2024-11-19, 08:17
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Jag citerade inte fel person. Du är en rövslickares rövslickare som rättfärdigar tortyr och mördande av fångar och du ursäktar och rättfärdigar det med att kalla dom terrorister utan att veta ett skit om det men den enda terroristen här är du och utan några jävla skrupler eller värderingar som kan kallas västerländska.

Vi vet inte om det hänt men du antar att det har det och hyllar och rättfärdigar det och säger till och med att det kan rättfärdigas även om han inte är det. Och även om han vore en terrorist vilket inget pekar på så finns det ingen anledning att acceptera tortyr och mördande när han är en fånge.

Du är typen som bara väntar på att en stark man ska peka med hela handen så du kan krypa in i hens röv och skrika efter blod, men i verkliga livet går du runt och tittar ner i marken, skrattar nervöst och knyter näven i fickan när du bemöter muslimer eller de du antar är muslimer, då din världsbild är rädslobaserad. Du är en riktig Lill-Erik utan några av hans gofa egenskaper. En slemmig människa rakt igenom.

Det går inte riktigt att svara på det här. Du låter lite som de där tokiga muslimerna som går i de där hemska terroristtågen och hyllar Hamas och den skiten. Helt galen.

Jag kan bara upprepa att terrorister ska ha jävligt ont. Det är nog också den vanliga uppfattningen vi i väst har. Om du inte gillar det är det väl bara att du packar väskan och åker hem igen. Varför vara kvar här då?
Citera
2024-11-19, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det går inte riktigt att svara på det här. Du låter lite som de där tokiga muslimerna som går i de där hemska terroristtågen och hyllar Hamas och den skiten. Helt galen.

Jag kan bara upprepa att terrorister ska ha jävligt ont. Det är nog också den vanliga uppfattningen vi i väst har. Om du inte gillar det är det väl bara att du packar väskan och åker hem igen. Varför vara kvar här då?

Fast du skriver det i en tråd som handlar om en specifk människa som jobbade på ett sjukhus och som möjligtvis blev torterad till döds och inte terrorister i gemen som du försöker få det till när du blir called out.

Och även där har du fel och stödjr behandling av fångar som är människorrättsvidrigt och mot västerländska värderingar som du inte har något emot att kasta i soptunnan i din iver och ditt patetiska hat. Försök inte slingra dig som den orm du är ditt patetiska fanskap.

Citat:
Det är nog också den vanliga uppfattningen vi i väst har. Om du inte gillar det är det väl bara att du packar väskan och åker hem igen. Varför vara kvar här då?

Nej. De flesta västerlänningar tycker inte torterande och mördande av krigsfångar är ok och det är inte en vanlig uppfattning. Det där är en uppfattning som historielösa omoraliska fanskap som du har och de går emot väst så det är främst du som ska packa och flytta din fega jävel.
Senast redigerad av dalavita 2024-11-19 kl. 08:31.
Citera
2024-11-19, 08:34
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Fast du skriver det i en tråd som handlar om en specifk människa som jobbade på ett sjukhus och som möjligtvis blev torterad till döds och inte terrorister i gemen som du försöker få det till när du blir called out.

Och även där har du fel och stödjr behandling av fångar som är människorrättsvidrigt och mot västerländska värderingar som du inte har något emot att kasta i soptunnan i din iver och ditt patetiska hat. Försök inte slingra dig som den orm du är ditt patetiska fanskap.

Jag försöker inte slingra mig. Vi talar om en muslimsk terrorist. Att andra muslimska terrorister hyllar fanskapet förändrar inget.

Efter de terrorbrotten muslimerna har begått mot de fina judarna i Israel så har jag inte mycket till övers för muslimska terrorister. Jag ser gärna att de inte kommer undan så lätt att de dödas snabbt. De gör mig inget om terroristerna lider först. De som står upp för de som eldar upp bebisar i krubban har jag ärligt talat inte mycket till övers för. Det är inget jag har slingrat mig ifrån.

