell, och jag har hittat delen på några av de vanliga sajterna som autodoc, , och ett par andra. Tyvärr går det inte att få tag på den här lokalt via mina vanliga bilreservdelsbutiker, och även om den skulle finnas är prisskillnaden ganska stor jämfört med alternativen på nätet. Undrar bara om någon här har erfarenhet av att beställa något som en generator från dessa webbplatser nyligen?

Handlat mest från Trodo själv inga problem och relativt snabba frakter, Köpt generatorer därifrån inga problem och massor billigare än lokala reservdels försäljare som många ggr tar väldiga överpriser
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in