Citat:
Nej. De flesta västerlänningar tycker inte torterande och mördande av krigsfångar är ok och det är inte en vanlig uppfattning. Det där är en uppfattning som historielösa omoraliska fanskap som du har och de går emot väst så det är främst du som ska packa och flytta din fega jävel.

Jag upplever det som att de flesta västerlänningar anser att de muslimska terroristerna ska straffas värre än vad jag ger uttryck för.
Senast redigerad av kalkryggar 2024-11-19 kl. 08:36.
Citera
2024-11-19, 08:52
Medlem
Citat:
Jag försöker inte slingra mig. Vi talar om en muslimsk terrorist. Att andra muslimska terrorister hyllar fanskapet förändrar inget.

Du slingrar dig som en bög slingrar sig på en väloljad kuk. Du har ingen aning om han är eller inte är en muslimsk terrorist. Du antar det på inga grunder och försöker rättfärda det din anti-västerländska terrorist.

Citat:
Efter de terrorbrotten muslimerna har begått mot de fina judarna i Israel så har jag inte mycket till övers för muslimska terrorister. Jag ser gärna att de inte kommer undan så lätt att de dödas snabbt. De gör mig inget om terroristerna lider först. De som står upp för de som eldar upp bebisar i krubban har jag ärligt talat inte mycket till övers för. Det är inget jag har slingrat mig ifrån.

Hamas terrordåd mot oskyldiga rättfärdigar inte att sälja alla värderingar väst har för att runka till våldaporr och tortyr som du verkar njuta av att göra. Det rättfärdigar inte Israels handlingar på något sätt heller och framför allt inte torterande och mördande av fångar.

De fina judarna i Israel... hahaha tror aldrig jag sett en större kuf o mitt liv än dig.

"His brain is squirming like a toad."
The doors sjöng om typer som dig i sin låt Riders on the storm.

Citat:
Jag upplever det som att de flesta västerlänningar anser att de muslimska terroristerna ska straffas värre än vad jag ger uttryck för.

Du lever i en ekokammare och en bubbla och är irrationellt driven av hat och rädsla så du söker dig till den sortens energier. Du är.också totalt okunnig i historia och psykologi. En riktig massmänniska som bara väntar på att beordras till att utföra grymheter och njuta inombords när du tillåts agera efter ditt riktiga inre.
Citera
2024-11-19, 08:58
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Du slingrar dig som en bög slingrar sig på en väloljad kuk. Du har ingen aning om han är eller inte är en muslimsk terrorist. Du antar det på inga grunder och försöker rättfärda det din anti-västerländska terrorist.

Hamas terrordåd mot oskyldiga rättfärdigar inte att sälja alla värderingar väst har för att runka till våldaporr och tortyr som du verkar njuta av att göra. Det rättfärdigar inte Israels handlingar på något sätt heller och framför allt inte torterande och mördande av fångar.

De fina judarna i Israel... hahaha tror aldrig jag sett en större kuf o mitt liv än dig.

"His brain is squirming like a toad."
The doors sjöng om typer som dig i sin låt Riders on the storm.

Du lever i en ekokammare och en bubbla och är irrationellt driven av hat och rädsla så du söker dig till den sortens energier. Du är.också totalt okunnig i historia och psykologi. En riktig massmänniska som bara väntar på att beordras till att utföra grymheter och njuta inombords när du tillåts agera efter ditt riktiga inre.

Har du något sakligt att komma med eller är den enda metoden du klarar av att hantera att använda dig av personliga påhopp och påhitt om vad jag gör och hur jag lever (som inte stämmer ett skit)?
Citera
2024-11-19, 09:52
Medlem
Citat:
Har du något sakligt att komma med eller är den enda metoden du klarar av att hantera att använda dig av personliga påhopp och påhitt om vad jag gör och hur jag lever (som inte stämmer ett skit)?

Vad är det du inte fattar? Den här tråden handlar inte om ditt våldsrunkande. Det har med en konkret människa att göra som du hävdar är en terrorist utan några belägg.

Jag ber dig därför att bevisa det så att du inte rättfärdigar tortyr och mördande av krigsfångar som verkar vara läkare av så kallade fina israeler som du rövslickar även om de öppet vänder upp och ner på västerländska värderingar och spottar på allt du borde värna om du brydde dig om de upplysta ideal som väst är uppbyggt på.

För du framstår bara som någon som vill njuta av andras lidande och inget annat just nu. Jag vill helst skeppa dig till afrika eller mellanöstern där du kan runka med likasinnade för du för inte fram något som har med tråden att göra.
Citera
2024-11-19, 11:50
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Adnan Al-Bursch var chef på ortopedavdelningen på Al-Shifa shukhuset i Gaza. Den omsorg han visade mot sina patienter gav honom berömmelse. Den 5 december 2023 kidnappades han av israeliska styrkor utanför Al-Awda sjukhuset i norra Gaza där han behandlade patienter:

De uppgifter som nu publiceras i Sky News pekar på att Al-Bursch utsattes för sexuell tortyr, först i koncentrationslägret Sde Taiman och sedan i ett israeliskt fängelse:

Uppgiften att det ska handla om sexuell tortyr, vad får du den i från? Dina citat säger inte det utan att han inte hade kläder på nedre delen av kroppen. Kan du visa var du fått det i från?

Det kan ju självklart vara så, men tidigare sa palestinska personer som var närvarande och sedan frigivits att han dött av våld mot huvud.

Det hade ju varit fint om detta kunde klarlagts, men det ser ut att vara omöjligt. Israel vill göra en obduktion men hans familj vägrar detta.
The family of the late Palestinian doctor, Adnan Al-Bursh, has rejected Tel Aviv’s request to perform an autopsy on his body, Sama reported.

Al-Bursh died on 2 May in Israeli prisons, months after his arrest while working at a hospital in northern Gaza.

Director General of the Gaza Ministry of Health, Munir Al-Bursh, stated: “The occupation opened an internal investigation into Adnan’s death and requested an autopsy, but the family refused.”
https://www.middleeastmonitor.com/20240717-gaza-doctors-family-refuses-israels-request-for-an-autopsy/

Man önskar ju nästan att Israel struntade i reglerna här om samtycke från familjen och gjorde en ändå. Det hade ju också visat på en öppenhet från familjen och den kritiken som läggs fram om man inte samtidigt förhindrade Israel att ta reda på omständigheterna för hans död.

Har Israel behållit kroppen nerfrys?

Citat:
Och kroppen behåller man för sig själv, den får ingen undersöka...

När du skriver så här får man intrycket av att det skulle vara Israel som förhindrar en "undersökning", men det är ju familjen som förhindrar detta. Viste du inte det?
Senast redigerad av .nattramn. 2024-11-19 kl. 12:07.
Citera
2024-11-19, 12:22
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Fel. Israel säger sig "inte känna till" omständigheterna kring Al-Burschs död och har uppenbarligen mörkat dösfallet. Att det kom till allmänhetens kännedom beror på de palestinska fängelsenätverk som finns i israeliska fängelser. Kroppen vägrar man lämna ut och obduktionsrapporten (om den ens finns) är hemlig.

Dina inlägg alltså? Fakta förvrängning är din grej va?

Israel ville göra en ordentlig undersökning och obduktion. Man erbjöd att en läkare som representerade familjen skulle närvara för transparens. Men familjen vägrar. Det är tydligtvis inte intressant att få kännedom om vad som skett.
Israeli authorities on 23 May authorized an autopsy on the body of Dr Adnan al-Bursh, who served as the head of orthopedic surgery at Al-Shifa Hospital before being arrested and tortured to death in Israeli detention.

The autopsy will be performed in the presence of a doctor representing the family.
https://thecradle.co/articles-id/25054

Att peka finger kan alla, men när man samtidigt förhindra sanningen från att komma fram, får anklagelser en ton av lögnaktighet.
Gaza doctor’s family refuses Israel’s request for an autopsy
https://www.middleeastmonitor.com/20240717-gaza-doctors-family-refuses-israels-request-for-an-autopsy/
Citera
2024-11-19, 14:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Vad är det du inte fattar? Den här tråden handlar inte om ditt våldsrunkande. Det har med en konkret människa att göra som du hävdar är en terrorist utan några belägg.

Jag ber dig därför att bevisa det så att du inte rättfärdigar tortyr och mördande av krigsfångar som verkar vara läkare av så kallade fina israeler som du rövslickar även om de öppet vänder upp och ner på västerländska värderingar och spottar på allt du borde värna om du brydde dig om de upplysta ideal som väst är uppbyggt på.

För du framstår bara som någon som vill njuta av andras lidande och inget annat just nu. Jag vill helst skeppa dig till afrika eller mellanöstern där du kan runka med likasinnade för du för inte fram något som har med tråden att göra.

Det du talar om vad jag framstår som är ju bara sånt du formar efter vad du hittar på om mig. Saker som inte stämmer. Jävla miffo.

Det är ju inte ens bevisat att han är torterad av några judar. Det verkar mer som att det är det vanliga fake news som muslimer sprider och är så bra på att sprida. Se till LVU-kampanjen.

Du skriver mycket om att slicka röv. Jo visst det kan vara härligt om det är en ung slank flicka. En brasklapp dock... inte barn dock som ni muslimer gillar.

Men som sagt så tyder det mest just nu som att det inte är annat än muslimskt fake news från terrorister som Israel har låst in.

Förresten har du sett alla de där tortyrfilmerna som nyligen släpptes och diskuteras i någon tråd här på FB? Där Hamas torterar sina egna muslimer. Det ser helt sjukt ut hur grisiga ni är mot erat eget folk. Obegripligt vad hemsk den där religionen är. Samtidigt som ni försöker sprida fake news om sånt ni själva gör. Gå och gräv ner dig nu, du kommer aldrig till något paradis. Det finns inte och har du minsta vett i skallen så förstår du så klart det.
Citera
2024-11-19, 15:34
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Det är ju inte ens bevisat att han är torterad av några judar. Det verkar mer som att det är det vanliga fake news som muslimer sprider och är så bra på att sprida. Se till LVU-kampanjen.
Jag håller med dig. Vi kan inte diskutera något som en sanning när vi inte vet vad som har hänt.

Så här förstår jag situationen. I början av Maj kunde vi läsa att han dött i Israelsk fångenskap.

Sedan fick vi denna info.
Ett uttalande från Palestinian Prisoners Society som släpptes tidigare denna månad sade att Bursh, 50, torterades till döds den 19 april i Ofer Prison, en israelisk fängelseanläggning på den ockuperade Västbanken. Gruppen karakteriserade hans mord som ett "avsiktligt mord".
Han blev alltså mördad enligt anklagelserna.

Sedan i mitten av maj kom en begäran från hans änka om utredning.
En begäran som lämnades in förra veckan av Burshs fru, Yasmin al-Bursh, för utredning av hennes mans död, godkändes av domaren Gad Arenberg, som gav Tel Aviv sju dagar på sig att svara.
Israel Svarade inom en vecka och godkände att en utredning skulle ske och en obduktion där en läkare som representerade familjen skulle närvara.

Sedan i mitten juni kom svaret från änkan och familjen. Man vägrade obduktion.

För källor till citaten se mitt tidigare inlägg.

Jag tänker som så, hade verkligen Israel gått med på en obduktion om man trodde att den skulle visat att han blev mördad? Att hans anus var trasigt, huvudet skadat och revben knäckta. För det är väl så anklagelserna är. Jag tror snarare att Israel använde veckan de hade på sig att svara med att försöka ta reda på om liket var sargat eller inte. Om en obduktion hade visat allt detta hade Israel fått stora problem med sin egen befolkning, som hade haft svårt att acceptera detta.

När sedan Israel accepterade utredning på ett transparant sett valde familjen att vägra detta, de som bara några veckor tidigare hade krävt det. Varför? En tanke jag får är att man var rädd att Israel skulle kunna bevisa sin oskuld. Jag har inte hittat någon anledning som familjen ger. Så det hela ser konstigt ut. Vad viljan större att anklaga en önskan att få svar?

Men det här är mina tankar som jag har just nu med den infon som jag hittar. Jag säger inte att jag har rätt.
Citera
2024-11-19, 15:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Jag håller med dig. Vi kan inte diskutera något som en sanning när vi inte vet vad som har hänt.

Så här förstår jag situationen. I början av Maj kunde vi läsa att han dött i Israelsk fångenskap.

Sedan fick vi denna info.
Ett uttalande från Palestinian Prisoners Society som släpptes tidigare denna månad sade att Bursh, 50, torterades till döds den 19 april i Ofer Prison, en israelisk fängelseanläggning på den ockuperade Västbanken. Gruppen karakteriserade hans mord som ett "avsiktligt mord".
Han blev alltså mördad enligt anklagelserna.

Sedan i mitten av maj kom en begäran från hans änka om utredning.
En begäran som lämnades in förra veckan av Burshs fru, Yasmin al-Bursh, för utredning av hennes mans död, godkändes av domaren Gad Arenberg, som gav Tel Aviv sju dagar på sig att svara.
Israel Svarade inom en vecka och godkände att en utredning skulle ske och en obduktion där en läkare som representerade familjen skulle närvara.

Sedan i mitten juni kom svaret från änkan och familjen. Man vägrade obduktion.

För källor till citaten se mitt tidigare inlägg.

Jag tänker som så, hade verkligen Israel gått med på en obduktion om man trodde att den skulle visat att han blev mördad? Att hans anus var trasigt, huvudet skadat och revben knäckta. För det är väl så anklagelserna är. Jag tror snarare att Israel använde veckan de hade på sig att svara med att försöka ta reda på om liket var sargat eller inte. Om en obduktion hade visat allt detta hade Israel fått stora problem med sin egen befolkning, som hade haft svårt att acceptera detta.

När sedan Israel accepterade utredning på ett transparant sett valde familjen att vägra detta, de som bara några veckor tidigare hade krävt det. Varför? En tanke jag får är att man var rädd att Israel skulle kunna bevisa sin oskuld. Jag har inte hittat någon anledning som familjen ger. Så det hela ser konstigt ut. Vad viljan större att anklaga en önskan att få svar?

Men det här är mina tankar som jag har just nu med den infon som jag hittar. Jag säger inte att jag har rätt.

Ja precis, vi vet inte vad som är vad.

Vi vet också att i fängelset så tillåts Hamas att delvis styra över sina egna grupper som ofta är smått indelade efter klaner/familjer. Där Hamas torterar sina egna ganska friskt. Så det kan faktiskt vara så att den här läkaren har stått upp mot Hamas i fängelset och därmed blivit torterad av Hamas tills han dog.

I fängelsemiljön så tillåts också normalt andra Palestinska grupper få styra (ha pli) på sina grupper. Det är rörigt och ett hårt liv när de inte bara torterar sina egna inne i fängelset men även sprider förnedrande uppgifter om deras familjer utanför fängelset. Eftersom muslimer kopplar familjens värde efter heder mycket hårt så blir livet extremt svårt för familjer när Hamas tar hedern ifrån någon inne i fängelset. Ja det är så fredens och den vackra religionen Islam fungerar.
Citera
2024-11-19, 16:36
Medlem
Krigge92s avatar
Oj vilken nyhet.

En död Hamas soldat, vem fan bryr sig.

Ni som är engagerade kan väl dra ner och ställa upp istället för att sitta här och lipa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in